O Lando Norris ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Άμπου Ντάμπι το οποίο κέρδισε και έδωσε στη McLaren Racing το πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2024.
Το Grand Prix Αμπου Ντάμπι στην πίστα της Γιας Μαρίνα ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2024 και εκείνος που ανέδειξε την ομάδα που κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αυτή ήταν η McLaren, που πανηγύρισε τον τίτλο μαζί με τη νίκη του Lando Norris.
Οι οδηγοί της Ferrari έκαναν υπερπροσπάθεια, ιδιαίτερα ο Charles Leclerc, και τερμάτισαν στη 2η θέση με τον Carlos Sainz και στην 3η με τον Μονεγάσκο, για να αποχαιρετήσουν τη σεζόν -και ο Ισπανός τη Scuderia- με ψηλά το κεφάλι.
Στον τελευταίο του αγώνα με τη Mercedes o Lewis Hamilton τερμάτισε στην 4η θέση, κάνοντας και το προσπέρασμα της χρονιάς πάνω στον George Russell στον τελευταίο γύρο.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της νίκης του Max Verstappen στο GP Κατάρ στο παρακάτω βίντεο.
O ΑΓΩΝΑΣ
Οι 20 οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με μια ελαφριά συγκίνηση, καθώς τουλάχιστον επτά από αυτούς (Sainz, Hulkenberg, Bottas, Magnussen, Zhou, Colapinto και Hamilton) γνώριζαν ότι έτρεχαν για τελευταία φορά με την ομάδα που είχαν γύρω τους. Για το ξεκίνημα του τελευταίου grand prix της χρονιάς, σχεδόν όλοι είχαν επιλέξει τα μεσαία ελαστικά της pirelli, εκτός από τον Hamilton που είχε προτιμήσει τα σκληρά.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Lando Norris προστάτεψε με αποτελεσματικότητα την pole position, για στρίψει πρώτος. Πίσω του όμως ο Piastri είδε τον Verstappen να του επιτίθεται από την εσωτερική. Ο Ολλανδός το παράκανε, όμως, και οι δυο τους είχαν σύγκρουση και έκαναν τετακέ. Ο Piastri έπεσε στην τελευταία θέση και ο Verstappen στη 10η, ενώ εισέπραξε και μια ποινή 10 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες.
Έτσι, ο Sainz ανέβηκε στην 2η θέση και ο Gasly στην 3η, μπροστά από τους Russell, Alonso, k Magnussen. Ο Leclerc, που ξεκίνησε από τη 19η θέση, έκανε μια από τις καλύτερες εκκινήσεις της καριέρας του και είχε ανέβει στην 8η θέση.
Ο αγώνας του Perez , που μπορεί και να ήταν ο τελευταίος του στη Formula 1, έληξε άδοξα στον πρώτο γύρο, όταν μετά τη σύγκρουση με τον Μπότας, ο Μεξικανός αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας και να εγκαταλείψει, προκαλώντας την εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Ο Norris παρέμενε στην πρωτοπορία του αγώνα και έδειχνε να έχει τον έλεγχο, με τον Sainz να βρίσκεται λίγο πάνω από 3 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Leclerc συνέχιζε να κερδίζει θέσεις, περνώντας διαδοχικά τους Magnussen, Alonso και Hulkenberg, και είχε ανέβει 5ος. Στο πρώτο ¼ του αγώνα, ο Leclerc είχε κερδίσει 14 θέσεις. Όσο όμως ο Norris βρισκόταν στην πρώτη θέση, το πλεονέκτημα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών παρέμενε στην πλευρά της McLaren.
Όλο αυτό το διάστημα δινόταν μια πολύ σκληρή μάχη για την 3η θέση, ανάμεσα στον Πιέρ Γκασλί και τον Τζορτζ Ράσελ, με τον Γάλλο της Alpine να παίζει εξαιρετική άμυνα στις προσπάθειες του Βρετανού της Mercedes να περάσει. Η «πολιορκία» λύθηκε στον 15ο γύρο, όταν ο Γκασλί μπήκε στα Pit για αλλαγή ελαστικών.
Ο Λεκλέρ είχε φτάσει πίσω από τον Russell αλλά πέρασε μερικούς γύρους πίσω του χωρίς να επιτεθεί, αντίθετα η Ferrari προτίμησε να κάνει το undercut, φωνάζοντας τον Μονεγάσκο για pit stop στον 22ο γύρο, πριν από όλους τους πρωτοπόρους. Μέσα στους επόμενους γύρους μπήκαν και οι υπόλοιποι, με το status quo να επανεγκαθίσταται. Ο Norris επέστρεψε στην πρώτη θέση, ο Sainz δεύτερος αλλά λίγο πιο κοντά, στα 2 δευτερόλεπτα, και τον Leclerc να βρίσκεται με άνεση μπροστά από τον Russell στην 3η θέση.
Όσο πλησιάζαμε προς το τέλος, το ερώτημα ήταν αν και ποιοι θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι τον τερματισμό χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν και δεύτερη φορά για ελαστικά. Η στρατηγική του Hamilton και της Mercedes επιβραβεύτηκε, με τον Βρετανό να έχει αλλάξει τα σκληρά ελαστικά με μεσαία και να έχει ανέβει στην 5η θέση, ενώ πλησίαζε σιγά-σιγά και τον Russell στην 4η.
Ο Norris πάντως εξακολουθούσε να διατηρεί ένα υγιές προβάδισμα της τάξης των 5 δευτερολέπτων από τον Sainz και να δείχνει άτρωτος στην πρώτη θέση. Η Ferrari στο 2-3 πλέον ήξερε ότι έχανε το πρωτάθλημα αλλά έλπιζε σε μια ανατροπή, πιθανώς με ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Verstappen ήταν ταχύτατος και παρά την ποινή των 10 δευτερολέπτων είχε ανέβει στην 6η μπροστά από τους Gasly, Hulkenberg, Albon και Alonso .
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, οι θέσεις του βάθρου είχαν λίγο-πολύ εδραιωθεί, αλλά ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και συνέχιζε να πλησιάζει τον russell , με στόχο την 4η θέση στον τελευταίο του αγώνα με τη Mercedes. Ο Hamiltonέφτασε πίσω από τον Russell στον προτελευταίο γύρο και κατάφερε να περάσει στον τελευταίο γύρο του αγώνα με μία κίνηση παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Norris πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, έπειτα από έναν αλάνθαστο αγώνα, με μαζί με την 4η νίκη της καριέρας του πανηγύρισε και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της McLaren. Ο Sainz τερμάτισε στην 2η θέση και ο Leclerc στην 3η για τη Ferrari, που πάλεψε αλλά δεν τα κατάφερε. Ακολούθησαν οι Hamilton, Russell, Verstappen, Gasly, Hulkenberg, Alonso και Piastri.
Η Formula 1 τώρα μπαίνει σε μια περίοδο διακοπών και εντατικής προετοιμασίας, ενόψει του πρώτου αγώνα του 2025, τον προσεχή Μάρτιο (14-16/3/2025) στην Αυστραλία.