spot_img

Γιατί δεν θα αποχωρήσει η Toyota από το WEC

To WEC περνάει μία δύσκολη περίοδο, καθώς από το 2018 θα έχουμε μόλις έναν κατασκευαστή στην LMP1, ο οποίος είναι εδώ για να μείνει.

Ο κόσμος των μηχανοκίνητων σπορ σοκαρίστηκε όταν η Porsche ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την LMP1 στο τέλος της φετινής σεζόν.

Αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής όσον αναφορά την τεχνολογία, μιας και οι κανονισμοί θα αλλάξουν από το 2020. Όμως, είναι το τέλος μιας μεγάλης μάχης που ξεκίνησε το 2014, με τις Audi, Porsche και Toyota. Πέρυσι χάσαμε την Audi, ενώ φέτος αποχαιρετούμε την Porsche. Δεν θα ασχοληθούμε όμως αυτή τη φορά με τους Γερμανούς, αλλά με τους Ιάπωνες που παραμένουν στο σπορ και δεν πρόκειται να αποχωρήσουν.

Γιατί όμως η Toyota δεν θα αποχωρήσει από την LMP1; Μπορεί την επόμενη σεζόν να μην έχουν ανταγωνισμό, όμως υπάρχουν τρεις λόγοι που έχουν θέσει οι ίδιοι και δεν αλλάζουν.

Πρώτα απ’όλα, το πιο προφανές είναι η νίκη στις 24H του Le Mans. H μεγάλη ευκαιρία ήταν το 2016 και φέτος, όμως ο παράγοντας αξιοπιστία χτύπησε, σε συνδυασμό πάντα με την ατυχία. Μπορεί κάποιος να πει πως “Ποιος ο λόγος να τρέξουν εάν δεν υπάρχει ανταγωνισμός;”. Μπορούμε φυσικά να πούμε το ίδιο και για την Audi την προηγούμενη 10ετία και πιο πίσω την Porsche κλπ κλπ. Είναι λόγια του αέρα. Η νίκη στο Le Mans είναι κάτι που ζητάνε στην Ιαπωνία και στο TMG και η μεγάλη ευκαιρία δεν νομίζω να πάει χαμένη.

Δεύτερον, τα χρήματα έχουν ήδη κάνει φτερά. Και τι εννοώ; Η Toyota έχει ξοδέψει τα χρήματα που απαιτούνται και όχι μόνο για το 2017, αλλά μέχρι και το 2019. Η εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ. Οπότε γιατί να σταματήσεις από τη στιγμή που αν το κάνεις θα πάνε χαμένα τόσα εκατομμύρια; Δεν συμφέρει τους Ιάπωνες να τα τινάξουν όλα στον αέρα. Η Oreca έχει επενδύσει που τρέχει την ομάδα, η Gazoo Racing ρίχνει επίσης χρήματα, οπότε η ανασύνταξη έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του μέλλοντος.

Τέλος, ο τρίτος και ίσως πιο σημαντικός λόγος είναι αυτός με τον οποίο μπήκε η Toyota εξ’αρχής στην LMP1. Ποτέ οι Ιάπωνες δεν ήρθαν στην LMP1 και στο Le Mans, λέγοντας πως θα κατακτήσουν τα πάντα και πρώτα απ’όλα το Le Mans. Η Toyota δεν είπε ποτέ, έχουμε ξοδέψει Χ εκατομμύρια για να κατακτήσουμε το Le Mans.

Από την πρώτη στιγμή, η εταιρία είχε δηλώσει πως η LMP1 θα χρησιμοποιηθεί ως R&D για τα αυτοκίνητα δρόμου. Και γιατί να τεθούμε απέναντι σε αυτό, μιας και τα LMP1 του σήμερα είναι τα κορυφαίο τεχνολογικά αγωνιστικά στον πλανήτη. Η Toyota το μεταφέρει και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η νέα Supra δεν θα είναι ηλεκτρική, αλλά υβριδική. Το μέλλον του R&D είναι στο WEC για τους Ιάπωνες και φαίνεται πουθενά στον χάρτη πως θα φύγουν στο σύντομο χρονικό διάστημα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles