Ο George Russell ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Λας Βέγκας κερδίζοντας με άνεση για λογαριασμό της Mercedes αλλά πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Max Verstappen.
To Grand Prix Λας Βέγκας, ο 22ος φετινός αγώνα της Formula 1, μέσα στη λάμψη και τη χλιδή του, ήταν το ιδανικό σκηνικό για να στεφθεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024. Αυτός ήταν φυσικά ο Max Verstappen με τη Red Bull Racing, ο οποίος τερμάτισε στη 5η θέση στον αγώνα, τον οποίο κέρδισε ο George Russell της κυρίαρχης Mercedes που έκανε το 1-2 με τον Lewis Hamilton στη 2η θέση, και εξασφάλισε τον 4ο τίτλο του στη σειρά.
Ο Verstappen μπαίνει στον Πάνθεον των πρωταθλητών που έχουν στη βιτρίνα τους τέσσερα τρόπαια, μαζί με τους Alain Prost και Sebastian Vettel. Ο Carlos Sainz της Scuderia Ferrari τερμάτισε στην 3η θέση και Charles Leclerc ήταν 4ος, ενώ ο Lando Norris με τη McLaren ήταν 5ος.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της επιβλητικής νίκης του Max Verstappen στο GP Βραζιλίας στο παρακάτω βίντεο.
Ο Αγώνας
Κάτω από τα λαμπρά φώτα της «Πρωτεύουσας του τζόγου», 19 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid και ένα, η Williams του Colapinto, στο τέλος του pitlane. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli ενώ κάποιοι από τις πιο πίσω θέσεις έβαλαν τα σκληρά (λευκά), με κυριότερο εκπρόσωπο τον Perez. Χτυπητή εξαίρεση ήταν ο Alonso, που ξεκίνησε τον αγώνα με τη μαλακή γόμα.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Russell έκανε πολύ καλή εκκίνηση και η πρωτιά του δεν απειλήθηκε, πίσω του όμως οι Sainz και Gasly δεν ξεκίνησαν το ίδιο καλά και είδαν τον Leclerc να τους περνάει και να παίρνει τη 2η θέση, αφήνοντας τον Ισπανό στην 3η και τον Γάλλο στην 4η. Ο Φερστάπεν δεν είχε πρόβλημα να διατηρηθεί στην 5η θέση, μπροστά από τον Norris και αμέσως άρχισε να πιέζει τον Gasly.
Ήδη από τους πρώτους γύρους ο Charles Leclerc έδειξε τις διαθέσεις του και έμεινε κοντά στον Russell. Στην 4ο γύρο έκανε την επίθεσή του και προσπάθησε να περάσει για να πάρει την πρωτοπορία, αλλά χωρίς αποτέλεσμα σε εκείνο το σημείο.
Πιο πίσω όμως ο Verstappen έκανε μια αποφασιστική κίνηση και πέρασε τον Gasly, για να ανέβει στην 4η θέση και να βάλει άλλο ένα μονοθέσιο ανάμεσα σε αυτόν και τον Norris, που παρέμενε στην 6η θέση.
Η αποτυχημένη προσπάθεια του Leclerc να περάσει τον Russell δεν ήταν το χειρότερο που του συνέβη. Για κάποιο λόγο ο ρυθμός του Μονεγάσκου της Ferrari έπεσε κατακόρυφα και μέσα σε διάστημα λίγων γύρων έχασε δύο θέσεις, πρώτα από τον Sainz και λίγο αργότερα από τον Verstappen , ο οποίος ανέβηκε στην 3η θέση. Μία θέση κέρδισε και ο Norris, προσπερνώντας τον Gasly.
Ήδη από τον 10 γύρο τα μονοθέσια άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα μεσαία ελαστικά με τα σκληρά. Πρώτοι μπήκαν οι Leclerc και Νόρις και ακολούθησαν οι Sainz και Piastri, ο οποίος είχε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί είχε πάρει λάθος θέση στην εκκίνηση του αγώνα.
Όλα αυτά ευνόησαν ιδιαίτερα τον Russell, ο οποίος είχε φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας, αλλά και τον Verstappen, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop μπροστά από τις δύο Ferrari, που είχαν πίσω τους τον Norris. Ωφελημένος ήταν και ο Hamilton, που βρέθηκε πίσω από τον Norris. Ο Gaslyήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε τον αγώνα, με τον κινητήρα της Renault στο μονοθέσιό του να παραδίδει πνεύμα.
Έτσι, ο Russell βρέθηκε άνετα στην πρωτοπορία του αγώνα, μπροστά από τον Perez, που είχε ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και δεν είχε κάνει pit stop, και τους Verstappen, Sainz, Leclerc, Norris και Hamilton να ακολουθούν. Ο Verstappen γρήγορα πέρασε τον Πέρεζ και ανέβηκε στη 2η θέση, ενώ ο Hamilton επιτέθηκε στον Norris και ανέβηκε 6ος. Ο 7κις πρωταθλητής ήταν πολύ γρήγορος και μετά τον Norris έβαλε στο στόχαστρο τις δύο Ferrari.
Η φθορά των ελαστικών ήταν διαφορετική για κάθε οδηγό και αυτό καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τις στρατηγικές τους. Ο Hamilton δεν κατάφερνε να περάσει τις Ferrari στην πίστα και προσπάθησε να το κάνει στο δεύτερο pit stop με το λεγόμενο undercut, δηλαδή νωρίτερα από τους αντιπάλους του. Πριν από αυτό, οι δύο Ferrari είχαν αλλάξει θέσεις, με τον Leclerc να περνάει μπροστά από τον Sainz.
Ο Hamilton βρέθηκε με άνεση μπροστά από τον Sainz, όταν ο Ισπανός μπήκε στα pit, και επιτέθηκε στον Verstappen, τον οποίο πέρασε και ανέβηκε στη δεύτερη θέση του αγώνα, αφού ο Leclerc έπεσε στην 5η θέση, πίσω και από τον Sainz, μετά το δικό του pit stop.
Μπροστά από όλα αυτά, ο Russell έκανε έναν φαινομενικά άνετο αγώνα, αφού μπήκε και βγήκε από τα pit στην πρώτη θέση και βρέθηκε να προηγείται στον αγώνα με διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον Hamilton, με τη Mercedes να δείχνει απόλυτη κυρίαρχος. Πίσω από το δίδυμο της Ferrari ακολουθούσε το δίδυμο της McLaren με τον Norris και τον Piastri και τη 10άδα έκλειναν οι Tsunoda, Hulkenberg και Alonso και Alonso.
Ο Hamilton με το που βρήκε καθαρή πίστα μπροστά του, άρχισε να γράφει πολύ γρήγορους γύρους και έκοβε μεγάλα κομμάτια από τη διαφορά που είχε χτίσει ο Russell. Σε έναν από τους τελευταίους αγώνες του με τη Mercedes, ο Βρετανός έδειχνε αποφασισμένος να παλέψει για τη νίκη, παρότι ξεκίνησε από τη 10η θέση.
Ενώ όλοι κοίταζαν το γυρολόγιο του Hamilton, οι Ferrari των Sainz και Leclerc πλησίαζαν διαρκώς τον Verstappen και απειλούσαν την 3η θέση του Ολλανδού. Αρκετά πιο πίσω, ο Perez έκανε εντυπωσιακές προσπεράσεις, περνώντας μάλιστα δύο μονοθέσια ταυτόχρονα σε μία περίπτωση, προσπαθώντας να μπει στους βαθμούς.
Η ταχύτητα των Ferrari στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ήταν σαφώς ανώτερη από της Red Bull και ο Sainz κατάφερε να περάσει τον Verstappen και να ανέβει στην 3η θέση. Το ίδιο θα ήθελε να κάνει και ο Λεκλέρ, αλλά όσο ο Verstappen έμενε κοντά στον Sainz και είχε τη βοήθεια του DRS δεν κατάφερνε να περάσει. Όταν όμως ο Sainz ξέφυγε από τον Ολλανδό, ο LEclerc έκανε την προσπέρασε και ανέβηκε στην 4η θέση.
Η επίθεση του Hamilton δεν κλόνισε τον Russell, ο οποίος είδε πρώτος την καρό σημαία και πανηγύρισε τη νίκη, στο επιβλητικό 1-2 της Mercedes, καθώς ο Hamilton πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στη 2η θέση. Ο Sainz ανέβηκε στο βάθρο των νικητών, παίρνοντας την 3η θέση, μπροστά από τον Leclerc .
Όλα τα βλέμματα όμως συγκέντρωσε ο verstappen, ο οποίος με την 5η θέση εξασφάλισε για 4η φορά στην καριέρα του τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ακολούθησαν οι Norris, Piastri, Hulkenberg, Tsunoda και Perez. Ο Norris μπήκε στα pit στον προτελευταίο γύρο για να βάλει μαλακά ελαστικά και να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Η σεζόν της Formula 1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή, με το GP Κατάρ, που περιλαμβάνει και Σπριντ, να ακολουθεί το προσεχές 3ήμερο, 29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου.