O διευθυντής του Group Volkswagen εξέφρασε την γνώμη του πως το MotoGP προφέρει περισσότερα από την F1 σε θέματα όπως θέαμα, χορηγούς και βιωσιμότητα.
Οι δηλώσεις αυτές ίσως δεν είναι τυχαίες, καθώς το 2021 η F1 μπαίνει -ξανά- σε μια νέα εποχή, καθώς θα έχουμε νέα γενιά κινητήριων μονάδων. Το spec του κινητήρα είναι πάνω κάτω γνωστό, αλλά δεν θα μιλήσουμε ακόμα γι’αυτό.
Ο Bernhard Gobmeier, μιλώντας σε ινδικά μέσα, εξέφρασε την άποψή του, για τα κορυφαίο μηχανοκίνητα σπορ σε τέσσερις και δύο τροχούς.
Το MotoGP είναι πάνω από την F1, όσον αναφορά το θέαμα που προσφέρει. Είναι 100 φορές καλύτερο. Δεν υπάρχει σύγκριση. Οι υποστηρικτικοί του αγώνες και το Π.Π Superbike είναι καλύτερα από την F1. Θεωρητικά, το MotoGP έχει τις πιθανότητες για εμπορική κεφαλαιοποίηση. Και το κάνει. Έχουμε την Ducati στο Group μας και μπορούμε να δούμε τη διαφορά που υπάρχει. Η Ducati έχει τις μεγαλύτερες χορηγίες. Ούτε η Porsche, η Bentley και η Audi δεν έχουν τέτοιες χορηγίες. Στην F1, τα νούμερα των χορηγών μειώνονται συνεχώς. Οι μεγάλοι χορηγοί όπως οι καπνοβιομηχανίες δεν είναι πλέον εκεί. Οι μικροί χορηγοί μειώνονται επίσης. Οι χορηγοί μειώνονται, το ίδιο και ο αριθμός των θεατών. Την ίδια ώρα, το κόστος αυξάνεται. Κάτι δεν πηγαίνει καλά εκεί.
Επιπλέον, ο Gobmeier μίλησε και για την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην F1, με τις δηλώσεις του να μην είναι και πολύ φιλικές.
Η F1 οδεύει προς ένα επικίνδυνο μονοπάτι. Είναι ακριβή. Πολλές ομάδες έχουν οικονομικά προβλήματα και οι πίστες δεν μπορούν να πληρώσουν τα παράβολα. Η Mercedes έχει πάνω από 1.500 υπαλλήλους στο project της F1 και δεν συμπεριλαμβάνω και τους προμηθευτές. Είναι μάλλον 2.000 μόνο για δύο μονοθέσια. Στις ΗΠΑ, έχουν τον έλεγχο του κόστους στο μυαλό τους. Τα καταφέρνουν καλά. Στην Ευρώπη, υπάρχουν πολλές κατηγορίες όπου ο έλεγχος του κόστους είναι πολύ καλός. Αλλά η F1 δεν είναι σε αυτά, όπως και το WEC.
Να υπενθυμίσουμε εδώ, πως η F1 είναι το δεύτερο πιο εξελιγμένο τεχνολογικά σπορ στον πλανήτη και ταυτόχρονα το πιο ακριβό, για πολλούς και διάφορους παράγοντες. Αν θέλεις να πετύχεις στην F1 πρέπει να ρίξεις χρήματα. Ποτέ οι κατασκευαστές και οι ομάδες δεν αγωνίστηκαν για να κερδίσουν χρήματα ή με μικρό μπάτζετ να κατακτήσουν τον κόσμο και όσοι το έκαναν, απέτυχαν το λιγότερο.
Οι δηλώσεις αυτές επιπλέον, δείχνουν και τη διάθεση του Group για την είσοδο του στην F1, καθώς πέραν από το κόστος, υπάρχει και ο παράγοντας της τεχνολογίας. Δεν ξέρω εάν το Group θα εισέλθει στο σπορ, όμως με τα υπάρχοντα δεδομένα και το ενδεχόμενο spec που συζητούν για το 2021, δεν πρόκειται να δούμε την Audi, την Porsche ή την VW.