Ο Felipe Massa διεκδικεί το πρωτάθλημα του 2008 και ξεκίνησε το δικαστικό αγώνα για έναν τίτλο που κρίθηκε στην πίστα πριν από 15 χρόνια.
Μπορεί πολλοί να υποδέχθηκαν ως αστείο την αντίδραση του Φελίπε Μάσα στην παραδοχή του Μπέρνι Έκλεστον πως η Formula 1 και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού γνώριζαν για το «Crashgate» πριν την ολοκλήρωση της σεζόν του 2008, όμως ο Βραζιλιάνος δεν έμεινε στα λόγια. Η ομάδα των δικηγόρων του δούλεψε πυρετωδώς αυτούς τους μήνες και περνάει στην αντεπίθεση.
Το πρώτο βήμα ήταν η επίσημη επιστολή προς τον CEO της F1, Stefano Domenicali, καθώς και τον νυν Πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem. Σε αυτή, οι νομικοί εκπρόσωποι του βετεράνου οδηγού αναφέρουν.
«Ο κ. Massa είναι ο νόμιμος πρωταθλητής του 2008 και οι F1 και FIA εσκεμμένα αγνόησαν την παρατυπία που του έκλεψε εκείνο τον τίτλο. Ο κ. Massa δεν είναι σε θέση να ποσοτικοποιήσει πλήρως τις απώλειες του σε αυτό το στάδιο αλλά εκτιμά πως είναι πιθανό να υπερβαίνουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το ποσό δεν καλύπτει το σοβαρό ηθικό πλήγμα αλλά και το πλήγμα στη φήμη του κ. Massa».
Παράλληλα, τονίζουν πως αν δεν υπάρξει αξιοσημείωτη απάντηση εντός δύο εβδομάδων, έχουν εντολή να ξεκινήσουν τις νομικές διαδικασίες.
Τα παραπάνω αφορούν στο σκάνδαλο «Crashgate», που αφορούσε το ηθελημένο ατύχημα του Nelson Piquet Jr. στο Grand Prix Σιγκαπούρης του 2008. Ένα ατύχημα που άλλαξε τη ροή του αγώνα υπέρ του έτερου οδηγού της Renault, Fernando Alonso, και είχε ενορχηστρωθεί από την τότε διοίκηση της ομάδας – τον επικεφαλής Flavio Briatore και τον τεχνικό διευθυντή Pat Symonds.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, την οποία με νέες του δηλώσεις ο Bernie Ecclestone που είχε το 2008 τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ δεν μπορεί να θυμηθεί (!), αποκάλυψε πως τόσο εκείνος όσο και ο τότε πρόεδρος της FIA, Max Mosley, γνώριζαν τι είχε συμβεί πριν το τέλος εκείνης της σεζόν. Και δεν ανέλαβαν δράση, για να μην πλήξουν το σπορ.
Ακούστε την εκπομπή/podcast για τη Formula 1 με την ανάλυση του αγώνα στο Βέλγιο.
Σύμφωνα με τον Massa, εκείνος ο αγώνας θα έπρεπε να ακυρωθεί κι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, η συνολική βαθμολογική συγκομιδή στο τέλος της σεζόν θα τον έβρισκε πρωταθλητή.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA, το περιθώριο ένστασης ολοκληρώνεται 14 ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα και 4 πριν την απονομή των βραβείων της Ομοσπονδίας για την εκάστοτε σεζόν.
Παράλληλα, το ανώτατο όργανο που σύμφωνα με τη FIA είναι αρμόδιο για τέτοια θέματα, είναι το ανεξάρτητο Διεθνές Εφετείο. Οι νομικοί εκπρόσωποι του Massa θα μπορούσαν να στραφούν στο περιβόητο CAS, αν και το καταστατικό της FIA αναγνωρίζει το συγκεκριμένο όργανο μόνο σε θέματα σχετικά με το anti-doping.
Είναι ασαφές ακόμα το αν ο Βραζιλιάνος οδηγός θα κυνηγήσει μία μεγάλη χρηματική αποζημίωση ή κάτι περισσότερο, αν και όπως είχε τονιστεί από την πρώτη στιγμή, η ανατροπή του αγωνιστικού αποτελέσματος εκείνης της σεζόν, φαντάζει αδύνατη.