Τα ελαστικά της Formula 1 για το 2019 δεν έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, με τη Pirelli να υπερασπίζεται τη στρατηγική της.
Τη περσινή σεζόν είδαμε αρκετά παράπονα από ομάδες και οδηγούς όσον αναφορά τα ελαστικά και τον τρόπο διαχείρισης τους, με την φθορά να είναι μικρή πράγμα που οδηγούσε σε αγώνες του ενός pit-stop. Ταυτόχρονα όμως υπήρχε έντονη εξοικονόμηση λόγω υπερθέρμανσης, πράγμα που έκανε τους αγώνες μονότονους.
Θέλοντας να δώσει λύσεις, η Pirelli έφερε σε τρία GP μια διαφορετική γόμα με πιο λεπτό πέλμα, ώστε να λύσει τα προβλήματα που δημιουργούσε η καθιερωμένη δομή και να βάλει μια βάση για το 2019. Τα ελαστικά αυτά έπιασαν τους στόχους που ήθελαν και η ιταλική φίρμα υποσχέθηκε πως η βάση των ελαστικών για το 2019 θα είναι αυτή με το λεπτότερο πέλμα.
Στις χειμερινές δοκιμές όμως του 2019, οι ομάδες βρήκαν διαφορετικού τύπου ελαστικά από αυτά που περίμεναν, με τον πρωταθλητή, Lewis Hamilton να αναφέρεται επί του θέματος.
Δεν έχω πολλά καλά λόγια να πω για τα ελαστικά είναι η αλήθεια, οπότε το καλύτερο είναι να μην πω τίποτα. Νομίζω πως θα είναι μια μεγάλη πρόκληση. Όλοι είμαστε στην ίδια θέση πάνω κάτω. Θα είναι πιο δύσκολα από το 2018. Πιστεύω πως πέρυσι είχαμε ένα ελαστικό που ήταν εντάξει. Μετά είχαμε το ελαστικό με το μικρότερο πέλμα νομίζω σε δύο GP στη Γαλλία και στο Silverstone και ήταν ένα πολύ καλό ελαστικό. Και το πιο απλό που θα μπορούσαν να κάνουν ήταν να φέρουν αυτό το ελαστικό. Αλλά δεν το έκαναν και τελικά έφεραν κάτι άλλο.
Η άποψη αυτή είναι αντίθετη σε σχέση με όσα λέει η Pirelli, με τον αγωνιστικό της διευθυντή, Mario Isola, να δηλώνει πως τα φετινά ελαστικά είναι με το πιο λεπτό πέλμα. Όμως ταυτόχρονα αναφέρει ό,τι δύο από τις φετινές γόμες είναι ίδιες ακριβώς με αυτές του 2018.
Τα ελαστικά του 2019 είναι αυτά με το λεπτό πέλμα. Είναι η ίδια λύση με αυτή των τριών GP που φέραμε πέρυσι. Οπότε είναι ένα πλεονέκτημα που πρέπει να νιώθουν όλοι οι οδηγοί. Δεν ξέρω αν η άποψη αυτή είναι αποκλειστικά για τις C1, C2, C5. Αυτές είναι καινούργιες γόμες. Αλλά αν δούμε τη C3 και τη C4 που χρησιμοποίησαν πολύ στις χειμερινές δοκιμές, αυτές είναι οι ίδιες soft και ultra-soft που είχαμε πέρυσι.
Σε αρκετές περιπτώσεις στις χειμερινές δοκιμές, είδαμε στα γυρολόγια οδηγών την απόδοση των ελαστικών να πέφτει απότομα Προς το τέλος του δεύτερου τεστ επίσης, οι ομάδες άφησαν να εννοηθεί πως τα ελαστικά δεν είναι αρκετά για τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Ερωτηματικά λοιπόν παραμένει ο παράγοντας ελαστικά και αν δούμε ξανά φέτος παράπονα από ομάδες και οδηγούς σημαίνει πως η Pirelli έκανε και πάλι μια τρύπα στο νερό.