spot_img

24H Le Mans 1-6H: Μπροστά η Toyota σε έναν επεισοδιακό αγώνα

Η Toyota ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τις 24H του Le Mans για το 2018, καθώς τα δύο της αγωνιστικά είναι στις θέσεις 1 και 2 μετά από 6 ώρες.

Το #8 των Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi και Fernando Alonso βρίσκεται στη κορυφή της κατάταξης, ενώ το #7 ακολουθεί λίγα δευτερόλεπτα πιο πίσω. Το πρώτο στάδιο του αγώνα δεν πέρασε δίχως απρόοπτα, καθώς είχαμε αρκετές Slow Zones αλλά και Safety Cars.

Ας δούμε όμως τι έγινε στις 6 πρώτες ώρες του αγώνα.

Ώρα #1

Στην εκκίνηση, ο Lotterer με το #1 Rebellion επιτέθηκε αμέσως στα δύο Toyota, όμως ακούμπησε στο πίσω μέρος του #8 και έσπασε το εμπρός μέρος του αγωνιστικού του. Στο σικέιν Dunlop μάλιστα, χτύπησε και το #10 της Dragonspeed και οι δύο έχασαν πάρα πολύ χρόνο. Μάλιστα, ο Lotterer είχε χάσει το εμπρός μέρος του αγωνιστικού του. Την ίδια στιγμή το #4 της ByKolles εκίνησε από τη τελευταία θέση, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα στον γύρο σχηματισμού.

Μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου, ο Conway με το #7 είχε περάσει στη κορυφή της κατάξης, με τον Buemi να είναι 2ος και στην 3η θέση το #17 της SMP Racing.

Τα TS050 Hybrid άρχισαν να ανοίγουν τη διαφορά μπροστά με τη μάχη να είναι μεγάλη πίσω τους για την 3η θέση, ενώ στην LMP2 το #31 της Dragonspeed είχε περάσει στη κορυφή της κατάταξης, ενώ στην GTE-Pro, η #91 Porsche ήταν μαζί με την #92 λίγο μπροστά από τους υπόλοιπους.

Τα pit-stop ξεκίνησαν στο ημίωρο του αγώνα, με το #8 να μπαίνει νωρίτερα, αλλά να φτιάχνει μια διαφορά στην 1η θέση από το #7 να είναι στα 18 δευτερόλεπτα. Στην LMP2, η TDS Racing είχε πάρει την πρωτοπορία του αγώνα, ενώ αλλαγές είχαμε στην GTE-Pro. To #92 είχε περάσει στη κορυφή της κατάταξης, με το #68 Ford να είναι στην 2η θέση και το #91 να πέφτει στην 3η θέση.

Ώρα #2

Στην δεύτερη ώρα, είδαμε προβλήματα να αντιμετωπίζουν τέσσερα αγωνιστικά της LMP1. To #4 της ByKolles έχασε σχεδόν δύο γύρους στα pit με πρόβλημα στον συμπλέκτη, ενώ και τα δύο αγωιστικά της Manor-Ginetta έπεσαν αρκετά πίσω στη κατάταξη. Τη χειρότερη τύχη είχε το #11 της SMP Racing, όπου έχασε 14 γύρους με πολλά προβλήματα για την ομάδα.

Στην LMP2, το #26 της G-Drive στα χέρια του Vergne ήταν σε άλλο ρυθμό και είχε πάρει τα ηνία στην κατηγορία, μπροστά από το #28 της TDS Racing και το #36 της Signatech Alpine. Η διαφορά μάλιστα που είχε κάνει ο Vergne ήταν σχεδόν στο 1 λεπτό.

Τα δύο Toyota μπροστά είχαν αυξήσει τη διαφορά από το #8 και το  #7 να έχει μειωθεί λίγο στα 15s, αλλά πισω είχαμε τεράστια μάχη. Ο Sarrazin στο #17 και ο Laurent στο #3 ήταν μαζί στη πίστα για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα έως εκείνο το σημείο. Τελικά, ο οδηγός της Rebellion με ένα εκπληκτικό προσπέρασμα αμέσως μετα την Dunlop Bridge από την εσωτερική τον έφερε στην 3η θέση.Το #10 είχε χάσει αρκετό χρόνο πιο πίσω, ενώ το #1 που έχασε στην αρχή χρόνο είχε ανεβει στην 6η θέση.

Προς το τέλος της 2ης ώρας, το #86 της Gulf Racing, έφυγε στον τοίχο στην Indianapolis και προκάλεσε την πρώτη Full Course Yellos στον αγώνα. Αυτό βοήθησε στα Pit-stop το #7 που πήρε την πρωτοπορία του αγώνα σε εκείνο το σημείο.

Στην GTE-Pro, είχαμε τρεις Porsche και δύο Ford στις πέντε πρώτες θέσεις, με την BMW #82 και την #63 Corvette να είναι πολύ πολύ κοντά τους, με τη μάχη να είναι μεγάλη στην ολοκλήρωση της ώρας.

Ώρα #3

Στην 3η ώρα είδαμε τις πρώτες αλλαγές οδηγών στις ομάδες της LMP1, με τον Lopez να μπαίνει στο τιμόνι του #7 και ο Alonso στο #8 μπροστά. Η FCY είχε φύγει και είχαμε κανονικό ρυθμό αγώνα για αρκετή ώρα. Η διαφορά μεταξύ τους, χάρη σε έναν εκπληκτικό γύρο εισόδου του Conway, εκτόξευσε τη διαφορά στα 15s.

To #4 της ByKolles είχε μπει στην 10άδα, ενώ τα δύο Ginetta της Manor είχαν ανέβει στις θέσεις 17 και 23 και δεν είχαν αντιμετωπίσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Από την άλλη, το #11 της SMP ήταν ακόμα στα pit, έχοντας συμπληρώσει μόλις 18 γύρους, ενώ οι πρωτοπόροι ήταν σχεδόν στους 50.

Ο καιρός ήταν αρκετά βαρύς, με την υποψία βροχής να υπάρχει ανά πάσα στιγμή, ενώ πολλές φορές είδαμε ψιχάλες να πέφτουν ανά διαστήματα.

Στην GTE-Pro, o αγώνας εξελισσόταν ανάμεσα στις Porsche 911 και τα Ford GT. Μόνο η #82 BMW ήταν σε απόσταση βολής, με τους υπόλοιπους να είναι λίγο πιο πίσω. Οι πρώοι 11 ήταν σε απόσταση λιγότερη από 1 λεπτό, με σχεδόν τρεις ώρες να έχουν συμπληρωθεί στον αγώνα.

Ώρα #4

Ο Alonso είχε πάρει τον αέρα του TS050 Hybrid και είχε μειώσει τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα μόλις από τον teammate του που ήταν στη κορυφή. Όμως, μπήκε για pit-stop και παρέμεινε στην 2η θέση. Όμως από την ομάδα είδαν πως είναι ταχύτερος και είπαν στον Lopez να μην δώσει μάχη. Έτσι, στα Porsche Curves στον 57ο γύρο ο Ισπανός με το #8 πέρασε στη κορυφή της και κινούνταν ταχύτερα στο 3:19.

Όμως, το πρώτο πρόβλημα για την Toyota ήρθε, όταν ο Αργεντίνος στο #7 μπήκε για αλλαγή του πίσω αριστερά ελαστικού, το οποίο φαίνεται πως έχανε πίεση και ήταν έτοιμο να κλατάρει.

Slow Zone είχαμε και σε αυτή την ώρα, όταν ο Felipe Nasr στο #47 έφυγε ευθεία στο πρώτο σικέιν της Mulsanne, όμως δεν είχε κάποια ιδιαίτερη ζημιά. Η συγκεκριμένη Slow Zone μάλιστα, δεν προκάλεσε κάποια αλλαγή στη κατάταξη.

Η μάχη στην GTE-Pro ήταν τρομερή ανάμεσα στις Porsche #92, #91 και το #68 Ford. O Bourdais στο τιμόνι του #68, έκανε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στο πρώτο σικέιν της Mulsanne στο #91, ενώ το #92 είχε μπει για αλλαγή οδηγού και ελαστικών. Η Γερμανική ομάδα είχε επιλέξει τα soft ελαστικά, ενώ η αμερικανική τα mediums που τους έδιναν τη ταχύτητα στο τέλος της ζωής τους έναντι των 911.

Λίγο μετά το μέσον της 4ης ώρας, το Safety Car έκανε την εμφάνισή του, όταν το ελαστικό του #38 Oreca της JCDC Racing εξεράγη στην ευθεία της Mulsanne και γέμισε με κομμάτια την πίστα. Οι διαφορές άλλαξαν για τα καλά, με πολλές να μειώνονται και άλλες να αυξάνονται.

Tα δύο Toyota ήταν σε διαφορετικά Safety Car, καθώς έχουμε τρία διαφορετικά στο Le Mans, ενώ άλλαξαν τα δεδομένα και στην GTE-Pro. To #92 είχε μπει έναν γύρο νωρίτερα για pit-stop και κατάφερε να βρεθεί ένα SC πιο μπροστά από τους αντιπάλους του.

Το SC αποχώρησε με 7 λεπτά να μένουν για την τέταρτη ώρα, με το #81 BMW να ανεβαίνει από το πουθενά στην 2η θέση στην GTE-Pro, ενώ η #52 Ferrari προσπέρασε το #68 Ford για την 4η θέση στη κατηγορία. Το #91 που ήταν στην 1η θέση πριν τα pit-stop είχε πέσει στην 9η τώραΛίγο πριν τη συμπλήρωσε 4 ωρών, ο Alonso μπήκε για ανεφοδιασμό στα pit και βγήκε στην 1η θέση.

Ώρα #5

Ο Lopez είχε περάσει στην 1η θέση στη κατάταξη, με τον Alonso να ακολουθεί, όμως είχε ακόμα ένα επιπλέον pit-stop να κάνει σε σχέση με τον Ισπανό. Τα πράγματα για την Ford δεν πήγαν καθ΄λου καλά, καθώς το #66 GT είχε αστοχία της πίσω δεξιά ανάρτησης. Ευχάριστα  νέα είχαμε και για το #11 της SMP, το οποίο επέστρεψε μετά από πάρα πολλή ώρα στη πίσωα και συνολικά 49 γύρους πίσω. Στα χέρια του BR1 ήταν ο Jenson Button.

To δεύτερο αγωνιστικό της ομάδας, το #17, είχε ανέβει στην 3η θέση μπροστά από το #3 της Rebellion, ενώ το #4 της ByKolles είχε σκαρφαλώσει στην 8η θέση συνολικά και είχε μόλις ένα LMP2 να περάσει για να βρεθεί μαζί με τα υπόλοιπα LMP1. Το SC δεν βοήθησε την ομάδα, που έχασε χρόνο.

Πριν συμπληρωθούν 20 λεπτά στην 5η ώρα, είχαμε ένα μεγάλο ατύχημα. Ο Dominik Kraihamer στο #4 της ByKolles επιχείρησε ένα προσπέρασμα από την εξωτερική σε ένα GTE αγωνιστικό, όμως μια κίνηση προς τα αριστερά του GTE, προκάλεσε επαφή και έστειλε το LMP1 στα προστατευτικά ελαστικά, ΄κανοντας το χίλια κομμάτια. Δυστυχώς για ακόμα μια φορά, η ByKolles δεν θα τερματίσει στον θρυιλικό αγώνα.

Τα δύο Toyota μπήκαν μαζί στα pit, με το #7 να είναι μπροστά από το #8, με τους Lopez και Alonso να παραμένουν στο τιμόνι. Το #1 της Rebellion με τον Bruno Senna μπήκε στο γκαράζ για επισκευή στον συμπλέκτη.

Mετά από 30 λεπτά περίπου λεπτά, είχαμε και πάλι δράση, με τα δύο Toyota να παίρνουν τρελό ρίσκο στη κίνηση, καθώς είχαν μπροστά τους πάρα πολλά GTE αγωνιστικά τα οποία δεν έκαναν εύκολα στην άκρη και σίγουρα μπορούσε ένας από τους δύο να φύγει στον τοίχο.

Όταν καθάρισαν τη κίνηση, ο Alonso με το #8 ξαναπέρασε στη κορυφή της κατάταξης, με το pit-stop για τα GTE να έρχεται στους επόμενους γύρους. Το #17 της SMP Racing ήταν στην 3η θέση, 1 λεπτό και 11s μπροστά από το #3 της Rebellion, ενώ σχεδόν δύο γύρους πιο πίσω ήταν το #1 και το #10 προσπαθούσαν να ανακτήσουν το έδαφος.

Ώρα #6

Η έκτη ώρα ξεκίνησε με μια μεγάλη μάχη της #63 Corvette με τα Ford #67 και #69, αλλά και την #82 ΒΜW, O Tincknell στο #67 πέρασε προσωρινά, αλλά στο πρώτο σικέιν βγήκε εκτός γραμμής και επέτρεψε στην Corvette να διατηρήσει τη θέση της και την BMW να περνά και τα δύο Ford GT για τη μάχη της 7ης θέσης.

Στην Toyota είχε έρθει η ώρα για αλλαγή οδηγών, με τον Nakajima να παίρνει τη θέση του Alonso στο #8, ενώ ο Lopez έμεινε στο τιμόνι του #7. Η διαφορά μάλιστα άνοιξε, αλλά λίγο, με τον Lopez να έχει και πιο φθαρμένα ελαστικά, και μέχρι το τέλος του επόμενου stint ήταν στα 13.7s.

O da Costa στην #82 BMW είχε κάνει ένα εκπληκτικό stint, καθώς είχε κερδίσει συνολικά 5 θέσεις και βρέθηκε στην 5η πριν μπει κι εκείνος στα pit.

Περίπου 10 λεπτά πριν τη συμπλήρωση 6 ωρών, ο Montoya έστειλε στα χαλίκια της Indianapolis το #32 αγωνιστικό της United Autosports, ενώ την ίδια στιγμή, το #8 μπήκε στα pit και η ομάδα άλλαξε το εμπρός μέρος του αγωνιστικού της. Είδαμε ακόμα μία Slow Zone να εμφανίζεται, αλλά διήρκησε πολύ λίγο.

Μετά από 6 ώρες αγώνα, η Toyota είχε το 1-2 στην LMP1, με το μπροστά από το. Στην 3η θέση είχαμε το #17 της SMP Racing, μόλις έναν γύρο πίσω από τα TS050 Hybrid. Aκολουθούσαν τα δύο αγωνιστικά της Rebellion Racing, με το #3 μπροστά από το #1. Το #10 της Dragonspeed ήταν στην 6η θέση στη κατηγορία, αλλά στην 7η συνολικά και είχε μπει στο γκαράζ της ομάδας τα τελευταία 10 λεπτά.

Στην LMP2, η G-Drive Racing είχε την 1η θέση με το #26, ενώ ακολουθούσαν αρκετά πιο πίσω το #36 της Signatech Alpine, ενώ στην 3η θέση ήταν το #23 της Panis-Barthez Competition.

Στην GTE-Pro, η #92 Porsche είχε ένα μεγάλο προβάδισμα σχεδον 2 λεπτών από την #81 BMW που ήταν στην 2η θέση, ενώ είχε κολλημένα πίσω του τις Porsche #93 & #91.

Στην GTE-Am, η #77 Porsche της Dempsey-Proton είχε την 1η θέση στη κατάταξη, έχοντας σχεδόν ένα γύρο πίσω την #56 Porsche της Team Project 1, ενώ η #54 Ferrari της Spirit of Race ήταν στην 3η θέση.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles