spot_img

Σαν σήμερα, 24 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1909 γεννήθηκε ο George Robson, ένας εκ των νικητών του θρυλικού Indianapolis 500. Γεννημένος στο Newcastle της Αγγλίας, ο Αμερικανός μεταφέρθηκε στον Καναδά και εγκαταστάθηκε μόνιμα στις Η.Π.Α. στα μέσα της δεκαετίας του ‘20. Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στις αρχές των ‘40s, λαμβάνοντας συμμετοχή στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων του AAA (τωρινό IndyCar) και το Indianapolis 500. Ύστερα από τη μεσολάβηση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Robson στέφθηκε νικητής του πρώτου αγώνα στο Brickyard το 1946. Την ίδια χρονιά ενεπλάκη σε ένα μεγάλο ατύχημα στην πίστα του Lakewood για το πρωτάθλημα AAA και δυστυχώς έχασε τη ζωή του, μαζί με τον George Barringer. Ο Robson ήταν ο τελευταίος οδηγός που έχασε τη ζωή του την ίδια χρονιά που κέρδισε το Indianapolis 500, μέχρι που ο έτερος Βρετανός ομογενής Dan Wheldon σκοτώθηκε στον αγώνα του Las Vegas για το IndyCar, το 2011.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 23 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1936 γεννήθηκε ο Lance Reventlow, ένας απόγονος μιας ευγενούς οικογένειας από τη Δανία. Όντας γιος μιας αριστοκράτισσας ονόματι Barbara Hutton, ο Reventlow είχε για πατριό τον οδηγό αγώνων και Πρίγκιπα Igor Troubetzkoy, ο οποίος μάλιστα είχε κερδίσει τον αγώνα αντοχής του Targa Florio το 1948. Χάρη σε αυτόν, ο Reventlow αγάπησε την οδήγηση και τους αγώνες ταχύτητας, κάνοντας την είσοδό του στο χώρο του motorsport στα μέσα των ‘50s. Λίγο καιρό αργότερα ίδρυσε την αμερικανική φίρμα αυτοκινήτων της Scarab, καταγράφοντας μια επιτυχημένη πορεία σε μεγάλους αμερικανικούς αγώνες σπορ αυτοκινήτων μαζί με τον ομόσταυλο Chuck Daigh. Το 1960, ο Reventlow ταξίδεψε στην Ευρώπη για να συμμετάσχει στην F1 με αυτοκίνητα της Scarab, κάνοντας το ντεμπούτο του στο GP Μονακό. Δυστυχώς δεν κατάφερε να προκριθεί, αλλά πήρε την εκκίνηση στο GP Βελγίου της ίδιας χρονιάς. Τελικά εγκατέλειψε μετά από μόλις δύο γύρους και δεν εμφανίστηκε ξανά στην F1.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1943 γεννήθηκε στο Παρίσι ο François Mazet. Ο Γάλλος κατέκτησε τη Γαλλική Formula 3 το 1969 με τη φίρμα της Tecno και μεταπήδησε στη Formula 2 με την ομάδα Sports Motor για το 1970, μαζί με τον Αυστραλό Tim Schenken. Η κίνηση αυτή δεν απέφερε καρπούς και ο Mazet, έχοντας χορηγία από την Shell Petroleum, αγωνίστηκε με την Chevron του Jo Siffert όταν ο εκείνος δεν ήταν διαθέσιμος, καθώς και στα αυτοκίνητα τουρισμού για το γερμανικό τμήμα της Ford. Η συνεργασία με τον δημοφιλή τότε Siffert επέτρεψε στον Mazet να οδηγήσει τη March 701 της ομάδας του Ελβετού στο Paul Ricard το 1971, για το GP Γαλλίας της F1. Τερμάτισε 13ος και αυτή ήταν η μοναδική του εμφάνιση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μετά το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο Mazet υπήρξε μεσάζοντας στη χορηγία της Team Lotus από την Essex Petroleum κατά τη δεκαετία του ‘80.

Σαν σήμερα το 1955 γεννήθηκε ο Alain Prost, ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς στην ιστορία της F1. Ο Γάλλος διένυσε μια λαμπρή καριέρα στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ, λαμβάνοντας συμμετοχή σε συνολικά 199 αγώνες στο διάστημα 1980-1993. Οδήγησε για τις μεγαλύτερες ομάδες της εποχής του: McLaren, Renault, Ferrari και Williams. Κατέκτησε συνολικά τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα και έχει μείνει στην ιστορία των αγώνων για τις αδυσώπητες μονομαχίες του με τον αείμνηστο Ayrton Senna. Ο Prost πρωταγωνίστησε σε μια εποχή, όπου η χρήση των κινητήρων τούρμπο ήταν στο απόγειό της. Ως εκ τούτου, τα προβλήματα αξιοπιστίας ήταν σχεδόν δεδομένα για όλους, με τις συνθήκες αγώνων να ευνοούν πολύ περισσότερο τη σταθερή και μετρημένη μα συνάμα μεθοδική οδήγηση, κάτι για το οποίο ο Prost καθιερώθηκε με το ψευδώνυμο «Καθηγητής». Κέρδισε 51 Grand Prix και για αρκετά χρόνια ήταν, στατιστικά πάντα, ο πιο επιτυχημένος οδηγός.

Σαν σήμεραΜετά την απόσυρσή του από την F1, ο Prost εξαγόρασε την ιστορική ομάδα της Ligier και έλαβε μέρος στο πρωτάθλημα ως ιδιοκτήτης της, από το 1997 έως το 2001. Ωστόσο, η μετάβαση στον 21ο αιώνα σήμανε και την αύξηση των προαπαιτούμενων επενδύσεων στο σπορ, με την ομάδα να έρχεται έτσι αντιμέτωπη με σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα και να μην καταφέρνει να αποφύγει την κατάρρευση. Σήμερα, ο Alain Prost επιτελεί καθήκοντα συμβούλου στην ομάδα της Renault, η οποία συνεχίζει πλέον στην F1 ως Alpine.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1958, η Κούβα φιλοξένησε το δεύτερο από τα μόλις τρία Grand Prix της ιστορία της με σπορ αυτοκίνητα, στην ειδυλλιακή παραθαλάσσια πόλη της Havana και τη λεωφόρο Malecón. Το event κύλησε μέσα σε κλίμα ανασφάλειας για όλους τους οδηγούς, εξαιτίας της απαγωγής του θρυλικού Juan Manuel Fangio την προηγούμενη μέρα για πολιτικούς λόγους, από μια συμμορία αναρχικών του προέδρου Fidel Castro. Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε υπό εντολή της κυβέρνησης και στο αρχικό του στάδιο μονοπωλήθηκε από τις Ferrari των Stirling Moss και Masten Gregory. Στον 7ο γύρο, μετά από μόλις 13 λεπτά δράσης, ο ντόπιος Armando Garcia Cifuentes γλίστρησε στα λάδια που είχε αφήσει η Porsche του Roberto Mieres και έπεσε πολύ άσχημα σε μια μάζα θεατών, σκοτώνοντας 7 και τραυματίζοντας σοβαρά πάνω από 40. Ο αγώνας διακόπηκε οριστικά με ανεπίσημο νικητή τον Moss, μένοντας δυστυχώς στην ιστορία για τις πολύ σκληρές εικόνες του δυστυχήματος.

Σαν σήμερα το 1968 γεννήθηκε ο Emanuele Naspetti. Ο Ιταλός διακρίθηκε  ιδιαίτερα στις μικρές κατηγορίες formula, κατακτώντας το πρωτάθλημα στην Ιταλική F3 του 1988. Ύστερα, μεταφέρθηκε στο διεθνές επίπεδο αγώνων και τη Formula 3000, κάνοντας μια αξιοπρεπή πρώτη χρονιά που τον έφερε στην ομάδα του Eddie Jordan. Το 1991, ο Naspetti άλλαξε στην ομάδα της Forti και σχεδόν κατέκτησε τον τίτλο, παραμένοντας στη Formula 3000 για το 1992. Ωστόσο, παρόλο που ήταν πρωτοπόρος στη βαθμολογία, αποφάσισε να αγωνιστεί στην F1 με την παραπαίουσα ομάδα της March, στη θέση του Paul Belmondo. Έτρεξε συνολικά σε 5 αγώνες, με καλύτερο τερματισμό του μια 11η θέση στο GP Πορτογαλίας. Το 1993 εντάχθηκε στο δυναμικό της Jordan ως δοκιμαστής, αναπληρώνοντας τον κενό χρόνο με κάποιους σποραδικούς αγώνες στην Ιαπωνική Formula 3000. Μετά από μια μεμονωμένη εμφάνιση στο GP Πορτογαλίας, ο Naspetti εγκατέλειψε την F1 και επικεντρώθηκε στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού, κυρίως στην Ιταλία.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο Pedro de la Rosa. Μετά από μια αξιότιμη πορεία στις μικρές αγωνιστικές κατηγορίες, ο Ισπανός μεταφέρθηκε στην Ιαπωνία και έκανε αίσθηση πολύ σύντομα. Μάλιστα, το 1995 στέφθηκε πρωταθλητής της Ιαπωνική F3, ενώ το 1997 κατέκτησε τον τίτλο τόσο στη Formula Nippon (τωρινή Super Formula) όσο και στο απαιτητικό Πανιαπωνικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων GT (τωρινό Super GT). Έτσι, προσέλκυσε την προσοχή ομάδων της F1, κάνοντας το ντεμπούτο του με την Arrows το 1999. Κατάφερε να βαθμολογηθεί μόλις στον πρώτο του αγώνα, αγωνίστηκε με την Jaguar το 2001-2002 και έκτοτε έγινε δοκιμαστής οδηγός στη McLaren. Στα μέσα του 2006 αντικατέστησε τον εκφυγόντα Juan Pablo Montoya, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση του GP Ουγγαρίας για το μοναδικό βάθρο της καριέρας του. Τελικά επέστρεψε σε ρόλο δοκιμαστή και, το 2010-2011, αγωνίστηκε σποραδικά με την Sauber. Το 2012 οδήγησε για την αδιάφορη HRT, ολοκληρώνοντας την καριέρα του στο τέλος της χρονιάς.

Σαν σήμερα το 1981 γεννήθηκε ο πρώην άσσος των αγώνων αντοχής, Timo Bernhard. Η καριέρα του απαρτίζεται από μια πολυετή παρουσία σε αγώνες αντοχής όλου του κόσμου, είτε με αυτοκίνητα GT είτε με αγωνιστικά πρωτότυπα τύπου LMP/DPi. Εκπροσώπησε την Audi και, κυρίως, την Porsche και η λίστα διακρίσεών του είναι αρκετά δελεαστική και μακροσκελής. Παρατίθενται ενδεικτικά τα παρακάτω:

  • Δύο φορές συνολικός νικητής στις 24 ώρες του Le Mans (2010, 2017) και μία φορά νικητής στην κατηγορία του (2002)
  • Πέντε φορές συνολικός νικητής στις 24 ώρες του Nürburgring (2006-2009, 2011) και δύο φορές νικητής στην κατηγορία του (2002, 2003)
  • Πρωταθλητής στο ALMS, τόσο στην κατηγορία LMP (2007, 2008) όσο και στη κατηγορία GT (2004)
  • Δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο WEC (2015, 2017)
  • Κάτοχος του -ανεπίσημου- ρεκόρ πίστας στο Nürburgring Nordschleife (2018, Porsche 919 Evo – 5:19.546)

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles