Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Αυστραλίας στο σιρκού του Άλμπερτ Παρκ, κερδίζοντας το δεύτερο του αγώνα στο 2023, σε έναν αγώνα που είχε ντροπιαστικό φινάλε για τη Formula 1.
Ένας αγώνας οριακά φιάσκο ήταν το ανατρεπτικό και γεμάτο διακοπές Grand Prix Αυστραλίας, όπου παρά την όλη κατάσταση η Red Bull Racing απέδειξε την κυριαρχία της σε αυτή τη νέα γενιά μονοθεσίων της Formula 1. Η κυριαρχία της Red Bull είναι όμως το τελευταίο πράγμα που θα κρατήσουμε από τον αγώνα, έναν αγώνα που είχε συνολικά τρεις κόκκινες σημαίες και τρεις εκκινήσεις από στάση κατά την διάρκεια των 58 γύρων στο Άλμπερτ Παρκ και ίσως το πιο ανούσιο τερματισμό μετά το Grand Prix Βελγίου το 2021. Η κατάσταση παρέμεινε χαοτική μέχρι και τους τελευταίους γύρους του αγώνα και μας ξύπνησε ξανά τις αναμνήσεις από το μεγάλο φινάλε της σεζόν του 2021. Αυτή τη φορά ο αγώνας ολοκληρώθηκε με καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Max Verstappen παρά το κακό ξεκίνημα στον αγώνα πήρε γρήγορα τον έλεγχο και με μεγάλη άνεση σημείωσε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στο φετινό Πρωτάθλημα. Ένα αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα έφερε και ο Sergio Perez, ο οποίος αν και εκκίνησε από τα pits κατάφερε να σημειώσει βαθμούς για την ομάδα τερματίζοντας στην 10η θέση.
Ο αγώνας ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για την Mercedes-AMG όταν οι Lewis Hamilton και George Russell προσπέρασαν τον Max Verstappen στην εκκίνηση και ένα το 1-2 στην κορυφή. Τα “Μαύρα Βέλη” όμως δεν κατάφεραν να βάλουν φρένο στον καταιγιστικό ρυθμό και ταχύτητα της RB19. Ο Russell μάλιστα εγκατέλειψε σχετικά νωρίς τον αγώνα με πρόβλημα στην μονάδα ισχύος. Ο 7-φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής σημείωσε το πρώτο του βάθρο φέτος και ο Fernando Alonso οριακά κράτησε την 3η θέση στο βάθρο.
Ακόμα ένα δύσκολο αγωνιστικό τριήμερο για την Scuderia Ferrari. Ο αγώνας του Charles Leclerc καταστράφηκε νωρίς όταν μετά από την εκκίνηση είχε επαφή με τον Lance Stroll και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα εγκαταλείποντας την προσπάθειά του. Ο teammate του Carlos Sainz δυσκολεύτηκε πολύ με τον ρυθμό αγώνα της SF-23 και την φθορά των ελαστικών και λόγω ποινής στο τέλος, δεν βαθμολογήθηκε.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #110 για τον κόσμο της Formula 1.
Εκκίνηση
Τρομερή εκκίνηση έκανα στον αγώνα οι δυο Mercedes. Ο Russell είχε πολύ καλύτερη αντίδραση από τον Verstappen, ο οποίος δεν είχε πολύ καλή πρόσφυση στα ελαστικά, και τον προσπέρασε στην εσωτερική της στροφής 1. Ο Hamilton επιτέθηκε στον Ολλανδό στη στροφή 3 και τα δυο “Μαύρα Βέλη” έκαναν το 1-2 στην κορυφή. Ο Leclerc είχε επαφή με το Lance Stroll και βγήκε στην αμμοπαγίδα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει το αγώνα.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στην πίστα μετά την εγκατάλειψη του Μονεγάσκου και οι Perez, Ocon, Zhou, Bottas, Sargeant μπήκαν για αλλαγή σε σκληρό σετ ελαστικών. Στην επανεκκίνηση του αγώνα στον 4ο γύρο Russell, Hamilton και Verstappen είχαν διαφορά εντός δευτερολέπτου. Η μάχη όμως μεταξύ τους δεν κράτησε πολύ, καθώς ο αγώνας διακόπηκε ξανά πριν καν ολοκληρωθούν δέκα γύροι.
Κόκκινη σημαία
Στον 7ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα όταν ο Alexander Albon είχε έξοδο στην 6η στροφή του Άλμπερτ Πάρκ και συγκρούστηκε με τον τοίχο. Ο Russell μπήκε στα pits για αλλαγή σε σκληρό σετ ελαστικών και έπεσε στην 7η θέση. ο Hamilton βρέθηκε στην κορυφή του grid και ήταν ο μεγάλος κερδισμένος καθώς η διαδικασία σταμάτησε στον 9ο γύρο με κόκκινη σημαία, ώστε να επισκευαστούν οι μπαριέρες. Στην επανεκκίνηση όλοι οι οδηγοί είχαν επιλέξει το σκληρό σετ ελαστικών, εκτός από τους De Vries και Sargeant με σκληρή, με στόχο να ολοκληρώσουν τον αγώνα χωρίς pit stop. Η επανεκκίνηση του αγώνα έγινε από στάση.
Επανεκκίνηση
Ο Hamilton εκκίνησε καθαρά, αμύνθηκε στο Verstappen και βρέθηκε πρωτοπόρος του αγώνα με τον Fernando Alonso να ακολουθεί στην 3η θέση. Η ταχύτητα όμως της RB19 ήταν μακράν ανώτερη και ο Ολλανδός μόλις βρέθηκε εντός ζώνης DRS προσπέρασε χωρίς καμία δυσκολία τον Hamilton και άνοιξε γρήγορα την διαφορά στην κορυφή, η οποία πριν καν ολοκληρωθεί ο γύρος ήταν στα 0.2s. Ο Russell παράλληλα ανέκτησε θέσεις και ανέβηκε στην 4η θέση πίσω από τον Alonso. Ο Sainz αν και δυσκολεύτηκε πολύ με το ρυθμό της SF-23 με τη σκληρή γόμα κατάφερε να κερδίσει δυο θέσεις και βρέθηκε 6ος πίσω από τον Pierre Gasly. Ο Perez που εκκίνησε τον αγώνα από τα pits στον 17ο βρίσκονταν στην 13 θέση και συνέχιζε να πιέζει ανεβαίνοντας θέσεις στο grid.
Στον 18ο γύρο ο άτυχος Russell αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μπροστά από την έξοδο των pit με πρόβλημα στον κινητήρα και η W14 έπιασε φωτιά στο πίσω μέρος. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας κράτησε μόλις δυο γύρους και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά. Αρκετή δράση μας πρόσφεραν στην συνέχεια οι Sainz και Perez. Στον 25ο γύρο ο Sainz πέρασε τον Gasly για την 4η θέση ενώ ο Perez είχε ήδη καταφέρει να μπει εντός βαθμολογικής δεκάδας. Παράλληλα ο Verstappen στην κορυφή είχε ανοίξει την διαφορά στα οχτώ δευτερόλεπτα σχεδόν στα μισά του αγώνα. Ο Alonso άρχισε να κλίνει απειλητικά την διαφορά του από τον Hamilton πιέζοντας τον Βρετανό να φθείρει τα ελαστικά του. Η μάχη ανάμεσα στις θέσεις 2 έως 5 ήταν ξεκάθαρο πως θα κριθεί στην στρατηγική και διαχείριση ελαστικών.
Μπαίνοντας στο 40ο γύρο του αγώνα ο Hamilton άρχισε να πιέζει την W14 σημειώνοντας ταχύτερους γύρους κρατώντας εκτός DRS τον Alonso ο οποίος είχε επίσης να αμυνθεί στην πίεση του Sainz. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής όμως με τον απίστευτο ρυθμό του μονοθεσίου ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα με την διαφορά τώρα στα δέκα δευτερόλεπτα. Σε ασταμάτητο ρυθμό ήταν και ο Perez που με δέκα γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ήταν στην 7η θέση.
Ο Verstappen είχε μπλοκάρισμα και μικρή έξοδο στην στροφή 14 κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο πίσω στην πίστα ενώ έχασε μόλις 3.2s την οποία όμως ανέκτησε με ευκολία.
2η Κόκκινη Σημαία
Τέσσερις γύρους πριν τον τερματισμό ο Kevin Magnussen συγκρούστηκε με τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 2 και το πίσω δεξί ελαστικό εκτοξεύτηκε στον αέρα. Η πίστα γέμισε θραύσματα από την σπασμένη ανάρτηση, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να σταματήσουν και πάλι τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Τα μονοθέσια επέστρεψαν στο pitlane στον 56ο γύρο και οι μηχανικοί ετοίμασαν τα μονοθέσια για την τρίτη εκκίνηση του αγώνα αυτή τη φορά με το μαλακό σετ ελαστικών.
Απόλυτο χάος 2 γύρους πριν την καρό σημαία
Οι Verstappen, Hamilton και Alonso επέστρεψαν στη θέση εκκίνησης για τρίτη φορά έτοιμοι να παλέψουν για τη νίκη. Το απόλυτο χάος επικράτησε όμως μόλις έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα. Ο Verstappen έκλεισε την πόρτα στον Hamilton ο οποίος με την σειρά του αμύνθηκε στον Alonso. Ο Sainz όμως είχε επαφή με το μονοθέσιο του Alonso και τον έβγαλε εκτός πίστας, μια κίνηση για την οποία πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων. Πολλοί οδηγοί βγήκαν εκτός πίστας, ενώ οι Ocon και Gasly είχαν σφοδρή σύγκρουση μεταξύ τους, απόλυτη καταστροφή για την Alpine.
Μετά την κόκκινη σημαία οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ο αγώνας να ολοκληρωθεί με καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας, απόφαση άκρως παράδοξη που αναιρεί την προηγούμενη απόφαση για τρίτη επανεκκίνηση. Η καθυστέρηση διήρκησε πάνω από ένα τέταρτο απλά και μόνο για να δούμε τα μονοθέσια να περνάνε την γραμμή τερματισμού χωρίς μάχη. Ο Verstappen πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Grand Prix Αυστραλίας και ο Hamilton το πρώτο του βάθρο στη σεζόν.