spot_img

6H Spa Race: Θρίαμβος για την Toyota και νίκη μετά από 5 χρόνια για τον Alonso

Η Toyota ήταν η μεγάλη νικήτρια στον πρώτο αγώνα του WEC κάνοντας το 1-2 και ξεκίνησε με ιδανικό τρόπο την προσπάθειά της στην Super Season.

Οι Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi & Fernando Alonso ήταν οι πρώτοι νικητές της Super Season με το #8 Toyota TS050 Hybrid σε έναν φοβερό αγώνα στο Spa. Η νίκη τους ήρθε μετά τη χθεσινή pole position και για πρώτη φορά μετά το GP Ισπανίας το 2013, ο Alonso θα ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Στην 2η θέση βρέθηκε το #7 Toyota των Mike Conway, Kamui Kobayashi & Jose Maria Lopez, οι οποίοι ξεκίνησαν από το pit-lane έναν γύρο πίσω, αλλά κατάφεραν να παλέψουν έστω και για λίγο για τη νίκη. Εξαιρετικό αποτέλεσμα για τους Ιάπωνες, οι οποίοι έφτασαν τις 17 νίκες στο WEC, όλες στην LMP1.

Στην 3η θέση ολοκλήρωσε το #1 Rebellion, με τους Andre Lotterer, Neel Jani & Bruno Senna να συμπληρώνουν το βάθρο των νικητών. Στην 4η θέση βρέθηκε το #3 Rebellion των Mathias Beche, Thomas Laurent & Gustavo Menezes. To #4 της ByKolles έκλεισε την πρώτη 5άδα, όντας 5 γύρους πίσω και το #11 της SMP Racing βρέθηκε στην 6η θέση.

Το #17 της SMP εγκατέλειψε τον αγώνα, μετά από μεγάλο ατύχημα που είχε στο τέλος της 5ης ώρας, ενώ πάλευε για το βάθρο.

Στην LMP2, η G-Drive Racing πήρε μια μεγάλη νίκη στον πρώτο αγώνα τις χρονιάς, με τους Jean Eric Vergne, Pierre Thiriet και Roman Rusinov να παίρνουν μια άνετη και επιβλητική νίκη με το #26 Oreca 07. Στην 2η θέση ολοκλήρωσε το #38 της Jackie Chan DC Racing, με τον Ho-Pin tung να μην μπορεί στο τέλος να παλέψει για τη νίκη. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε το #36 της Signatech Alpine, το οποίο είχε δύο ποινές διέλευσης στον αγώνα, όμως δεν τους στέρησε το βάθρο.

Στην GTE-Pro, η Ford πήρε μια μεγάλη νίκη χάρη στους Olivier Pla, Stefan Muecke και Billy Johnson στο #66 Ford GT. O Pla είχε ρόλο οδηγού στο τελευταίο stint και έκανε το νικητήριο προσπέρασμα στην Eau Rouge με εντυπωσιακό τρόπο. Στην 2η θέση βρέθηκε η #92 Porsche των Michael Christensen και Kevin Estre, ενώ το βάθρο έκλεισε η  #71 Ferrari των Davide Rigon και Sam Bird, με το βάθρο να κρίνεται στον τελευταίο γύρο όταν προσπέρασαν τη #91 Porsche των Gimmi Bruni και Richard Lietz.

Στην 5η θέση είχαμε την πρώτη BMW #82, ενώ οι δύο Aston Martin βρέθηκαν στις θέσεις 6 και 7 στο ντεμπού το τους.

Στην GTE-Am, η Aston Martin πήρε μια μεγάλη νίκη με τους πρωταθλητές Paul Dala Lana, Pedro Lamy και Mattias Lauda να ανεβαίνουν στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου. Στην 2η θέση και λιγότερο από 1s πίσω βρέθηκε η #90 Aston Martin της TF Sport, όπου παραλίγο να πάρει τη πρώτη της νίκη στον πρώτο της αγώνα στον θεσμό. Το βάθρο έκλεισε η #61 Ferrari της Clearwater Racing.

O Αγώνας

Στην εκκίνησση, το #8 Toyota κρατήθηκε στην 1η θέση, μπροστά από τα δύο Rebellion, με το #4 ByKolles να ανεβαίνει στην 4η θέση μπροστά από το #11. Στην GTE-Pro, το #67 Ford GT έπεσε στην 3η θέση από την pole position, αφήνοντας το #66 και το #91 στις δύο πρώτες θέσεις. Στην LMP2, το #26 της G-Drive ανέβηκε στην 1η θέση, ενώ στην GTE-Am είχαμε δράματα.

Το #86 της Gulf Racing βρέθηκε στον τοίχο όταν προσπάθησε να αποφύγει την #70 Ferrari. Ως αποτέλεσμα βγήκε το Safety Car. To #7 Toyota μπήκε στον αγώνα στον δεύτερο γύρο και πήρε θέση στην ουρά.

Όταν συνεχίστηκε ο αγώνας, ο Buemi με το #8 έφυγε μπροστά, αλλά δεν άνοιξε με μεγάλη ένταση τη διαφορά από τον Lotterer με το #1, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να τους ακολουθήσουν.

Ο Van Der Garde με το #29 στην LMP2 έκανε εκπληκτικά προσπεράσματα για να ανέβει στην 1η θέση στη κατηγορία. Μετά από λίγη ώρα, πίσω του στη 2η θέση ανέβηκε ο Maldonado με το #31 της Dragonspeed, ενώ στην 2η θέση είχε μείνει το #26.

Μεγάλη μάχη είχαμε για την 4η θέση μεταξύ του #4 της ByKolles και του #17 της SMP Racing για το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης ώρας. Την ίδια στιγμή το #11 της SMP είχε μπει στα pit με κλατάρισμα, ενώ το #7 Toyota είχε μπει στη πρώτη 10άδα μετά από 35 λεπτά αγώνα.

Με την ολοκλήρωση της 1ης ώρας, το #8 είχε μια μεγάλη διαφορά από τα δύο Rebellion, ενώ το #7 είχε ανέβει στην 5η θέση συνολικά στον αγώνα.

Στην GTE-Pro, τα δύο Ford είχαν κάνει το 1-2, όμως στα πρώτα λεπτά της 2ης ώρας, ο Tincknel με το #67 έφυγε ευθεία στην Eau Rouge και διέλυσε το εμπρος μέρος του Ford GT. Ως αποτέλεσμα, είδαμε για δεύτερη φορά το SC, με τις διαφορές να μηδενίζονται.

Κατά τη διάρκεια του SC, το #29 της Racing Team Netherlands αντιμετώπισε πρόβλημα με τον εναλλάκτη και από τη 1η θέση έμεινε 9 γύρους πίσω.

Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Kobayashi που μπήκε στο #7, προσπέρασε τον Alonso που ήταν στο #8 και βρέθηκε στον ίδιο γύρο και σε εκείνο το σημείο ήταν στη 5η θέση συνολικά.

Στα επόμενα λεπτά είδαμε μεγάλη μάχη στην GTE-Pro ανάμεσα στις δύο Porsche 911 και το Ford GT που είχε απομείνει στον αγώνα. Πιο πισω, οι δύο Ferrari έδιναν τη μάχη τους με τις δύο BMW, ενώ οι Aston Martin ήταν εκτός ρυθμού.

Όμως, η Full Course Yellow έκανε την εμφάνισή της, όταν το #88 της Demspey-Proton βρέθηκε στον τοίχο στη στροφή 12. Μάλιστα εκείνα τα 5 λεπτά ήταν δραματικά για την ομάδα, καθώς το δεύτερο αγωνιστικό, το #77 αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα και έχασε αρκετά λεπτά στα pit, ενώ ήταν στη 2η θέση. Όλοι σε εκείνο το σημείο μπήκαν στα pit για καύσιμα και ελαστικά.

Το #17 δέχθηκε ποινή διέλευσης και έπεσε στην 5η θέση, με τον Kobayashi να πλησιάζει τα δύο Rebellion σε κάθε γύρο. Η SMP και η ByKolles έδειχναν να είναι λίγο πίσω, αλλά είναι λογικό για τον πρώτο τους αγώνα για την ώρα.

Η φανταστική μάχη στην GTE-Pro συνεχίστηκε με τον Johnson στο #66 Ford να επιτήθεται στην #92 Porsche και μετά από αρκετούς γύρους κατάφερε να περάσει στη 2η θέση της κατάταξης. Μάλιστα η #92 Porsche δεν είχε και τον καλύτερο ρυθμό και έχανε συνεχώς έδαφος.

Τα πράγματα για την Toyota δεν πήγαν με τον πιο ιδανικό τρόπο στη συνέχεια. Ο Nakajima που μπήκε στο #8 στη θέση του Alonso αναγκάστηκε να κάνει επιπλέον pit-stop ώστε να του δέσουν οι μηχανικοί τις ζώνες, ενώ λίγο αργότερα είχε έξοδο στη στροφή 1. Ως αποτέλεσμα, η διαφορά έπεσε στα 49s από το #3 της Rebellion.

Όμως, φτάνοντας ακριβώς στο μέσον του αγώνα, ο Kobayashi πέρασε τα δύο αγωνιστικά της Rebellion και έκανε το 1-2 για την Toyota και τα πράγματα πήραν τον κανονικό τους δρόμο. Το εντυπωσιακό ήταν πως είχαμε 5 αγωνιστικά στον ίδιο γύρο μετά από τρεις ώρες, με τη διαφορά στη κορυφή να είναι στα 51s.

Από εκεί και πέρα, τα δύο ιαπωνικά LMP1 άνοιξαν τη διαφορά από τους ανταγωνιστές τους που έχαναν χρόνο και ρυθμό. Το #8 είχε τον έλεγχο του αγώνα μπροστά από το #7 και η μεταξύ τους διαφορά ήταν σταθερή, λίγο κάτω από το 1 λεπτό.

Στην GTE-Pro, η #92 Porsche πήρε ποινή stop-go, έπεσε προσωρινά πίσω από τις Ferrari, αλλά κατάφερε αμέσως να ανακτήσει την 3η θέση, αλλά έχασε τη μάχη για τη νίκη. Τα πράγματα για την Ferrari όμως, δεν εξελίχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο.

Σε pit-stop και των δύο 488 Evo, η ομάδα άφησε νωρίτερα απ’όσο έπρεπε το #51, με αποτέλεσμα να έχει επαφή με τη #56 Porsche της GTE-Am και να υποστεί ζημιά στην εμπρός ανάρτηση.

Το #1 της Rebellion αντιμετώπισε κάποιου είδους πρόβλημα με έναν αισθητήρα πάνω στο αυτοκίνητο και έχασε αρκετά δευτερόλεπτα στα pit, πέφτοντας στην 5η θέση στη κατάταξη. Αυτό, έφερε το #17 της SMP Racing στην 4η και μάλιστα μετά το 8ο pit-stop, ήταν στη 3η θέση.

Ο Isaakyan που ήταν στο τιμόνι, έδωσε μια φοβερή μονομαχία με τον Laurent που ήταν στο #3. Όμως, στον 129ο γύρο, μια Porsche τον έκοψε πριν την Eau Rouge, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό της Rebellion να τον περάσει μετά τη Radillion.

Λίγο πριν τη συμπλήρωση όμως 5 ωρών, ο Isaakyan στάθηκε άτυχος και έστειλε το #17 στα προστατευτικά ελαστικά μετά την Eau Rouge-Radillion και διέλυσε το αγωνιστικό του. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και μετά το SC θα είχαμε μάχη για τη νίκη σε όλες τις κατηγορίες.

Το SC αποχώρησε με 49 λεπτά να απομένουν και το μισό grid μπήκε στα pit, συμπεριλαμβανομένου των πρωτοπόρων στην GTE-Pro. To #91 βγήκε ακριβώς μπροστά από το #66 και η μάχη μεταξύ τους ξεκίνησε.

Ο Pla ήταν στο Ford και βγήκαν δίπλα δίπλα με τον Lietz και στην Eau Rouge, ο οδηγός του GT πέρασε με ένα πολύ ωραίο και απαιτητικό προσπέρασμα στην 1η θέση της κατηγορίας.

Στην τελευταία μισή ώρα, ο Conway με το #7 είχε τρομερό ρυθμό και μείωνε τη διαφορά από τον Alonso στο #8, με τη διαφορά να μηδενίζεται. Όμως, μετά το τελευταίο pit-stop, o Alonso είχε διαφορά 7.3s από τον Conway, αλλά τίποτα δεν είχε τελειώσει.

Στη μάχη για το βάθρο στην GTE-Pro, o Lietz με την #91 Porsche έχανε χρόνο και είχε τον Rigon με την #71 Ferrari κολλημένο πίσω του. Οι δυο τους έδωσαν τρομερή μάχη, με τον οδηγό της Ferrari να κάνει μια τρομερή κίνηση στο Bus-stop με δύο λεπτά να απομένουν στο ρολόι και πήρε ένα τρομερό βάθρο.

Στην GTE-Am, είδαμε μια μεγάλη μάχη για τη νίκη μεταξύ του #98 και του #90, με τα δύο αγωνιστικά να είναι μαζί μέχρι τέλους, αλλά οι πρωταθλητές κρατήθηκαν μπροστά.

Ο Alonso είχε μια διαφορά από τον Conway και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 1η θέση και πήρε μια μεγάλη νίκη για τον ίδιο στον πρώτο του αγώνα στο WEC μπροστά από το #7 Toyota και το #1 της Rebellion.

H G-Drive Racing κέρδισε τον αγώνα στην LMP2, στην GTE-Pro η Ford πήρε μια πανάξια νίκη και στην GTE-Am η Aston Martin έκανε το 1-2.

Αποτελέσματα: 6H Spa

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles