Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του τελευταίου αγώνα της χρονιάς για το 2018, σε ένα φινάλε γεμάτο συγκινήσεις.
Ο Βρετανός ήταν ανίκητος και σήμερα, έκανε εντυπωσιακή εκκίνηση, είχε τον καλύτερο ρυθμό και τον απόλυτο έλεγχο μέχρι και τον τελευταίο γύρο πανηγυρίζοντας την 73η νίκη της καριέρας του και 11η φετινή. Μία νίκη και εμφάνιση που αντικατοπτρίζει τη φετινή του κυριαρχία που μπορεί να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Η νίκη του αφυτή τον έφερε στους 408 βαθμούς, κάνοντας νέο απόλυτο ρεκόρ σε μία σεζόν. Ο Sebastian Vettel έκλεισε τον αγώνα στην 2η θέση, κάνοντας μια πολύ αξιοπρεπής εμφάνιση και πλέον βάζει πλώρη για το 2019. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε τον αγώνα στη 3η θέση και έκλεισε το βάθρο των νικητών, δίνοντας εντυπωσιακές μάχες με κερασάκι στη τούρτα το προσπέρασμα στον Valtteri Bottas.
O Daniel Ricciardo έμεινε στη 4η θέση στον τελευταίο του αγώνα με την Red Bull, η οποία δεν του έδωσε την ιδανική στρατηγική, με τον για ακόμα μια φορά απογοητευτικό Bottas να κλείνει τη πρώτη 5άδα.
Ο Carlos Sainz ήταν o Best of the Rest σήμερα με μια πολύ καλή εμφάνιση, μπροστά από τους Charles Leclerc, Sergio Perez, Romain Grosjean και Kevin Magnussen.
O Fernando Alonso στον τελευταίο του αγώνα στην F1 ολοκλήρωσε εκτός βαθμών στην 11η θέση, δίνοντας μάχη μέχρι τέλους, όπως έκανε σε όλη του τη καριέρα, από την Αυστραλία του 2001.
O Αγώνας
Στη τελευταία εκκίνηση της χρονιάς, ο Hamiltoon πετάχτηκε εκπληκτικά και έστριψε 1ος με τον Bottas πίσω του και τις δύο Ferrari να ακολουθούν. Ο Ricciardo προσπάθησε να επιτεθεί στον Raikkonen δίχως επιτυχία, ενώ ο Verstappen είχε χάσει τρεις θέσεις. Μπαίνοντας στην πρώτη μεγάλη ευθεία, ο Leclerc επιτέθηκε στον Αυστραλό και στην έξοδο από το σικέιν κατάφερε να περάσει στη 5η θέση.
Πίσω τους όμως είχαμε μια τρομακτική επαφή, όταν ο Grosjean χτύπησε στον Hulkenberg και τον έστειλε να κάνει τούμπες στον αέρα σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά ατυχήματα των τελευταίων ετών. Για κακή του τύχη, ο Γερμανός είχε προσγειωθεί ανάποδα και λόγω του Halo είχε εγκλωβιστεί μέσα. Στιγμιαία, υπήρξε φωτιά η οποία έσβησαν αμέσως οι άνθρωποι της πίστας και λίγο αργότερα ο οδηγός ήταν εκτός μονοθεσίου δίχως να έχει τραυματισμό.
Το Safety Car βγήκε όπως ήταν λογικό και αποχώρησε στο τέλος του 4ου γύρου με τον Hamilton να προηγείται των Bottas και Vettel και ακολουθούσαν οι Raikkonen, Leclerc, Ricciardo, Grosjean, Ocon, Verstappen και Perez.
O Hamilton πήρε αμέσως μια διαφορά ενώ ο Verstappen έδινε μάχη με τις δύο RP Force India και στον 6ο γύρο κατάφερε να ανέβει στην 7η θέση. Από την άλλη, ο Raikkonen έδειχνε να έχει πρόβλημα καθώς ο Leclerc κατάφερε να τον περάσει πολύ εύκολα. Όμως τα νέα για τον Φινλανδό ήταν πολύ άσχημα, καθώς αναγκάστηκε να σταματήσει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και να εγκαταλείψει στον τελευταίο του αγώνα με τη Ferrari. Toνα απομακρυνθεί το μονοθέσιο ήταν αρκετά δύσκολο σε εκείνο το σημείο και το Virtual Safety Car έκανε την εμφάνιση του.
Η Mercedes έφερε τον Hamilton για αλλαγή στη super-soft γόμα και ήταν ο μόνος που το έκανε μαζί με τους Leclerc & Grosjean, βγαίνοντας πίσω από τις δύο Red Bull στην 5η θέση. Στη Ferrari δεν επέλεξαν την ίδια στρατηγική και ο Hamilton πλέον ήταν 8s πίσω από τη κορυφή. Το VSC αποχώρησε στον 9ο γύρο, με τον Hamilton να επιτίθεται στον Verstappen, να τον περνά στο πρώτο DRS, όμως στο δεύτερο ο Ολλανδός ανέκτησε τη θέση του με τη hyper-soft γόμα.
Ο Bottas ανέβασε τη διαφορά στο 1.9s από τον Vettel ενώ πλησίαζαν γρήγορα οι δύο Red Bull, ενώ ο Hamilton έδειχνε να χάνει γρήγορα χρόνο, με τη super-soft γόμα να μη λειτουργεί σωστά στη παρούσα φάση.
Η Ferrari έφερε τον Vettel για αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο και έχοντας ένα αργό pit-stop βγήκε πίσω από τον Ocon με τη super-soft γόμα. Παρά το γεγονός πως πέρασε αμέσως, δεν έπιασε το undercut με τον Bottas Να τον ακολουθεί και να βγαίνει άνετα μπροστά. Ο Verstappen μπήκε και αυτός δύο γύρους μετά πριν τον teammate του και βγήκε στη 5η θέση, 2.7s πίσω από τον Vettel που έγραψε το ταχύτερο πέρασμα.
Ο Alonso στον 21ο γύρο ήταν στη 10η θέση και έδινε μάχη με τους Ericsson και Gasly που ήταν μπροστά του και κοντά στο DRS. Από την άλλη, ο Leclerc ήταν ο μεγάλος χαμένος που δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Ισπανό να τον περάσει.
Η στρατηγική της Red Bull θα έφερνε τον Ricciardo πολύ μακριά, ενώ όσο απίστευτο κι αν φαίνεται, στον 24ο γύρο είχε ξεκινήσει να βρέχει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού με έντονο ρυθμό και η θερμοκρασία πίστας άρχισε να πέφτει. Ο Ericsson δύο γύρους μετά έγινε η τρίτη εγκατάλειψη και αποχαιρέτησε άδοξα τη καριέρα του στην F1.
Στον 28ο γύρο ο Alonso μπήκε για το τελευταίο του pit-stop στην F1 και έβαλε τη super-soft γόμα για να πάει μέχρι το τέλος. Οι βαθμοί ήταν αρκετά πιθανό σενάριο και έχει μισό ακόμα αγώνα για να απολαύσει. Την ίδια στιγμή, ο Ricciardo είδε τη διαφορά από τον Hamilton να είναι πλέον στα 2.4s, με τον Αυστραλό να ξεκινά να χάνει χρόνο. Στον 31ο γύρο είδαμε μια φοβερή μάχη ανάμεσα σε Vandoorne, Grosjean και Ocon. O οδηγός της Haas επιτέθηκε στο πρώτο DRS αλλά στη δεύτερη ευθεία οι άλλοι δύο τον έκαναν σάντουιτς και τον πέρασαν.
Στον 35ο γύρο άλλαξε το σκηνικό, με τον Bottas Να κάνει λάθος στο σικέιν στροφών 5-6 και επέτρεψε στον Vettel να του επιτεθεί και μάλιστα να τον προσπεράσει για τη 2η θέση του αγώνα. Στον επόμενο γύρο ο Φινλανδός έχασε τα φρένα στο σικέιν της πρώτης ευθείας, αλλά κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen που πλέον ήταν στο DRS και ο Ricciardo 1.9 πίσω τους.
Στον 38ο γύρο, ο Verstappen ήταν πολύ κοντά και στα φρένα πήρε μια πολύ εξωτερική γραμμή για να έχει καλύτερη έξοδο στο σικέιν, ενώ ο Φινλανδός πήρε μια πολύ εσωτερική γραμμή. Ο Ολλανδός πράγματι βγήκε δίπλα δίπλα και ανέβηκε στη 3η θέση, με τον οδηγό της Mercedes να εκτίθεται και πάλι. Στον επόμενο γύρο, ο Ricciardo μύρισε αίμα και πέρασε κι εκείνος, με τη Mercedes να φέρνει τον φέρνει άρων άρων για ultra-soft με 15 γύρους να απομένουν. Ο Sainz είχε εξαιρετικό ρυθμό και μετά το pit-stop του ήταν στην 6η θέση μπροστά από τους Leclerc, Perez, Magnussen και Ocon.
Στον 45ο γύρο, ο Hamilton είχε διαφορά 5.1s από τον Vettel που πίεζε να μειώσει και ταυτόχρονα να κρατήσει τις Red Bull πίσω που έρχονταν στα 2.7s και 1.6s. Μέσα σε έναν ύρο είχαμε δύο ακόμα εγκαταλείψεις, όταν ο Ocon από την 9η θέση και ο Gasly από τη 10η να αποχαιρετούν κι εκείνοι τη χρονιά.
Ο Alonso από τη μεριά του προσπάθησε να πλησιάσει τον Magnussen για τη 10η θέση, με την ομάδα να τον παροτρύνει να πιέσει για έστω κι έναν βαθμό. Όμως ένα λάθος του που έκοψε το σικέιν στη μεγάλη ευθεία, του έφερε ποινή 5 δευτερολέπτων.
Αυτός όμως που χαμογέλασε ήταν και πάλι ο Lewis Hamilton, ο οποίος κέρδισε και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, κλείνοντας το 2018 με τον καλύτερο τρόπο μπροστά από τους Vettel και Verstappen που έκλεισαν το βάθρο.
Αποτελέσματα Aγώνα