spot_img

Δεν επιστρέφουν οι V10 κινητήρες – Τι αποφάσισαν οι κατασκευαστές της F1

Οι κατασκευαστές της F1 συνεδρίασαν στο Μπαχρέιν για το μέλλον του σπορ και αποφάσισαν πως για το προσεχές μέλλον μία πιθανή επιστροφή στους V10 κινητήρες δεν είναι στην ατζέντα.

Η πρόταση για επαναφορά των V10 κινητήρων στη Formula 1 προκαλεί διχασμό μεταξύ των κατασκευαστών. Στο περιθώριο του Grand Prix Μπαχρέιν, έγινε συνάντηση με την FIA, υπό την προεδρία του Mohammed Ben Sulayem, στην οποία συζητήθηκε το μέλλον του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ και κυρίως η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει μελλοντικά στον τομέα των κινητήρων.

Καθώς πλησιάζει η εφαρμογή των νέων κανονισμών κινητήρων το 2026, η Formula 1 βρίσκεται αντιμέτωπη με διχογνωμίες μεταξύ των κατασκευαστών σχετικά με την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθηθεί. Η πρόταση για επιστροφή στους V10 κινητήρες έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με ορισμένους να την υποστηρίζουν και άλλους να την απορρίπτουν.

Μην χάσετε τη Δευτέρα 14/4 στις 21:00 την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP Μπαχρέιν. Μπορείτε να ακούστε την εκπομπή πατώντας ΕΔΩ.

Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Red Bull, εκφράζουν ενδιαφέρον για την επιστροφή στους V10 κινητήρες, υποστηρίζοντας ότι η χρήση βιοκαυσίμων θα μπορούσε να καταστήσει αυτή την επιλογή περιβαλλοντικά αποδεκτή. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε:

«Ο ρομαντικός μέσα μου θα ήθελε να επιστρέψουμε σε έναν V10 που θα λειτουργεί υπεύθυνα με βιώσιμα καύσιμα. Αν αυτό επανεισαχθεί, ο ήχος των αγώνων grand prix είναι ένα ενδιαφέρον concept που αξίζει να εξεταστεί μετά το τρέχον σύνολο κανονισμών».

Αντίθετα, κατασκευαστές όπως η Audi, η οποία σχεδιάζει την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, υποστηρίζουν ότι η μετάβαση στους πιο εξελιγμένους υβριδικούς κινητήρες ήταν βασικός παράγοντας για την απόφασή τους να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα. Η θέση της Audi είναι η εξής:

«Οι επερχόμενες αλλαγές κανονισμών, συμπεριλαμβανομένων των νέων υβριδικών κανονισμών κινητήρων για τη σεζόν του 2026, ήταν βασικός παράγοντας στην απόφαση της Audi να εισέλθει στη Formula 1. Αυτοί οι κανονισμοί αντικατοπτρίζουν τις ίδιες τεχνολογικές εξελίξεις που οδηγούν την καινοτομία στα αυτοκίνητα δρόμου της Audi».

Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Ιαπωνίας και τη νίκη του Max Verstappen επί των δύο McLaren.

Πέρα από τους Γερμανούς, η Honda μέσω του προέδρου του HRC, Koji Watanabe, εξέφρασε δημόσια την αντίθεσή της στην επιστροφή των V10 κινητήρων.

Οι προκλήσεις

Η επιστροφή στους V10 ατμοσφαιρικούς κινητήρες παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις. Η ανάπτυξη νέων V10 κινητήρων θα απαιτούσε τεράστιες επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, χωρίς άμεση εφαρμογή στα αυτοκίνητα δρόμου, γεγονός που καθιστά αυτή την επιλογή οικονομικά μη βιώσιμη για τους κατασκευαστές. Επιπλέον, η εγκατάλειψη των υβριδικών τεχνολογιών θα μπορούσε να απομακρύνει κατασκευαστές που έχουν ήδη επενδύσει σημαντικά σε αυτές.

Με τους κατασκευαστές να απορρίπτουν την ιδέα των V10 κινητήρων, η Formula 1 θα παραμείνει με τους υβριδικούς V6 turbo κινητήρες μέχρι και το 2030. Ο κύκλος των κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 έχουν ισχύ μέχρι εκείνη το 2030 και οποιαδήποτε αλλαγή θα γίνει από το 2031.

Το κρίσιμο 2026

Με τις διαφωνίες να εντείνονται ανάμεσα στους κατασκευαστές της F1 για τους V10 κινητήρες, οι συζητήσεις για αλλαγές των κανονισμών του 2026 έχουν ξεκινήσει. Οι κατασκευαστές εξετάζουν τρόπους για να εξισορροπήσουν την απόδοση μεταξύ των κινητήρων, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και την τεχνολογική πρόοδο του αθλήματος. Το ζήτημα αυτό ήρθε στην επιφάνεια έπειτα από ανησυχίες που εξέφρασαν ορισμένες ομάδες για τους κανονισμούς του 2026.

Καθώς οι συζητήσεις συνεχίζονται, η Formula 1 βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όπου οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα καθορίσουν την πορεία του αθλήματος για τα επόμενα χρόνια.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles