Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 αναμένεται να συναντηθούν με την FIA μέσα στην εβδομάδα, ώστε να βρουν λύσεις στο ζήτημα του porpoising, το οποίο έχει προκαλέσει τεράστιες αντιπαραθέσεις στο grid.
Η FIA αποφάσισε να θεσπίσει ένα πλαίσιο κανονισμών με σκοπό την ελάττωση του φαινομένου των αναπηδήσεων (porpoising), μετά τα παράπονα διαφόρων οδηγών για την καταπόνηση που δέχονται από αυτές. Η απόφαση αυτή της ομοσπονδίας ξεσήκωσε αντιδράσεις στο grid για αρκετούς λόγους. Αρχικά, έγινε λίγο πριν την έναρξη του τριημέρου του GP Καναδά, κάτι που προκάλεσε σύγχυση. Ο λόγος ήταν πως δεν είχε γίνει σαφές αν θα ισχύσει για το Σαββατοκύριακο στο Circuit Gilles Villeneuve.
Οι πρώτες συναντήσεις των επικεφαλής των ομάδων στον Καναδά, στις οποίες συζητήθηκε η παρέμβαση της FIA για την εξάλειψη του porpoising δεν είχαν θετική κατάληξη. Πιο συγκεκριμένα, ο Toto Wolff (επικεφαλής της Mercedes) ήταν εξοργισμένος, καθώς θεώρησε «αξιοθρήνητη» τη συμπεριφορά των συναδέλφων του, οι οποίοι είχαν διαφορετική άποψη. Η Ομοσπονδία ελπίζει πως αν οι συζητήσεις γίνουν εκτός αγωνιστικού τριημέρου, μπορεί να επέλθει μία κοινή γραμμή μεταξύ των ομάδων.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Καναδά.
Μεταξύ άλλων, ο Toto Wolff δήλωσε στην ιστοσελίδα motorsport.com πως οι μέχρι τώρα συζητήσεις για το ζήτημα του porpoising κακώς επηρεάζονται από πολιτικά παιχνίδια των ομάδων.
«Νομίζω πως οι πολιτικές κινήσεις που πραγματοποιούνται δεν εστιάζουν στην ουσία του θέματος. Από την έναρξη της χρονιάς, οι οδηγοί παραπονιούνται για τους πόνους που έχουν όταν οδηγούν αυτά τα μονοθέσια. Καταπονείται η πλάτη τους, θολώνει η όρασή τους, έχουμε να κάνουμε με ελαφριές διασείσεις, υπάρχουν αντιδράσεις κυριολεκτικά σε κάθε ομάδα. Αυτό είναι κάτι που απλά πρέπει να αντιμετωπίσουμε, οποιαδήποτε και αν είναι η λύση, οτιδήποτε μπορεί από τεχνικής άποψης να υιοθετηθεί προς αυτή την κατεύθυνση».
Παράλληλα, η FIA σκοπεύει να συγκεντρώσει δεδομένα από τις ομάδες και να τα χρησιμοποιήσει για πιθανές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς το 2023, ώστε να μην επηρεάζει το porpoising τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών. Αυτές θα μπορούσαν να είναι διάφορες αεροδυναμικές αλλαγές, αναθεώρηση των συστημάτων ανάρτησης στα μονοθέσια ή ακόμα και να επαναφέρει κάποιες καινοτομίες που έχουν απαγορευτεί.
Από τη στιγμή που δεν υπήρξε ομοφωνία στη συνάντηση με τους επικεφαλής των ομάδων, η FIA θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Για την ακρίβεια, αναμένεται να ορίσει συνάντηση των τεχνικών διευθυντών των ομάδων με το Νικόλα Τομπάζη (επικεφαλής των τεχνικών ζητημάτων των μονοθεσίων της FIA) μέσα στην εβδομάδα.
Δείτε το GP Μπαχρέιν για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.