spot_img

Γιατί ο Giovinazzi μας ταξιδεύει στο παρελθόν

O Antonio Giovinazzi είναι η ζωντανή απόδειξη πως δεν χρειάζεται να πετύχεις στη Formula 1 για να γίνεις θρύλος της Ferrari.

Στην τελετή απονομής βραβείων της FIA, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12/12 στην Τασκένδη, είδαμε τον Antonio Maria Giovinazzi (ο οποίος γεννήθηκε σαν σήμερα, πριν από 32 χρόνια, στη Μαρτίνα Φράνκα της Ιταλίας) να βραβεύεται μαζί με τους Alessandro Pier Guidi και James Calado, από τον Piero Ferrari, για την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών στο WEC, με τη Ferrari AF Corse Νο. 51.

Στις μέρες μας, ο Giovi (όπως τον αποκαλούν χαϊδευτικά), συνδέει το όνομα του με την κλασική ιταλική «σχολή». Αναβιώνοντας τον άλλοτε συνηθισμένο ρόλο του Ιταλού οδηγού που αγωνιζόταν με ιταλικές φίρμες, σε διαφορετικές εκφάνσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η απαρχή αυτής της αναβίωσης εντοπίζεται στο 2017, όταν ξεκίνησε η συνεργασία του με τη Scuderia Ferrari στη F1 ως αναπληρωματικός οδηγός. Την ίδια χρονιά πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στη F1, συμμετέχοντας σε δύο αγώνες με τα χρώματα της Sauber-Ferrari, γεγονός που τον κατέστησε τον πρώτο Ιταλό οδηγό στη F1 μετά το 2011. Η επόμενη ουσιαστική παρουσία του στο πρωτάθλημα ήρθε την περίοδο 2019–2021, όταν αγωνίστηκε ως οδηγός πλήρους απασχόλησης με το Νο. 99 για λογαριασμό της Alfa Romeo Racing (Sauber), συνεχίζοντας την παράδοση που ήθελε την ιταλική φίρμα να εκπροσωπείται από Ιταλό οδηγό.

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι και την ανάδειξη του Lando Norris ως πρωταθλητή με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο

Την επόμενη σεζόν, χωρίς να διακόψει τους δεσμούς του με τη Ferrari ως οδηγός δοκιμών, στράφηκε στη Formula e. Ενώ το 2023, με την ιστορική επιστροφή της Ferrari στους αγώνες αντοχής έπειτα από 50 χρόνια απουσίας, ο Antonio βρέθηκε στο cockpit της Ferrari 499P, ως εργοστασιακός οδηγός, ρόλο που διατηρεί έως και σήμερα. Το 2023 έγραψε ιστορία, κατακτώντας τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans. Το 2025, σε μια ιδιαίτερη χρονιά για εκείνον καθώς με την σύζυγο του Antonella Maraglino, όπου νυμφεύθηκε το 2024, απέκτησαν την κόρη τους Lily. Επίσης, μαζί με τον Alessandro Pier Guidi, έγινε ο πρώτος Ιταλός που στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην κορυφαία κατηγορία του WEC, αλλά και ο πρώτος Ιταλός πρωταθλητής με Ferrari από το 1953, όταν ο Alberto Ascari είχε κατακτήσει τον τίτλο στην F1.

Η παρουσία του Antonio Giovinazzi τόσο στην Alfa Romeo όσο και στην Ferrari, σε F1 και WEC, τον κατατάσσει αυτόματα ανάμεσα σε ονόματα Ιταλών θρύλων του παρελθόντος που έπραξαν κάτι αντίστοιχο. Με σημαντικότερα από αυτά όπως: ο πρωταθλητής Mario Andretti (Ιταλός μετανάστης), Arturo Merzario, Giancarlo Baghetti και Nino Vaccarella.

Η πορεία του Antonio Giovinazzi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν είναι απλώς η ιστορία ενός οδηγού που μεταπήδησε από τη μια κατηγορία στην άλλη. Αλλά αναδεικνύει τη δύναμη και την ομαδικότητά του, στοιχεία που θαυμάζει στις μέλισσες, γι’ αυτό και μια μέλισσα κοσμεί το κράνους του. Και αντιπροσωπεύει τον κρίκο που συνδέει τα δύο συγγενικά ιταλικά brands, ενώ ταυτόχρονα γεφυρώνει το παρελθόν με το παρόν.

Γρηγόρης Ψαθάς

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles