Από το πουθενά η Silly Season της F1 για το 2025 ξεκίνησε και μπλέκει ορισμένους κορυφαίους συνδυασμούς που δεν αποκλείεται να προκαλέσουν αναταραχές.
H Silly Season της F1 για το 2025 – τουλάχιστον θεωρητικά – θα έπρεπε να είναι από τις πιο ήσυχες των τελευταίων ετών. Μόνο οι Mercedes και Racing Bulls βλέπουν τα συμβόλαια των οδηγών τους να λήγουν στο τέλος του 2025, ενώ – όπως πάντα – παραμένουν ερωτηματικά για τη δεύτερη θέση της Red Bull Racing και την Alpine, ειδικά όσον αφορά τον Franco Colapinto.
Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έχουν συμβόλαια που εκτείνονται πέρα από το 2025: η Ferrari έχει κλειδώσει το δίδυμό της για την επόμενη γενιά κανονισμών, ο Max Verstappen δεσμεύεται τυπικά έως το τέλος του 2028, ενώ η McLaren έχει διασφαλίσει τη σταθερότητά της με μακροχρόνιες συμφωνίες.
Το μέλλον του Verstappen εξακολουθεί να είναι το «καυτό» θέμα
Όμως, στον κόσμο της Formula 1, τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο απλά όσο φαίνονται στο χαρτί. Τα συμβόλαια δεν είναι απόλυτα και, στο παρασκήνιο, όλοι μιλάνε με όλους – ειδικά εν όψει μιας μεγάλης αλλαγής κανονισμών που φέρνει ανασφάλεια.
Όπως και πέρσι, το μέλλον του Verstappen παραμένει ένα από τα πιο καυτά θέματα στο paddock. Ο Toto Wolff είχε παραδεχτεί ήδη από το 2023 ότι υπήρξαν συνομιλίες με τον Ολλανδό, αλλά στο Zandvoort είχε πει ότι αποφασίστηκε μέσα στο καλοκαίρι πως μια μεταγραφή για το 2025 δεν είναι ρεαλιστική.
Έναν χρόνο μετά, ο Verstappen επαναλαμβάνει ότι σκοπεύει να παραμείνει στη Red Bull. Το συμβόλαιό του λήγει το 2028, αλλά – όπως έχει παραδεχθεί και ο Helmut Marko – περιλαμβάνει ρήτρες που συνδέονται με τη βαθμολογική του θέση σε συγκεκριμένα σημεία της σεζόν, με το καλοκαιρινό διάλειμμα να είναι ένα από αυτά.
Ο Christian Horner, από το Μόντρεαλ, δήλωσε:
«Οι οδηγοί έχουν ρήτρες απόδοσης. Υπάρχουν σημεία μέσα στη χρονιά, κυρίως γύρω στο καλοκαίρι, όπου όλα μπορεί να πάρουν μορφή».
Ωστόσο, το συμβόλαιο δεν είναι το παν. Ο Horner είχε πει παλιότερα πως δεν κρατάς έναν οδηγό απλώς επειδή έχει υπογράψει, αν θέλει να φύγει. Το επανέλαβε και στον Καναδά:
«Το θέμα είναι πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι – όχι τι λέει ένα χαρτί. Αν χρειάζεται να ανατρέχεις σε συμβόλαια, τότε έχεις ήδη πρόβλημα. Το κλειδί είναι η σχέση και η εμπιστοσύνη».
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP Καναδά, τη νίκη της Mercedes, τη σύγκρουση των McLaren και του χάους της Ferrari. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο
Οι ενδιαφέρουσες δηλώσεις του Russell στον Καναδά
Ο George Russell, σε ερώτηση για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τη Mercedes, ήταν αποστομωτικά ειλικρινής:
«Για να είμαι ειλικρινής, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες συζητήσεις. Έχουμε πιο σοβαρά ζητήματα αυτή τη στιγμή – να κάνουμε το μονοθέσιο γρηγορότερο. Ξέρω ότι θα είμαι στη Formula 1 του χρόνου. Ο στόχος μου είναι να παραμείνω στη Mercedes και νομίζω ότι και ο Toto θέλει το ίδιο».
Αυτό όμως που προκάλεσε εντύπωση ήταν η αυθόρμητη αναφορά του στον Max Verstappen, χωρίς να έχει γίνει ερώτηση σχετική:
«Είναι λογικό που ο Max είναι πάντα στο ραντάρ. Είναι από τους GOATs – και το καταλαβαίνω απόλυτα. Αλλά, στο τέλος, πρέπει να αποδείξεις την αξία σου. Και νομίζω ότι το έχω κάνει στα επτά χρόνια μου στη Formula 1 και σε όλη μου την καριέρα. Δεν ανησυχώ καθόλου».
Λίγες μέρες μετά, υποστήριξε τα λόγια του με μια νίκη στον Καναδά.
«Νιώθω πολύ καλά αυτή τη στιγμή. Υπάρχει πολύς θόρυβος για το μέλλον μου και για ό,τι έγινε στην Ισπανία. Πριν ένα χρόνο, ίσως αντιδρούσα αλλιώς – τώρα δεν με νοιάζει. Εστιάζω στη δουλειά μου, πιστεύω στον εαυτό μου και νιώθω έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα».
Το παιχνίδι στρατηγικής έχει ξεκινήσει
Όλα δείχνουν ότι αυτές οι εβδομάδες είναι εβδομάδες ζυγίσματος και διερεύνησης σεναρίων – τόσο για τον Verstappen όσο και για τη Mercedes.
Ο Toto Wolff έχει δηλώσει πως θεωρεί ότι «οι δρόμοι τους με τον Max θα διασταυρωθούν κάποτε». Όμως, αν η Mercedes θέλει να κρατήσει τον Andrea Kimi Antonelli, τότε ο Russell είναι μια πιο οικονομική και ηγετική λύση, ρόλος στον οποίο ήδη προσαρμόζεται φέτος.
Η κεντρική ερώτηση για τη Mercedes είναι: τι χρειάζεται για να κερδίσει το 2026, ειδικά αν ο κινητήρας της αποδειχθεί τόσο καλός όσο ακούγεται;
Όλοι κρατούν τις πόρτες ανοιχτές. Και το γεγονός ότι ο Wolff χειρίστηκε με διπλωματία τη σύγκρουση της Βαρκελώνης το αποδεικνύει. Ούτε η Mercedes, ούτε ο Verstappen, ούτε ο Russell κλείνουν καμία πόρτα – προς το παρόν.
Aston Martin και Russell: Μια κίνηση με λογική
Σε αυτό το πλαίσιο, το ρεπορτάζ του Motorsport.com ότι η Aston Martin εξετάζει την περίπτωση Russell για την επόμενη εποχή κανονισμών, φαντάζει απολύτως λογικό.
Ο Russell έχει δείξει ότι θέλει να μείνει στη Mercedes, αλλά η ατάκα του «Ξέρω ότι θα είμαι στην F1 του χρόνου» υπονοεί πως υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια στο πίσω μέρος του μυαλού του. Και πολύ καλά κάνει.
Η απόδοσή του το 2025 είναι σταθερά εντυπωσιακή. Το ενδεχόμενο να μείνει εκτός grid είναι μηδαμινό – αλλά η δημιουργία επιλογών είναι πάντα έξυπνη κίνηση.
Alonso, Alpine και ο παράγοντας Briatore
Παραμένει ενδιαφέρον ότι το όνομα της Aston Martin μπαίνει στην εξίσωση, καθώς ο Fernando Alonso έχει συμβόλαιο και ο Lawrence Stroll συνεχίζει να επενδύει με στόχο την επιτυχία με τον Lance Stroll στο τιμόνι.
Ωστόσο, στον Καναδά κυκλοφόρησαν φήμες πως ο Alonso εθεάθη πολλές φορές στο hospitality της Alpine, όπου έχει αγωνιστεί σε τρεις διαφορετικές φάσεις της καριέρας του. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Flavio Briatore είναι πλέον σύμβουλος της Alpine και παραμένει μάνατζερ του Alonso.
Ο επικεφαλής της Aston Martin, Andy Cowell, δήλωσε:
«Ο Fernando μπορεί να πάει σε οποιοδήποτε γκαράζ – γνωρίζει τους πάντες στο paddock. Είναι συμβεβλημένος μαζί μας και ελπίζουμε να μείνει μακροπρόθεσμα και ως πρεσβευτής. Είναι υπέροχο να συνεργάζεσαι μαζί του».
Η Aston Martin τονίζει ότι οι επισκέψεις στην Alpine έγιναν για γεύμα με παλιούς φίλους. Ακόμα κι αν είχαν κάτι πιο ουσιαστικό, ταιριάζει στο γενικότερο σκηνικό: όλοι μιλάνε με όλους σε αυτή τη φάση της σεζόν.
Δύσκολα φαντάζεται κανείς τον Alonso να απορρίπτει την ευκαιρία να οδηγήσει μονοθέσιο σχεδιασμένο από Adrian Newey, με κινητήρα Honda και σε state-of-the-art εγκαταστάσεις.
Το παζλ κλείνει με τον Verstappen – και η McLaren είναι ήδη… αλλού
Η ουσία είναι ότι πολλά από τα πρόσφατα ρεπορτάζ είναι πρόωρα. Πρόκειται κυρίως για διατήρηση επιλογών, όπως πάντα στα πρώτα στάδια του silly season.
Όπως και πέρσι, το τι πραγματικά θέλει ο Verstappen είναι ο κρίσιμος κρίκος. Παρά τις δηλώσεις πρόθεσης, εκείνος κρατά το κλειδί για το αν θα ενεργοποιηθεί το ντόμινο.
Τέλος, η McLaren λειτούργησε έξυπνα, ανανεώνοντας νωρίς το συμβόλαιο του Oscar Piastri – ιδίως μετά τη δήλωση του Horner πως αν διάλεγε έναν οδηγό από τη McLaren, θα ήταν ο Oscar.
Εκρηκτική ή όχι, η αγορά οδηγών ήδη πήρε το μήνυμά της: Η McLaren δεν ενοχλείται.