Το GP Ιταλίας του 2022 έχει ολοκληρωθεί και ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι ήταν αυτοί που μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο αγωνιστικό τριήμερο της Monza.
Το triple header μετά το θερινό διάλειμμα για την Formula 1 ολοκληρώθηκε στην Ιταλία. Στην θρυλική πίστα της Monza, τον ναό της ταχύτητας, διεξήχθει το 16ο Grand Prix για το 2022 ολοκληρώνοντας έτσι και το Ευρωπαϊκό σκέλος της σεζόν. Εκεί που χτυπά η καρδιά των tifosi, και επ ευκαιρία και της συμπλήρωσης 100 χρόνων για την πίστα, όλοι περιμέναμε να δούμε πως θα αντιδράσει η Scuderia στον πολύ σημαντικό γι αυτήν εντός έδρας αγώνα. Παρά την γενναία προσπάθεια του Charles Leclerc, ο οποίος κατέκτησε μάλιστα και την pole position, θριαμβευτής για 11η φορά φέτος ήταν ο Max Verstappen.
Ο Oλλανδός πέτυχε την 5η συνεχόμενη νίκη του και πρόσθεσε και τη Monza στο ήδη πλούσιο παλμαρέ του, αγκαλιάζοντας ουσιαστικά και τον τίτλο του πρωταθλητή, καθώς ήδη από τον επόμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη μπορεί να τον κερδίσει και μαθηματικά. Ας δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο Ιταλικό Grand Prix του 2022.
Πριν διαβάσεις το ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του Grand Prix Ιταλίας.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν
Nyck de Vries: Αναμφίβολα η αποκάλυψη του τριημέρου στη Monza και σίγουρα ένας λόγος να θυμόμαστε το συγκεκριμένο Grand Prix. Ο μικρός Ολλανδός, πρωταθλητής της F2 για το 2019 και της Formula E για το 2021 είχε ένα τρελό Σαββατοκύριακο στην Ιταλία. Την Παρασκευή ήταν προγραμματισμένο να συμμετέχει στο FP1 με την Aston Martin, όπως και έγινε και εκεί θα τελείωναν οι όποιες υποχρεώσεις του. Ωστόσο για τον αναπληρωματικό οδηγό της Mercedes ήρθαν τα πάνω κάτω το Σάββατο. Ο Alexander Albon ασθένησε με οξεία σκωληκοειδίτιδα και χρειάστηκε να νοσηλευτεί και να εγχειριστεί και έτσι η Williams έδωσε στον Nyck την ευκαιρία να κάνει τον πρώτο του αγώνα στη Formula 1. Την ευκαιρία την άρπαξε από τα μαλλιά και έδειξε σε ομάδες και θεατές το ταλέντο του και πως αξίζει μια θέση στο grid. Με ένα μονοθέσιο που είχε οδηγήσει στο FP1 στην Ισπανία, ο de Vries κατάφερε στις κατατακτήριες να περάσει εμφατικά στο Q2, όπου έδωσε μάλιστα μάχη και για το Q3, κατακτώντας τελικά την 13η θέση. Η σωρεία ποινών για νέες PU ή τμήματα αυτών, τον έφερε στην 8η θέση του grid για τον αγώνα και ο Nyck το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Την ώρα που ο πολύ πιο έμπειρος Nicholas Latifi πάλευε στις τελευταίες, ο Ολλανδός έδινε μάχες για την δεκάδα, αντιμετωπίζοντας στα ίσα τους υπόλοιπους οδηγούς. Έδειξε εξαιρετική ταχύτητα και ψυχραιμία στη μάχη του με τον Zhou και στα τελευταία στάδια του αγώνα βρισκόταν δέκατος. Η εγκατάλειψη του Ricciardo του έδωσε μια επιπλέον θέση και έτσι ο Nyck είδε την καρό σημαία 9ος, παίρνοντας βαθμούς στο ντεμπούτο του και αυτό μάλιστα με το χειρότερο σε δυναμική μονοθέσιο. Σίγουρα το τριήμερο θα του μείνει αξέχαστο, ενώ του άνοιξε διάπλατα τις πόρτες, μιας και τρεις ομάδες πλέον ερίζουν για την απόκτησή του.
George Russell: Ένα ακόμα εντυπωσιακό τριήμερο είχε ο Βρετανός στη Monza. Η Mercedes περίμενε πως δεν θα είναι ιδιαίτερα δυνατή στην Ιταλία, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix. Με τον Lewis Hamilton μάλιστα να δέχεται ποινές για νέα PU, ο Russell έπρεπε να κρατήσει ψηλά τη σημαία της Γερμανικής ομάδας. Χάρη στις ποινές των υπόλοιπων, ο Russell εκκίνησε τον αγώνα από τη δεύτερη θέση, ακριβώς δίπλα στον Leclerc, τον οποίο μάλιστα πίεσε στην εκκίνηση. Σαφώς ο ίδιος και η ομάδα του ήξεραν πως δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις Red Bull και Ferrari και έτσι σε 4 γύρους μόλις ο Russell ήταν ήδη τρίτος. Με τους Sainz, Hamilton και Perez όμως να εκκινούν από πολύ πίσω, υπήρχε μια καλή ευκαιρία για άλλο ένα βάθρο και ο οδηγός της Mercedes το εκμεταλλεύτηκε. Ο ρυθμός του σε όλο τον αγώνα ήταν πάρα πολύ καλός και κατάφερνε να κρατηθεί στην 3η θέση με σχετική άνεση. Στο ένα pitstop που πραγματοποίησε, προτίμησε τη σκληρή γόμα, με την οποία επίσης διατηρούσε πολύ καλό ρυθμό. Βέβαια, ο αντίπαλός του στο τελευταίο τρίτο του αγώνα ήταν ο Carlos Sainz, ο οποίος έχοντας κάνει ένα μακρύ πρώτο στιντ με τη μέση γόμα, βρισκόταν τέταρτος, με καινούργια μαλακά ελαστικά και μείωνε τη διαφορά αρκετά γρήγορα. Το Safety Car για τους τελευταίους 5 γύρους ίσως να ωφέλησε τον Russell και να τον γλίτωσε από την μάχη με τον Ισπανό, ωστόσο εμείς στεκόμαστε στο ότι τερμάτισε για 15η φορά σε 16 αγώνες στο top 5, κατακτώντας μάλιστα άλλο ένα βάθρο για την Mercedes σε μια πίστα όπου δεν ήταν καλή, κάτι που τόνισε και ο ίδιος στο post race team radio του. Η σταθερότητα του αυτή τον έχει φέρει στους 203 βαθμούς, μόλις 16 πίσω από τον δεύτερο Charles Leclerc, επίτευγμα εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε την φετινή κατάσταση της Mercedes.
Carlos Sainz: Η Ferrari φέτος ήταν ξανά ανταγωνιστική μετά από δύο σεζόν, αν και λάθη δικά της, όσο και η ανωτερότητα σε γενικότερο επίπεδο της Red Bull την έχουν φέρει σε θέση δευτεραγωνίστριας. Αν και στα τελευταία Grands Prix οι κόκκινοι έδειχναν πιο πολύ να έχουν βασικό αντίπαλο την Mercedes παρά την Red Bull, ο εντός έδρας αγώνας γι αυτούς ήταν διαφορετική περίπτωση. Τόσο ο Charles Leclerc όσο και ο Carlos Sainz έκαναν τα πάντα για να έχουν ένα θετικό αποτέλεσμα μέσα στην Ιταλία για τους tifosi, με τον Ισπανό όμως να έχει μια σημαντική τροχοπέδη: ποινή για νέα PU, που σήμαινε πως θα εκκινούσε τον αγώνα από το τέλος του grid. Έτσι παρά την πολύ καλή του εμφάνιση στις κατατακτήριες, όπου έγραψε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο, του έδωσε μόνο την δυνατότητα να εκκινήσει εμπρός από τον Lewis Hamilton, στην 18η θέση. Ωστόσο ο Ισπανός δεν πτοήθηκε και έτσι την Κυριακή έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα. Παρά τους φόβους ότι μπορεί να κολλήσει σε “τραινάκι” μονοθεσίων με DRS ( κάτι που συνέβη εν πολλοίς στους Hamilton και Perez), ο Sainz είχε έναν πολύ καλό ρυθμό, πραγματοποιώντας παράλληλα όμορφα και αποφασιστικά προσπεράσματα, φτάνοντας έτσι μόλις στον 6ο γύρο στη δέκατη θέση. Έχοντας εκκινήσει με τη μέση γόμα, έφτασε μέχρι τον γύρο 33 για να κάνει το μοναδικό του pitstop από την τρίτη θέση για την μαλακή. Έτσι μετά από 36 γύρους αγώνα, και με όλο το grid να έχει εκτελέσει ένα pitstop, o Sainz βρισκόταν στην 4η θέση, 18 δευτερόλεπτα πίσω από τον Russell, στην καταδίωξη του οποίου είχε επιδωθεί. Η διαφορά μειωνόταν με σταθερό και σχετικά γρήγορο ρυθμό και έτσι μέχρι τον 47ο από τους 52 γύρους είχε φτάσει μόλις στα 7 δευτερόλεπτα. Το Safety Car που βγήκε εκείνη τη στιγμή, έμελλε να σημάνει το τέλος του αγώνα, με τον Carlos να δηλώνει πως ήταν σίγουρος ότι θα έπιανε τον Russell χωρίς αυτό. Όπως και να έχει όμως η 4η θέση ( που θα μπορούσε να είναι καλύτερη αν ο Sainz δεν έκανε pitstop στο SC) είναι ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για τον ίδιο και τη Ferrari μέσα στην έδρα της, αν αναλογιστούμε και το που εκκίνησε ο Ισπανός.
Charles Leclerc: Ο έτερος οδηγός της Ferrari πραγματοποίησε εξίσου ένα εξαιρετικό τριήμερο μετά από αρκετό καιρό. Προερχόμενος από λάθη ( δικά του και της ομάδας), ποινές στο grid και τη γενικότερη υστέρηση που παρουσιάζει η F1-75, o Leclerc σίγουρα είχε στόχο να κάνει κάτι καλό στην Ιταλία, μπροστά στο κοινό της Ferrari που τόσο τον αγαπά. Η ομάδα και ο ίδιος δούλεψαν σκληρά και μπορούμε να πούμε ότι τα έδωσαν όλα στη Monza, αν και εν τέλει δεν κατάφεραν να κερδίσουν. Ο Μονεγάσκος από την Παρασκευή έδειξε ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, με τον ίδιο μάλιστα να δηλώνει ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το πως ανταποκρίνεται το μονοθέσιο. Η Red Bull έδειχνε ιδιαίτερα δυνατή στα χέρια του Verstappen, ο οποίος είχε και ποινή 5 θέσεων στο grid, ωστόσο οι κατατακτήριες «έγραψαν» Leclerc. Ο οδηγός της Ferrari κατέκτησε πανάξια την pole position μπροστά στους tifosi και όλοι περίμεναν με ελπίδα και ανυπομονησία το Grand Prix. Με τον Max να εκκινεί έβδομος, ο Leclerc προσπάθησε στα αρχικά στάδια του αγώνα να ανοίξει όσο δυνατόν μεγαλύτερη διαφορά μπορούσε. Ωστόσο, έγινε σύντομα φανερό πως η Red Bull είναι ταχύτερη της Ferrari. O Verstappen μόλις στον 4ο γύρο ήταν 2ος, με την διαφορά των δύο να μην υπερβαίνει τα 2,5 δευτερόλεπτα. Στο 12ο γύρο εμφανίστηκε Virtual Safety Car λόγω του Vettel και η Ferrari αποφάσισε να κάνει pitstop στον Leclerc, σε μια αλλαγή στρατηγικής. Δυυστυχώς η Red Bull αποδείχτηκε πολύ γρήγορη, ο Max κατάφερε να κάνει επιπλέον 10 γύρους με τη μαλακή γόμα, με τον Leclerc να καταφέρνει να του κόψει μόλις 3 δευτερόλεπτα από τον Ολλανδό. Μετά το δικό του pitstop, η διαφορά έπεφτε γρήγορα με την φρέσκια μέση γόμα του Max και η Ferrari έκανε και δεύτερο pitstop στον Leclerc στον 34ο γύρο για νέα μαλακή γόμα. Ο Μονεγάσκος δεν είχε ξανά την ταχύτητα να πιάσει τον πρωταθλητή για την πρώτη θέση, αφού μέχρι τον 47ο γύρο του είχε πάρει συνολικά περίπου 4 δευτερόλεπτα. Τo Safety Car στο τέλος δεν επέτρεψε τη μάχη των δύο και έτσι ο Leclerc τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Το αποτέλεσμα και η εμφάνιση του συνολικά κρίνονται πολύ καλά, καθώς πάλεψε μέχρι το τέλος για τη νίκη, χαρίζοντας ένα σπουδαίο βάθρο στη Ferrari μέσα στην έδρα της.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν
Aston Martin: Για την ιστορική μάρκα, η φετινή χρονιά αποδείχτηκε δύσκολη στο πρωτάθλημα της Formula 1. Η ομάδα έκανε βήματα πίσω και βρίσκεται στην 9η θέση στην κατάταξη, δίνοντας μάχη με τις Haas και AlphaTauri για την 7η. Παρά τις πολλές δυσκολίες, στα τελευταία Grands Prix η εικόνα της έχει βελτιωθεί, ενώ μετρούσε και 4 συνεχόμενους τερματισμούς στους βαθμούς στους 4 τελευταίους αγώνες. Στη Monza ωστόσο, τα πράγματα μπορούμε πως ήταν εώς και εφιαλτικά για την Aston Martin. Στα χαρτιά ίσως να μην ήταν και η καλύτερη πίστα για την AMR22, κρίνοντας ωστόσο από τα αποτελέσματα σε Αζερμπαϊτζάν και Βέλγιο, σίγουρα οι «πράσινοι» θα περίμεναν κάτι καλύτερο στην Ιταλία. Αντ’ αυτού τόσο ο Vettel όσο και ο Stroll δεν ήταν σε καμία περίπτωση ικανοί να ανταγωνιστούν επαρκώς τους υπόλοιπους. Το αυτοκίνητο φαινόταν να υποφέρει από αρκετό drag, όντας αργό, ενώ και η ειδικά σχεδιασμένη πίσω αεροτομή για τον συγκεκριμένο αγώνα μάλλον έκανε τα πράγματα χειρότερα αντί για καλύτερα. Μοιραία και οι δύο οδηγοί αποκλείστηκαν στο Q1, επωφελήθηκαν ωστόσο από τις ποινές των υπολοίπων και εκκίνησαν από την 11η και 12η θέση αντίστοιχα. Αν και εκκίνησαν καλά, διατηρώντας τις θέσεις τους, ήταν φανερό ότι δεν είχαν την ταχύτητα να κάνουν κάποια πρόοδο, ενώ στη συνέχεια ξεκίνησαν τα προβλήματα. Μόλις στο 12ο γύρο ο Sebastian Vettel είδε τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα, αποχαιρετώντας άδοξα την αγαπημένη του Monza. Από την άλλη ο Lance Stroll, αν και συνέχισε τον αγώνα, κατρακύλησε σιγά σιγά στην κατάταξη, μέχρι που στον 39ο γύρο εγκατέλειψε επίσης από μηχανική βλάβη. Σίγουρα ένα Σαββατοκύριακο που θα θέλουν να ξεχάσουν γρήγορα στην Βρετανική ομάδα, καθώς τα περιθώρια για την κατάκτηση της 7ης θέσης στενεύουν όσο πλησιάζουμε στο τέλος της σεζόν.
Alpine: Για την Γαλλική ομάδα, το τριήμερο στην Ιταλία ήταν κάκιστο. Φέτος η Alpine, αν και συνεχίζει να παραμένει μακρυά από την διεκδίκηση των πρώτων θέσεων στα Grand Prix, έχει καταφέρει να ανεβάσει απόδοση. Μαζί με την McLaren είναι οι δύο ομάδες που διεκδικούν την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα, με τους «μπλε» μάλιστα να δείχνουν από τα μέσα της σεζόν ότι είναι η τέταρτη σε δυναμική ομάδα. Ιδιαίτερα μετά τους τελευταίους αγώνες, η Alpine είχε καταφέρει να αυξήσει τη διαφορά της στους 24 βαθμούς, πετυχαίνοντας μάλιστα και εξαιρετικά αποτελέσματα. Κρίνοντας από το Spa-Francorchamps όπου η ομάδα έκανε ίσως τον καλύτερο της αγώνα φέτος, είναι βέβαιο πως οι περισσότεροι περίμεναν μια αντίστοιχα καλή επίδοση στη Monza. Ωστόσο ήδη από την Παρασκευή, Alonso και Ocon έδειχναν πώς κάτι λείπει από τον ρυθμό τους. Αν και μια από τις αρετές της A522 είναι η τελική ταχύτητα, εντούτοις αυτό δεν φάνηκε σε κανένα σημείο του τριημέρου. Ο Ocon αποκλείστηκε στο Q2, ενώ ο Fernando Alonso δεν κατάφερε να ολοκληρώσει κάποιον γύρο στο Q3, μένοντας 10ος ( αν και θα ξεκινούσε 6ος λόγω των ποινών). Στον αγώνα μπορούμε να πούμε πως τίποτα δεν πήγε καλά. Κανένας από τους δύο οδηγούς δεν φαινόταν να έχει την ταχύτητα για να ανελιχθεί στην κατάταξη, με τον μεν Alonso να υποχωρεί στην 8η θέση στο μέσο του αγώνα και τον Ocon να μένει εκτός δεκάδας, κολλημένος πίσω από άλλα μονοθέσια. Στον 31ο γύρο, ο Alonso εγκατέλειψε εν τέλει από μηχανική βλάβη, ενώ ο teammate του συνέχισε μέχρι το τέλος του αγώνα να είναι στη 12η θέση, πίσω από τους Zhou και de Vries που πάλευαν για τον τελευταίο βαθμό, χωρίς να τους απειλεί όμως. Τελικά τερμάτισε 11ος μετά και την εγκατάλειψη του Ricciardo, ολοκληρώνοντας έτσι ένα κακό Σαββατοκύριακο για την ομάδα του. Σίγουρα στην Alpine περίμεναν περισσότερα από την Ιταλία, ωστόσο έφυγαν με άδεια χέρια, ενώ είδαν και την διαφορά τους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών να μειώνεται κατά 6 βαθμούς χάρη στην 7η θέση του Norris για την McLaren.
Ο χειρισμός των τελευταίων γύρων του Ιταλικού Grand Prix: Στο Automotonews, όπως και εσείς άλλωστε, αγαπάμε τους αγώνες αυτοκινήτων και είναι βέβαιο πως θέλουμε πάντα να τελειώνουν κανονικά, με καθεστώς πράσινης σημαίας. Σαφώς υπάρχουν περιπτώσεις όπου αυτό είναι φύσει αδύνατον και ο τερματισμός πρέπει να γίνει πίσω από το Safety Car, όπως για παράδειγμα σε ένα ατύχημα που συνέβη δύο γύρους πριν την καρό σημαία. Το Ιταλικό Grand Prix όμως δεν ανηκεί σε αυτές τις περιπτώσεις κατά την άποψη μας. Η εγκατάλειψη του Daniel Ricciardo στον 47ο γύρο έφερε το Safety Car στην πίστα, το οποίο έμεινε μέχρι τον 53ο και τελευταίο, ολοκληρώνοντας ουσιαστικά πρόωρα τον αγώνα. Αυτά που μας δυσαρέστησαν ήταν καταρχάς η αργοπορία του race control να θέσει τον αγώνα υπό καθεστώς SC. Ο Ricciardo σταμάτησε μεταξύ των δύο στροφών Lesmo από μηχανική βλάβη, με την απόφαση για SC να καθυστερεί για πάνω από ένα λεπτό, ενώ η ουδετεροποίηση του αγώνα λόγω του σημείου ήταν ξεκάθαρα η μόνη λύση ( δυστυχώς το ίδιο μοτίβο συνέβη όλο το τριήμερο και στους αγώνες της F3 και F2, δείχνοντας έτσι ότι η ολιγωρία στην λήψη αποφάσεων ήταν γενική). Το δεύτερο αρνητικό ήταν η μεγάλη, για τα δεδομένα ενός αγώνα F1, αργοπορία των βοηθών της πίστας να απομακρύνουν το μονοθέσιο της McLaren, κάτι το οποίο αναπόφευκτα παρέτεινε και τον χρόνο που θα έμενε το SC στην πίστα. Σχεδόν όλο το grid μπήκε για ένα τελευταίο pitstop και ήταν όλοι έτοιμοι για έναν ή δύο γύρους αγώνα για την καρό σημαία. Ωστόσο εδώ έχουμε την τρίτη ολιγωρία του race control, καθώς, ενώ όλα έδειχναν να είναι εντάξει στην πίστα, το μόνο που έμενε ήταν να δωθεί εντολή ( ή και όχι, καθώς δεν είναι υποχρεωτικό) στα μονοθέσια που ήταν έναν γύρο πίσω, να ανακτήσουν την θέση τους. Όπως εξελίχθηκε η όλη κατάσταση, για εμάς είναι σίγουρο ότι υπήρχε χρόνος να διεξαχθεί κανονικά έστω ο τελευταίος γύρος, ωστόσο προτιμήθηκε ο αγώνας να τελειώσει πίσω από το SC, προς δυσαρέσκεια βέβαια οδηγών και θεατών. Σίγουρα δεν είναι το ιδεατό, πολλώ δε μάλλον όταν υπήρχε η δυνατότητα να συμβούν διαφορετικά τα πράγματα, ωστόσο αυτή είναι μια απόφαση του αλυτάρχη, απολύτως σεβαστή, καθώς αυτός έχει όλα τα δεδομένα μπροστά του ( εξάλλου υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ένας αγώνας να τελειώσει έτσι, όπως υπάρχουν σε όλα τα σπορ αντίστοιχες καταστάσεις). Αυτό που είναι σίγουρα θετικό, είναι πως ό,τι κι αν έγινε, ήταν απόλυτα σύμφωνο με το βιβλίο των κανονισμών ( και δεν είχαμε ξανά τα σκηνικά του περσινού Grand Prix Abu Dhabi), έστω κι αν η προσέγγιση ήταν υπερβολικά συντηρητική.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord