Στη προσπάθεια της να τραβήξει τα βλέμματα της δημοσιότητας, η Carmen Jorda προσπαθεί να παλέψει για τις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με τον λάθος τρόπο.
Εάν δεν γνωρίζεις πιθανόν την Carmen Jorda, μιλάμε για μία “οδηγό” αγώνων και έλαμπε με τη παρουσία της στα paddock σε κάθε GP, όταν είχε τον ρόλο ενός προϊόντος marketing. H 29-χρονη με καταγωγή από την Ισπανία, είναι πλέον στην Επιτροπή Γυναικών της FiA και ο μεγάλος της στόχος είναι να “παλέψει” ουσιαστικά για τις ευκαιρίες που παίρνουν οι γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η ίδια, έχοντας αγωνιστεί μέχρι και το GP3 έχοντας σε 3 χρόνια παρουσίας της καλύτερο αποτέλεσμα την 13η θέση, θέλει τώρα να διαχωρίσει τα δύο φύλα και να δημιουργήσει ένα πρωτάθλημα αγώνων μόνο για γυναίκες. Μια γυναίκα που δεν πέτυχε τίποτα στη καριέρα της θέλει να αλλάξει το σκηνικό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και φυσικά αυτό αποτελεί τη χειρότερη απόφαση της παγκόσμιας ομοσπονδίας το τελευταίο διάστημα.
Πρώτα απ’όλα, επειδή η ίδια απέτυχε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν σημαίνει πως οι γυναίκες δεν είναι καλοί οδηγοί. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που μπορούμε να αναφέρουμε όπως την δις πρωταθλήτρια της IMSA στην GTD το 2016 και το 2017 την Christina Nielsen, την πρώην οδηγό του Indycar Danica Patrick, την Gosia Rdest, την Pippa Mann, την Tatiana Calderon, Simona De Silvestro και άλλες πολλές τις οποίες μπορούμε να αναφέρουμε που πέτυχαν στη καριέρα τους. Πολλές είναι εκείνες που βάζουν κάτω το μεγαλύτερο μέρος του ανδρικού πληθυσμού.
Με το να θες να διαχωρίσεις τους άνδρες από τις γυναίκες δεν τις βοηθάς. Είναι πράξη αποδυνάμωσης, είναι ασέβεια και ταυτόχρονα υποτιμητικό για το γυναικείο φύλο. Ουσιαστικά η όλη της δράση είναι λάθος και είμαι περίεργος να μάθω προσωπικά ποιος έβαλε την κυρία Jorda στη θέση που είναι, μιας και η ίδια επέλεξε το να επιδεικνύει τα κάλλη της και να είναι ένα προϊόν marketing από το να οδηγεί σε αγώνες.
Το πρόβλημα όμως, δεν είναι οι ευκαιρίες που παίρνουν οι γυναίκες. Ίσα ίσα, μόνο και μόνο η παρουσία μιας γυναίκας σε ένα κορυφαίο πρωτάθλημα, αυτόματα είναι από μόνο του κάτι το άκρως θετικό, τόσο σε θέμα προβολής όσο και ανταγωνισμού. Αλλά αξίζει να σημειωθεί αυτό. Όταν στα 100 17χρονα ταλέντα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό που βγαίνουν ανά δύο χρόνια, τα 90-95 είναι αγόρια, τότε οι πιθανότητες να βγει ένα μεγάλο ταλέντο είναι με το μέρος τους. Η γυναικεία παρουσία είναι πολύ μικρή στους αγώνες, όχι επειδή δεν δίνονται οι ευκαιρίες, αλλά επειδή ο αριθμός τους είναι υπερβολικά μικρός. Η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι δεδομένη, είτε εντός είτε εκτός πίστας.
Για τέλος, αφήνω εδώ μερικά tweets από γυναίκες αγωνιζόμενες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για την όλη προσπάθεια διαχωρισμού της Jorda.
Not exactly the news you want to wake up to when you are a .. i was going to say female driver .. but I’m just gonna leave it at .. as a driver! #FIAwhatwereyouthinking .. https://t.co/fRmAB1KA9Q
— Christina Nielsen (@ChristinaRacing) December 8, 2017
I’m in the commission, an ambassador 4 engineering. I’m addressing this with them b4 commenting further BUT I chose to compete in a man’s world, like so many other women in countless Motorsport roles. WE want to be the best against males & females. Can’t do that?Play another game https://t.co/P1uHC6SNlN
— Leena Gade (@Leena_Gade) December 9, 2017
Dear @fia,
If the news I am hearing is correct, and you have appointed a racer with no notable results, who does not believe we compete as equals in this sport, to represent women in racing, I am incredibly disappointed.
Sincerely -an #Indy500 qualifier, #IndyLights race winner.— Pippa Mann (@PippaMann) December 8, 2017
Στάθης Κοκκορόγιαννης