spot_img

6H Silverstone Race: H Toyota κέρδισε έναν εκπληκτικό αγώνα

Η Toyota Gazoo Racing πήρε τη νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Silverstone, μετά από μία απίστευτη μάχη που έδωσε με την Porsche.

O Sebastien Buemi, μαζί με τους Κazuki Nakajima και Anthony Davidson με το #8, πήραν μια δραματική νίκη στις 6H του Silverstone, με προσπέρασμα στα τελευταία λεπτά του αγώνα. Μετά από 6 ώρες, η διαφορά ήταν μόλις 6 δευτερόλεπτα από την Porsche #2 των Brendon Hartley, Earl Bamber και Timo Bernhard που βρέθηκαν στη 2η θέση και δεν κατάφεραν να κρατήσουν το προβάδισμα που είχαν στο τελευταίο stint. Το βάθρο έκλεισε η έτερη Porsche 919 Hybrid #1, των Andre Lotterer, Neel Jani και Nick Tandy.

Το δεύτερο αγωνιστικό της Toyota είχε ατύχημα μετά το μέσον του αγώνα και πέρασε λίγο παραπάνω από 1 ώρα στο γκαράζ της ομάδας για επισκευές. Η μάχη ήταν εντυπωσιακή και η Porsche έδειξε καλύτερη σε ρυθμό αγώνα απ’ότι στις κατατακτήριες.

Στην LMP2, το #38 της Jackie Chan DC Racing πήρε μια εξαιρετική νίκη στα χέρια των Oliver Jarvis, Thomas Laurent και Ho-Pin Tung, ξεκινώντας με το δεξί το πρωτάθλημα. Στη 2η θέση βρέθηκε το #31 της Rebellion Racing, με τους Julien Canal, Nicolas Prost και Bruno Senna να παίρνουν ένα δυνατό αποτέλεσμα. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Francois Perodo, Emmanuel Collard και Matthieu Vaxiviere με το #28 της TDS Racing.

Στην GTE-Pro, οι Andy Priaulx, Pipo Derani και Harry Tincknell με το #67 Ford GT, πήραν μια απίστευτη νίκη, μετά από τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισαν στον αγώνα. Τα δύο Ford έδειξαν εξαιρετικό ρυθμό, αλλά το #66 αρκέστηκε στην 4η θέση. Η #51 Ferrari των Alesandro Pier Guidi και James Calado βρέθηκαν στη 2η θέση, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η #91 Porsche των Richard Lietz και Frederick Makowiecki.

Στην GTE-Am έγινε χαμός στα τελευταία λεπτά, με την #54 Ferrari να παίρνει τη νίκη, δύο στροφές ουσιαστικά πριν το τέλος του αγώνα, όταν η #98 Aston Martin είχε επαφή με την #54 Ferrari και βρέθηκε τελικά στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε η #77 Porsche.  

Στην εκκίνηση, τα δύο Toyota έφυγαν μπροστά με το #7 να κρατά τη πρωτοπορία που είχε. Οι δύο Porsche ακολούθησαν στις θέσεις 3 και 4 ενώ στην LMP2, η Signatech Alpine με το #36 ανέβηκε στην 1η θέση μέσα σε τρεις στροφές.

Στην GTE-Pro, η Ford είχε το 1-2, με τις Porsche και τις Ferrari να είναι κολλημένες πίσω τους. Το #67 Ford είχε πρόβλημα με την δεξιά πόρτα και αναγκάστηκε να κάνει νωρίς pit stop. H Porsche φάνηκε να έχει το πάνω χέρι στο πρώτο stint και πίεζε ασφυκτικά τα Ford.

Μπροστά, τα δύο Toyota TS050 Hybrid ήταν σε παράταξη, αλλά δεν φάνηκε να έχουν την ίδια διαφορά με τις Porsche που είχαν στις κατατακτήριες δοκιμές.

Σε όλη τη πίστα είχαμε τρομερές μάχες, σε όλες τις κατηγορίες, με τη διαφορά στη κορυφή να είναι κάτω από τα 15 δευτερόλεπτα μεταξύ Toyota και Porsche. To #8 ήταν σε καλύτερο ρυθμό και πέρασε στη 1η θέση του αγώνα. Τα Ιαπωνικά αγωνιστικά έκαναν έναν λιγότερο γύρο από αυτά των Γερμανών, πράγμα σημαντικό όσον αναφορά τη στρατηγική στο τέλος του αγώνα.

H ώρα περνούσε και η διαφορά στη κορυφή ήταν αρκετά μικρή, όμως το Toyota #7 αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Από την ομάδα δεν μπόρεσαν να δουν αν είναι μηχανικό ή όχι το θέμα, ενώ στα pits άλλαξαν το πίσω μέρος. Η ζημιά είχε γίνει ήδη, καθώς η Toyota ήταν στο 1-4 με το #8 να προηγείται με μικρή διαφορά.

Όμως, όλα άλλαξαν όταν άνοιξαν οι ουρανοί. Η Porsche βρήκε εξαιρετικό timing για να βάλει ελαστικά βροχής στο #2 και να πάρει προσωρινά τη πρωτοπορία. Η Toyota έμεινε έξω και δικαιώθηκε προσωρινά καθώς η πίστα στέγνωσε σχετικά γρήγορα. Όμως, αυτό το έξτρα pit stop από την Porsche της έδινε πλεονέκτημα στο τέλος όσον αναφορά τα καύσιμα. Ο Kobayashi με το #7 έκανε λάθος στη τελευταία στροφή, έχασε τα φρένα και σταμάτησε πριν την αμμοπαγίδα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και έπεσε έναν γύρο πίσω από το έτερο Toyota.

Η μάχη πιο πίσω ήταν συναρπαστική σε όλες τις κατηγορίες, με τα πρωτότυπα της Manor, Alpine, Rebellion και G-Drive να δίνουν εξαιρετικές μάχες στη κατηγορία. Αυτή όμως που έκανε την έκπληξη ήταν η Jackie Chan DC Racing που σκαρφάλωσε θέσεις.

Στην GTE-Pro, η Ford είχε το προβάδισμα, με τις Ferrari και Porshe να δίνουν εξαιρετικές μάχες ρόδα με ρόδα για το βάθρο. Παρά το καλό πρόσωπο της Παρασκευής, η Aston Martin ήταν εντελώς εκτός ρυθμού.

Αλλά, η άτυχη στιγμή των Γερμανών ήρθε όταν το #92 πήρε φωτιά και έβγαλε το Full Course Caution. Αυτό ήταν τεράστια ανάσα για την Toyota που έβαλε τα δύο αγωνιστικά της στα pit και κέρδισε ένα δωρεάν stint.

Η βροχή έκανε και πάλι την σύντομη εμφάνισή της και στον ύπνο πιάστηκε ο Jose Maria Lopez στο ντεμπούτο του με την Toyota. O Αργεντινός γλίστρησε στη Cobs και έφυγε ευθεία με αποτέλεσμα να διαλύσει το αγωνιστικό του. Η Full Course Caution βγήκε και πάλι, αλλά όταν ο Lopez γύρισε το πληγωμένο TS050 Hybrid στα pit βγήκε το Safety Car.

Αυτό ανακάτεψε την τράπουλα και μηδένισε τις διαφορές με λιγότερο από δύο ώρες να απομένουν. Η Toyota με το #8 ήταν στην 1η θέση και ακολουθούσαν τα δύο Porsche.

Η Ιαπωνική εταιρία έκανε και πάλι πιο νωρίς pit stop κάνοντας κρίσιμο το τελευταίο stint όπου και κρίθηκε ο αγώνας. Οι δύο Porsche έδιναν τη δική τους μάχη, όμως έχαναν χρόνο σε σχέση με τον Buemi στο #8 συνεχώς. Επιπλέον, οι δύο 919 Hybrid ήταν σε διαφορετική στρατηγική.

Ο Buemi μπήκε στα Pit με 45 λεπτά να απομένουν, με την Porsche να μπαίνει περίπου 20 λεπτά αργότερα. Εκεί η μάχη άναψε για τα καλά και απολαύσαμε εξαιρετικούς τελευταίους γύρους.

Ο Hartley με το #2 βρέθηκε στην πρωτοπορία με τον Buemi πιο γρήγορο και να του μειώνει τη διαφορά. Οι δύο τους έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, όμως το Toyota είχε το προβάδισμα και την ταχύτητα που δεν έδειξε στην αρχή του αγώνα, αλλά το Σάββατο.

Όταν ο Ελβετός οδηγός της Ιαπωνικής εταιρίας έφτασε πίσω από τον Νεοζηλανδός, κόλλησε αρχικά, όμως με 11 λεπτά να απομένουν, επιτέθηκε στην 4η στροφή και με μια απίστευτη κίνηση στην εσωτερική σε χώρο που δύσκολα βρίσκεις πέρασε και δεν απειλήθηκε μέχρι τέλους. Έτσι, το #8 επέστρεψε στις νίκες μετά το 2014 και η Toyota μετά το Fuji το 2016 σε έναν απίστευτο αγώνα για το WEC.

Αποτελέσματα: 6H Silverstone

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles