Twitter Facebook
Home » F1 » Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της F1 για το 2018, μέχρι στιγμής

Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της F1 για το 2018, μέχρι στιγμής

Το 2017 είδαμε μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, ενώ για το 2018 θα δούμε επιπλέον τροποποιήσεις στα μονοθέσια της F1.

Το σπορ αλλάζει κάθε χρόνο και το 2018 δεν θα αποτελέσει εξαίρεση, μιας και τα μονοθέσια θα διαφέρουν από τα φετινά. Η μεγαλύτερη αλλαγή, είναι η προσθήκη του Halo, το οποίο πέρα από σκληρή κριτική που έχει δεχθεί, θα επηρεάσει τα μονοθέσια αεροδυναμικά και στο συνολικό βάρος.

Η συνολική του κατασκευή, αναμένεται να ζυγίζει 10 κιλά, το οποίο αποτέλεσε αιτία ώστε το κατώτερο όριο των μονοθεσίων να αυξηθεί από τα 728, στα 733 κιλά. Με πολλές ομάδες να έχουν προβλήματα με το βάρος των φετινών μονοθεσίων –βλέπε Mercedes- και αυτό θα τις αναγκάσει να μειώσουν τη μάζα ορισμένων τωρινών εξαρτημάτων πάνω από 5 κιλά, ώστε να μπορέσουν του χρόνου να χρησιμοποιήσουν έρμα. Συνολικά, το Halo αναμένεται να κάνει τα μονοθέσια 0.4s πιο αργά στον γύρο.

Όμως, θα επηρεάσει και την αεροδυναμική, καθώς από μόνο του αυξάνει κατά πολύ το drag των μονοθεσίων. Ωστόσο, μένει να δούμε εάν περάσει κανονισμός όπου θα επιτρέπει στις ομάδες να προσθέτουν αεροδυναμικά βοηθήματα πάνω στο Halo, ώστε να βελτιώσουν την αντίσταση.

Το θέμα της κατανάλωσης λαδιού ως καύσιμο αναμένεται να λάβει τέλος το 2018. Όλοι οι κινητήρες θα περιοριστούν στα 0.6 λίτρα ανά 100 km, ενώ φέτος είχαμε μέγιστη κατανάλωση 1.2 λίτρα και 0.9 λίτρα (μετά την Monza). Αυτό αναμένεται να έχει αντίκτυπο κυρίως στις Mercedes & Ferrari, μιας και η καύση λαδιού γίνεται κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές, μέσω ακραίων χαρτογραφήσεων. Οι υπολογισμοί όμως, με τη μείωση της κατανάλωσης λαδιού, αναμένεται να στερήσουν μόλις 5-10 ίππους ανά κινητήρα, δηλαδή 0.15s σε κάθε γύρο.

Αλλαγές θα έχουμε και στη χρήση των κινητήριων μονάδων για την επόμενη σεζόν. Πολλά κομμάτια από 4 συνολικά, θα επιτρέπονται μόλις 3, ενώ άλλα θα μειωθούν στα μόλις δύο. Αυτό γίνεται για την μείωση του κόστους, αλλά τα χρήματα που θα επενδύσουν οι κατασκευαστές για καλύτερη αξιοπιστία, το μόνο που καταφέρνουν, είναι να αυξάνουν το κόστος. Μπορείς να διαβάσεις γιατί είναι λάθος η αλλαγή αυτή εδώ.

Επιπλέον αλλαγές θα έχουμε και στα Shark-Fins και στα T-Wings. Νωρίτερα μέσα στη σεζόν, οι ομάδες ήθελαν τη κατάργηση και των δύο αυτών αεροδυναμικών βοηθημάτων, αλλά τώρα φαίνεται πως άλλαξαν γνώμη. Τα shark-fins αναμένεται να παραμείνουν και το 2018, καθώς διαθέτουν επιπλέον χώρο πάνω στο μονοθέσιο για προβολή χορηγών και αύξηση των εσόδων. Οπότε, τα οικονομικά υπερισχύουν σε αυτή τη περίπτωση. Όμως, τα T-Wings αναμένεται να μας αποχαιρετίσουν μετά από μόλις μία χρονιά στο σπορ.

Τα shark-fins βοηθούν το μονοθέσιο στο να παραμένει σταθερό στις στροφές όταν χάνεται η πρόσφυση στο πίσω μέρος και υπάρχει αυτό το γλίστρημα. Από την άλλη, τα T-Wings συνεισφέρουν αεροδυναμικά, μιας και παράγουν αρκετή κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος, οπότε θα υπάρχει απώλεια και εκεί.

Επιπλέον μείωση στην αεροδυναμική των μονοθεσίων του 2018 θα έχουμε στο πίσω μέρος, καθώς θα καταργηθεί το monkey-seat. Το αεροδυναμικό βοήθημα αυτό, βρίσκεται πάνω από την εξάτμιση, με την FiA να ανησυχεί στο κατά πόσο οι ομάδες εκμεταλλεύονται τα καυσαέρια για τη δημιουργία περισσότερης κάθετης δύναμης. Οπότε θα πούμε αντίο και σε αυτό το βοήθημα. Η ομάδα όμως που θα ευνοηθεί από αυτή την αλλαγή είναι η Renault, καθώς δεν έχει χρησιμοποιήσει monkey-seat τη φετινή σεζόν στην R.S.17.

Τέλος, οι αγωνιστικοί κανονισμοί αναμένεται να επιτρέψουν στις ομάδες να ανακατεύουν τα ελαστικά μετά τις κατατακτήριες, εφόσον μιλάμε για την ίδια γόμα. Όμως, θα μείνει στη δικαιοδοσία της FiA εάν ένα ελαστικό που έχει υποστεί ζημιά στο Q2 θα μπορεί να αλλαχθεί, σε όσους εκκινήσουν στην πρώτη 10άδα (Όσοι οδηγοί περάσουν στις κατατακτήριες στο Q3, εκκινούν τον αγώνα με τη γόμα που έγραψαν το ταχύτερο πέρασμά τους στο Q2).

Oπότε σε πίστες όπου τα πίσω ελαστικά φθείρονται περισσότερο, αρκετά μονοθέσια θα εκκινούν με εμπρός φθαρμένα ή πατημένα ελαστικά και τα πίσω θα είναι ολοκαίνουργια και vice versa. Αυτό βοηθά τα μονοθέσια στην ισορροπία και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε stint.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ...