spot_img

H McLaren δημιουργεί ερωήματα για το cost cap της Red Bull

Η McLaren άνοιξε ξανά τη συζήτηση για το όριο δαπανών (cost cap) στη Formula 1, μετά την απόφαση της Red Bull να αλλάξει τον κινητήρα του Max Verstappen λίγο πριν το GP Βραζιλίας.

Ο Ολλανδός ξεκίνησε από τα pit, αφού η ομάδα του Milton Keynes αποφάσισε να αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος και να τοποθετήσει νέο πάτωμα, χρησιμοποιώντας την έκδοση που είχε παρουσιαστεί στο Μεξικό αντί για αυτή του Όστιν. Παρά την ποινή και ένα πρώιμο κλατάρισμα, ο Verstappen πραγματοποίησε εντυπωσιακή ανάκαμψη, τερματίζοντας στην 3η θέση και κερδίζοντας τον τίτλο του “Driver of the Day”.

Ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, έθεσε υπό αμφισβήτηση το κατά πόσο η αλλαγή κινητήρα της Red Bull συνάδει με τους κανονισμούς του cost cap.

«Για να είμαι ειλικρινής, αυτού του είδους οι αλλαγές κινητήρα δοκιμάζουν τα όρια των κανονισμών. Θα με ενδιέφερε να μάθω αν το κόστος αυτού του κινητήρα υπολογίζεται μέσα στο cost cap ή όχι. Αν η αλλαγή έγινε για λόγους απόδοσης, τότε θα έπρεπε να υπολογίζεται. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ισχύει κάτι τέτοιο – αν και φυσικά δεν έχω πρόσβαση στα στοιχεία, αφού είναι στην πλευρά της Red Bull. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που εμείς δεν θα το κάναμε, γιατί θα επιβάρυνε το όριο δαπανών».

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Βραζιλκαι την ΄κυρίαρχη νίκη του Lando, όλα με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο

Τα λόγια του Stella αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη ανησυχία στο paddock για το κατά πόσο οι ομάδες εκμεταλλεύονται τα “παραθυράκια” του κανονισμού χωρίς να τον παραβιάζουν ευθέως.

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Laurent Mekies, εξήγησε ότι η ομάδα πήρε υπολογισμένο ρίσκο, προκειμένου να προχωρήσει σε επιπλέον αλλαγές στο μονοθέσιο και να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του στο Interlagos.

«Είναι πάντα καλό να τοποθετείς έναν νέο κινητήρα. Στην πραγματικότητα, ήμασταν σε πρόγραμμα που θα μας επέτρεπε να ολοκληρώσουμε τη χρονιά χωρίς αλλαγή. Όμως θεωρήσαμε ότι άξιζε το ρίσκο, κυρίως επειδή θέλαμε να τροποποιήσουμε ξανά το μονοθέσιο. Είναι δύσκολο να δώσουμε ακριβή αριθμό για το πόσο χρόνο γύρου κερδίσαμε, αλλά τα περιθώρια είναι τόσο μικρά που κάθε λεπτομέρεια μετρά».

Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε επιτυχημένο στοίχημα, καθώς επέτρεψε στον Verstappen να κάνει θεαματική ανάκαμψη και να εξασφαλίσει ακόμα ένα βάθρο, παρά την εκκίνηση από τα pits.

Το όριο δαπανών έχει σχεδιαστεί ώστε να εξισορροπεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων της Formula 1, ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι δεν εφαρμόζεται με απόλυτη διαφάνεια. Οι διαφορετικές ερμηνείες γύρω από το τι καταγράφεται ή όχι στον προϋπολογισμό – ειδικά όταν πρόκειται για κινητήρες ή εξαρτήματα – δημιουργούν γκρίζες ζώνες που συχνά γίνονται αντικείμενο διαφωνιών.

Η FIA έχει υποσχεθεί πιο αυστηρό έλεγχο και μεγαλύτερη διαφάνεια στις διαδικασίες, ειδικά ενόψει της σεζόν του 2026, όπου οι κανονισμοί θα αλλάξουν ριζικά.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles