Ο Sebastian Vettel έσπασε τη κυριαρχία της Mercedes στη τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Αυστρίας και η μάχη στις κατατακτήριες προβλέπεται τεράστια.
Ο Γερμανός μπήκε φορτσάτος στη διαδικασία και έψαξε τα όρια του ιδίου και του μονοθεσίου του, ώστε να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τις κατατακτήριες δοκιμές. Έχοντας φρέσκο σετ της ultra-soft γόμας στο δεύτερο μισό της διαδικασίας, έγραψε το 1:04.070, χρόνος που αποτελεί το νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας και απέδειξε πως η Ferrari έχει την ταχύτητα. Στην 2η θέση ο Lewis Hamilton με την Mercedes, o οποίος ήταν μόλις 0.029s πίσω από τον αντίπαλό του, με τη μάχη των δύο να αναμένεται με αγωνία στο Q3. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas με την Mercedes, ο οποίος ήταν 0.1s πίσω από τη κορυφή, ενώ ο Kimi Raikkonen βρέθηκε στην 4η θέση.
Ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Red Bull στις θέσεις 5 και 6, με την RB14 να μην βολεύεται σε αυτή τη πίστα, με τη διαφορά να είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο. Εξαιρετική εμφάνιση και πάλι από τις δύο Haas στις θέσεις 7 και 8, με τη διαφορά από την Red Bull να είναι μόλις 0.1s.
O Carlos Sainz έφερε για πρώτη φορά την Renault στη πρώτη 10άδα στο τριήμερο, ενώ ο Charles Leclerc βρέθηκε στη 10η θέση.
Πολύ μικρές είναι οι διαφορές στο μέσον του grid, με τους περισσότερους οδηγούς να έχουν διαφορά μικρότερη από μισό δευτερόλεπτο. Οι κατατακτήριες θα είναι απρόβλεπτες, με δύο μόλις να είναι τα φαβορί να αποκλειστούν από το Q1.
To FP3
Οι συνθήκες στον αέρα ήταν αρκετά πιο θετικές σε σχέση με την Παρασκευή, με την πιθανότητα βροχής να υπάρχει, όμως σε χαμηλότερα επίπεδα. Αρκετά μονοθέσια βγήκαν στα πρώτα λεπτά στη πίστα για να κάνουν installation laps.
O Raikkonen με την ultra-soft γόμα συμπλήρωσε πρώτος χρόνο, αρχικά στο 1:05.839 και στη συνέχεια στο 1:05.314 και ήταν ο μοναδικός που είχε πάρει κατάταξη στα πρώτα 10 λεπτά. Καθώς ο οδηγός της Ferrari βελτίωσε στο 1:04.937, ο Alonso έγραψε επίσης χρόνο με την ultra-soft, αλλά ήταν 1.399s πιο αργός στη πρώτη του προσπάθεια. Στα επόμενα λεπτά, είδαμε ακόμα περισσότερα μονοθέσια στη πίστα, όπως και σύννεφα πάνω από αυτή.
Ο Vettel ανέβηκε στη κορυφή των χρόνων με το 1:04.920, ενώ οι δύο οδηγοί της Mercedes ήταν στο 3-4, με τους Hamilton και Bottas να έχουν επίσης την ultra-soft. Οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς, με τον Φινλανδό της Mercedes να περνά τώρα στη κορυφή με χρόνο στο 1:04.594, με τον Vettel να είναι μόλις 0.006s πίσω του στην 2η θέση, ενώ ο Hamilton ήταν 0.078s πιο αργός. Ο Βρετανός επιχείρησε ακόμα έναν γρήγορο γύρο και παρά το γεγονός πως ήταν ταχύτερος στο δεύτερο κομμάτι, παράτησε τη προσπάθειά του.
Μπαίνοντας στο δεύτερο μισό της διαδικασίας, ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε με φρέσκο σετ της ultra-soft γόμας. Στον πρώτο του γύρο είχε έντονη υποστροφή και βγήκε εκτός στη στροφή 7. Όμως, στον δεύτερο γύρο του, ο Φινλανδός ήταν εξαιρετικά γρήγορος και με το 1:04.470 πήρε την προσωρινή πρώτη θέση στη διαδικασία. Ο teammate του ήταν ο επόμενος που βγήκε για χρονομετρημένη προσπάθεια και έγραψε το 1:04.159 για να πάρει την 1η θέση. Ο Bottas δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον Γερμανό και ήταν 0.045s πιο αργός.
O Vettel όμως απάντησε και έγραψε νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας στο 1:04.070, με την Ferrari να δείχνει εξαιρετικά δυνατή και πλέον περιμέναμε τον Hamilton. O Βρετανός στον πρώτο του γύρο ήταν μόλις 0.029s πιο αργός, όμως δεν έκανε και τον πιο καθαρό γύρο, με την Mercedes να συνεχίζει να έχει προβάδισμα στο τρίτο κομμάτι.
Οι δύο οδηγοί της Red Bull ήταν πολύ πίσω, με τον Verstappen στην 5η θέση, 0.7s πιο πίσω, ενώ και πάλι ο Grosjean ήταν στην 7η θέση. Πολύ θετική ήταν και η 8η θέση του Alonso, με την McLaren να κάνει βήματα πρωόδου από την Γαλλία, όμως ακολουθούν οι κατατακτήριες.
Λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας όμως, ο Max Verstappen σταμάτησε στο εύτερο κομμάτι της πίστας, καθώς το μονοθέσιο του έσβησε ξαφνικά στα φρένα για τη στροφή 4. Ο Ολλανός έχασε και την υποβοήθηση του τιμονιού, με το πρόβλημα να είναι είτε στα ηλεκτρινικά, είτε στο υδραυλικό σύστημα.
Στα τελευταία 5 λεπτά, είδαμε τον Gasly αρχικά να βελτιώνει και να ανεβαίνει στην 8η θέση, ενώ ο Ocon βρέθηκε πίσω του. Ο Magnussen βρέθηκε πολύ κοντά στις δύο Red Bull, όντας 0.943s πίσω από τη κορυφή, ενώ ο Grosjean τον προσπέρασε για την 7η θέση. Ο Sainz βελτίωσε επίσης για να ανέβει 9ος, μέχρι να τον ξεπεράσει ο Leclerc που μπήκε και πάλι στη 10άδα.
Ο Sainz βρήκε πάλι τη θέση του στη 10άδα ξεπερνώντας τον Leclerc, o οποίος σταμάτησε στην άκρη της πίστας με πιθανό πρόβλημα στο κιβώτιο.
Αποτελέσματα FP3