Τις τελευταίες εβδομάδες έχει αναδυθεί ένα μεγάλο θέμα στην F1, σχετικά με τη νομιμότητα ή μη του κινητήριου συνόλου της Ferrari από τους ανταγωνιστές της.
Η ιταλική εταιρία βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο από το 2018 και τη περίφημη διπλή μπαταρία στο ERS της, την οποία η FiA τη κήρυξε νόμιμη υπό τη καθοδήγηση του Charlie Whiting. Ένα χρόνο και κάτι μετά, η Scuderia είναι κυρίαρχη στο τομέα της κινητήριας μονάδας, με τη παραδοχή από τους ανταγωνιστές της πως έχουν μείνει πίσω σε απόδοση.
Αυτό δύσκολα θα μπορούσε να το φανταστεί κανείς, ειδικά στη περίπτωση της Mercedes που ξεκίνησε στην υβριδική εποχή ως η ομάδα με το απόλυτο πακέτο και πλέον σε ισχύ βρίσκεται πίσω από τη Ferrari. Στο Maranello έχουν κάνει θαύματα στο τομέα του κινητήρα, ο οποίος δίνει επιπλέον πλεονέκτημα με το αεροδυναμικό concept, με τους αντιπάλους της SF90-H να μη μπορούν να τη προσπεράσουν στις ευθείες ούτε με το DRS.
Το φαινόμενο αυτό το έχουμε δει να υφίσταται από το 2018 σε ορισμένες πίστες και φέτος έχει διογκωθεί σε τέτοιο βαθμό, όπου Mercedes, Honda και Renault να αμφισβητούν τη νομιμότητά του. Μετά το GP Ιαπωνίας έγινε γνωστό πως ορισμένοι κατασκευαστές κατέθεσαν ερώτηση προς την FiA σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari.
Είναι όντως όμως παράνομος ο κινητήρας των κόκκινων;
Από πληροφορίες που διαρρέουν, γίνεται λόγος για ένα σύστημα ψύξης λαδιού, το οποίο διαρρέει μια ποσότητα μέσα στο σύστημα καύσης, αυξάνοντας το θερμικό περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει πως αυξάνεται η ροή καυσίμου δίχως να μπορεί ο μετρητής ροής να το εντοπίσει, δίνοντας πολλή περισσότερη ισχύ από το επιτρεπτό.
Μια άλλη θεωρία είναι πως η Ferrari βρήκε ένα τρόπο να παγώνει το καύσιμο πριν μπει στο σημείο καύσης, πράγμα το οποίο σημαίνει αύξηση της απόδοσης.
Όμως, τα παραπάνω είναι θεωρίες των κατασκευαστών και η θέση της FiA είναι πως δεν μπορεί να αποκαλύψει συγκεκριμένες λεπτομέρειες, διότι μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα για έναν άλλο. Επιπλέον, οι κατασκευαστές έχουν κάνει επίσημη ερώτηση και μπορούν να προβούν σε επίσημη διαμαρτυρία εάν πιστεύουν πως όντως η Ferrari κάνει κάτι παράνομο με τη κινητήρια μονάδα της.
Ωστόσο, μια νομική διαδικασία, είναι πολύ διαφορετική από μια «επίσημη» ερώτηση από τους κατασκευαστές. Με το κλίμα που βγαίνει από τα paddock φαίνεται πως μάλλον η Ferrari είναι καθαρή και βρήκε ένα τρόπο να έχει μεγαλύτερη απόδοση από τους αντιπάλους της.