O Geroge Russell ήταν ο αναπάντεχος νικητής του GP Αυστρίας σε έναν αγώνα που είδαμε σύγκρουση ανάμεσα σε δύο μονομάχους του τίτλου.
Άκρως επειδοσιακό αποδείχθηκε το GP Αυστρίας για το 2024, με τον George Russell να παίρνει μια ανέλπιστη νίκη για λογαρισμό της Mercedes-AMG. O Βρετανός ήταν τρίτος σ όλο τον αγώνα και εκμεταλλεύτηκε τη σύγκρουση που έγινε μπροστά του.
Στον 65ο γύρο οι Max Verstappen και Lando Norris είχαν σύγκρουση στη στροφή 3, με τον Ολλανδό να χάνει θέσεις και τον Βρετανό να βγαίνει εκτός μάχης.
Στη 2η θέση έπειτα από μία εξαιρετική προσπάθεια τερμάτισε ο Oscar Piastri με τη McLaren MCL38. Για να το πράξει έπρεπε να περάσει τον CArlos Sainz της Ferrari που τερμάτισε 3ος και το έπραξε στην Τ6 από την εξωτερική.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #147 για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Ισπανίας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι κλικ στο παρακάτω βίντεο.
Ο Αγώνας
Όπως συνήθως, ο Verstappen έκανε ιδανική εκκίνηση και η πρωτιά του δεν απειλήθηκε στην πρώτη στροφή. Ο Norris αντιθέτως δέχτηκε έντονη πίεση από τον Russell αλλά κατάφερε να κρατήσει τη δεύτερη θέση από τον Βρετανό. Πιο πίσω, οι Hamilton και Sainz έδωσαν μάχη για την τέταρτη θέση, με νικητή τον Βρετανό πολυπρωταθλητή. Ο Hamilton όμμε πέρασε εκτός πίστας και αργότερα έδωσε πίσω τη θέση.
Ο Piastri δεν έκανε καλή εκκίνηση και στριμώχτηκε με τον Leclerc. Οι δυο τους είχαν επαφή, που έστειλε τον Leclerc στα Pit για να αλλαξει εμπρός πτέρυγα και τον έριξε στην τελευταία θέση. Ο Piastri στο μεταξύ έχασε άλλη μία θέση από τον Perez.
Έπειτα από όλα αυτά, Verstappen άνοιξε τη διαφορά από τον Νόρις σε αρκετά δευτερόλεπτα και ο Norris έκανε το ίδιο από τον Russell. Ο Hamilton προσπάθησε να περάσει «κανονικά» τον Sainz αλλά αποδείχτηκε δυσκολότερο από ό,τι υπολόγιζε και έτσι έμεινε πιο πίσω. Ο αγώνας μπήκε σε ένα σταθερό ρυθμό, ενώ όλοι περίμεναν τα pit stop.
Μετά τον 20ό γύρο του αγώνα οι πρωτοπόροι άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα ελαστικά τους. Οι περισσότεροι άλλαξαν τη μεσαία γόμα, με την οποία ξεκίνησαν, με τη σκληρή εκτός από τον Russell, που έβαλε άλλο ένα σετ μεσαίας. Τελευταίος από όλους έκανε την αλλαγή του ο Piastri της McLaren.
Η διαδικασία της αλλαγής ελαστικών δεν ήταν ανώδυνη για όλους. Ο Alonso στον πρώτο γύρο του με τα φρέσκα ελαστικά έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στον Ζου, κάτι που του κόστισε 10 δευτερόλεπτα ποινής. Ο Hamilton μπήκε άτσαλα στο pit lane για τη δική του αλλαγή και πάτησε της λευκές γραμμές, κάτι που του επέφερε ποινή 5 δευτερολέπτων. Την ίδια ποινή πήρε και ο Πέρεζ για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pitlane.
Μετά τα pit stop η κατάταξη δεν άλλαξε, με τον Verstappenνα διατηρεί ένα πολύ άνετο προβάδισμα από τον Norris, τον Ράσελ περίπου 3” πιο πίσω, τον Sainz να ακολουθεί στην ίδια απόσταση, τον Χάμιλτον λίγο πιο κοντά και τους Piastri, Perez, Hulkenberg, Magnussen, Ricciardo να κλείνουν τη 10άδα. Ο Λεκλέρ βρισκόταν πολύ πίσω στη 18η θέση και προσπαθούσε να ανέβει.
Και πάλι ο αγώνας έμοιαζε να μπήκε σε safe mode, με ομάδες και οδηγούς να περιμένουν το επόμενο pit stop, κρατώντας τις αποστάσεις μεταξύ τους λίγο-πολύ σταθερές. Τα λίγα αξιοσημείωτα συμβάντα γίνονταν πιο πίσω και αφορούσαν κυρίως τις μάχες ανάμεσα στους οδηγούς της Alpine, που έδειχναν εντός πίστας την ακριβή φύση της σχέσης τους εκτός αυτής.
Προς το τέλος του stint τα πράγματα «ζωντάνεψαν» με τον Piastri να φτάνει και να προσπερνάει τον Hamilton. Ο Φερστάπεν παραπονιόταν για την κατάσταση των ελαστικών του και ο Norris είχε μειώσει λίγο τη διαφορά σε κάτω από 7 δευτερόλεπτα. Το πρόβλημα του Verstappen ήταν ότι είχε πίσω του τις δύο Haas, που ήταν μεν ένα γύρο πίσω αλλά είχαν φρέσκα ελαστικά και τον πίεζαν.
Έτσι, στη Red Bull δεν είχαν άλλη επιλογή από το να καλέσουν τον Verstappen στα pit. Ήταν ένα αργό pit stop για τον Ολλανδό, που όταν επέστρεψε στην πίστα βρισκόταν μόνο 2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris . Η κατάσταση έγινε πιο δύσκολη για τον Φερστάπεν από ένα μπλοκάρισμα που είχε προσπαθώντας να περάσει του πιο αργούς οδηγούς που βρήκε μπροστά του.
Ξαφνικά, ο Norris βρέθηκε σε απόσταση μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο από τον Verstappen και είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το DRS. Ο οδηγός της McLaren εξαπέλυσε την επίθεσή του αλλά ο Ολλανδός αμύνθηκε με επιτυχία και διατήρησε την πρώτη θέση, Δεν κατάφερε όμως να απομακρυνθεί.
Ο Norris δεν το έβαλε κάτω και επιτέθηκε ξανά, Κατάφερε μάλιστα να περάσει, βουτώντας στα φρένα, αλλά καθώς έκανε την προσπέραση εκτός πίστας έπρεπε να τη δώσει πίσω. Έτσι, επέστρεψε στη δεύτερη θέση και ετοιμάστηκε να προσπαθήσει ξανά.
Για τους επόμενους γύρους οι δύο πρωτοπόροι του πρωταθλήματος έδωσαν επική μάχη, στροφή με στροφή, τροχό με τροχό. Το τέλος όμως της μονομαχίας ήταν άδοξο, καθώς είχαν επαφή, που προκάλεσε κλατάρισμα στον Verstappen και ζημιά στο εμπρός μέρος της McLaren του Norris. Ο Verstappen χρειάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει ελαστικά και έπεσε στην 5η θέση ενώ ο Norris εγκατέλειψε τον αγώνα. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η σύγκρουση ήταν ευθύνη του Verstappen και του έδωσαν ποινή 10 δευτερολέπτων.
Έτσι, ο George Russell βρέθηκε ξαφνικά με την πρώτη θέση στα χέρια του. Ο Sainz που ήταν πίσω του «αιφνιδιάστηκε» από τον Piastri και ο Αυστραλός πέρασε στη δεύτερη θέση, ενώ απέμεναν μόνο 5 γύρους από τον τερματισμό. Ο Russell είχε σκληρά ελαστικά ενώ ο Piastri μεσαία, που μάλιστα είχαν κάνει πέντε γύρους λιγότερους.
Ο Ράσελ τελικά δεν απειλήθηκε και τελικά πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του με τη Mercedes. Ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε τη δεύτερη θέση και ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε τρίτος και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Ακολούθησαν οι Hamilton, Verstappen, Hulkenberg, Perez, Magnussen, Ricciardo και Gasly.
Αποτελέσματα GP Αυστρίας
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy