spot_img

Τι συμβαίνει τελικά με την Porsche;

Ο Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύει την τωρινή κατάσταση στην Porsche, καθώς ένα μεγάλο αγωνιστικό πρόγραμμα παραμένει άγνωστο για το σύντομο μέλλον.

Πολλά είναι τα δημοσιεύματα που συνδέουν την Porsche με την F1 το τελευταίο διάστημα. Η ανακοίνωση της αποχώρησης της από το WEC (LMP1), σίγουρα τάραξε τα νερά και έφερε αλλαγή σκηνικού στο πρωτάθλημα. Έκτοτε, οι Γερμανοί ανακοίνωσαν πως θα μπουν στην Formula E, ενώ εξέφρασαν δημόσια το ενδιαφέρον τους για μελλοντικό project στην F1.

Όμως, γιατί συμβαίνει αυτό; Πολλοί θα μπορούσαν να ισχυριστούν πως μπορούσαν να μείνουν στην LMP1 και πράγματι μπορούσαν. Το διοικητικό συμβούλιο είχε ήδη διαθέσει τα χρήματα στην αγωνιστική ομάδα μέχρι και το τέλος του 2018. Ακόμα και στο φετινό Le Mans, η συμμετοχή της τουλάχιστον και για την επόμενη χρονιά, ήταν δεδομένη. Όμως, όλα άλλαξαν λίγο πριν τις 6H του Nurburgring.

Να ξεκαθαρίσουμε πως τα χρήματα που χρειάζονται για την LMP1 είναι 150-200 εκατ. ευρώ τη σεζόν, ενώ στην Formula E, τα budget δεν αγγίζουν καν τα 20 εκατ. ευρώ.

Ήρθε η ώρα να δούμε όμως τι συμβαίνει στο παρασκήνιο.

Το 2016, η Audi ανακοίνωσε πως αποχωρεί από την LMP1 και το WEC, μιας και το Dieselgate έχει κοστίσει πολλά στο VW Group και δύο κατασκευαστές που ανήκουν στο γκρουπ και ξοδεύουν 200 εκατ. τον χρόνο δεν πρέπει να συνεχιστεί. Μάλιστα, για όσους αναρωτιούνται, το Dieselgate έχει κοστίσει στο VW Group το ¼ της συνολικής του αξίας, πράγμα που σημαίνει πολλά δις.

Ας επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας. Μετά την αποχώρηση της Audi, αποφασίστηκε από κοινού στο πρωτάθλημα να παγώσουν οι τωρινοί κανονισμοί μέχρι το τέλος του 2019 και εκείνοι του 2018 να μπουν στο ψυγείο. Αυτό ήταν που έκανε την Porsche να αναθεωρήσει πολλά όσον αναφορά το πρόγραμμά της στην πιο προηγμένη τεχνολογικά κατηγορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οι Γερμανοί είχαν ήδη από τις αρχές του 2017, κατασκευάσει το αγωνιστικό του 2018, είχαν επενδύσει πολλά και έμενε μόνο να το βάλουν στη πίστα. Και αν αναρωτιέσαι, τι εννοώ με το νέο αγωνιστικό: Καινούργιο σασί, νέος σχεδιασμός και φιλοσοφία και το πιο σημαντικό απ’όλα, νέο κινητήριο σύνολο. Όλα από το μηδέν.

Ο κινητήρας ήταν υψηλών επιδόσεων, V6 twin-turbo μικρής χωρητικότητας, πολύ κοντά σε αυτόν της Toyota, με το υβριδικό σύστημα να αποδίδει 10MJ ενέργειας στον γύρο, πράγμα που σημαίνει πως ήταν σχεδιασμένο από την αρχή. Και όλο το project ουσιαστικά, πριν καν πατήσει πίστα, ήταν καταδικασμένο να μείνει για πάντα στα άδυτα του εργοστασίου.

Που κολλάει όμως η F1;

Μα φυσικά στο θέμα των νέων κινητήριων μονάδων που θα δούμε από το 2021. Ο κινητήρας της 919 Hybrid που είχε σχεδιαστεί για το 2018, μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με αυτό που θα δούμε στο μέλλον στην F1, οπότε εάν οι κανονισμοί τους συμφέρουν, τότε το πρόγραμμα αυτό θα πάρει το πράσινο φως για το 2021. Το αν θα είναι μόνο ως κατασκευαστής κινητήρα μένει να αποδειχθεί, όμως με τα τωρινά δεδομένα, μόνο η Williams είναι ο πιο πιθανός πελάτης. Και λέω με τα τωρινά, μιας και η McLaren δεν μπορεί να συνεργαστεί μαζί τους λόγω των αυτοκινήτων παραγωγής και η Red Bull ετοιμάζει συνεργασία με την Aston Martin και την Cosworth ή την Honda, ανάλογα τι είναι το καλύτερο για εκείνη. Και φυσικά, αναφέρθηκα στους καλύτερους δυνατούς πελάτες.

Οπότε, η όποια απόφαση της Porsche για να κάνει ένα μεγάλο αγωνιστικό project δεν πρόκειται να παρθεί σε λιγότερο από έναν με ενάμισι χρόνο το λιγότερο. Προς το παρόν τίποτα δεν είναι δεδομένο, και με τις εξελίξεις που γίνονται στο WEC, δεν αποκλείεται να τους δούμε να κάνουν τη μεγάλη επιστροφή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Ας έχουμε λοιπόν υπομονή και να θυμόμαστε πως τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles