Ο Max Verstappen ήταν αυτός που χαμογέλασε τελευταίος στο μαραθώνιο QP του GP Αζερμπαϊτζάν κατακτώντας ακόμα μία pole position στο 2025.
Οι κατατακτήριες δοκιμές για το GP Αζερμπαϊτζάν, του 17ου φετινού αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, ήταν οι μεγαλύτερες σε διάρκεια -και οι πιο απρόβλεπτες- που έχουμε δει φέτος.
Μην χάσετε τη Δευτέρα 22/9 στις 21:00 την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP Αζερμπαϊτζάν. Μπορείτε να ακούστε την εκπομπή πατώντας ΕΔΩ.
Η δυσκολία της διαδρομής στο Μπακού και τα τερτίπια του καιρού προκάλεσαν πολλές εξόδους και διακοπές με κόκκινη σημαία, που μετέτρεψαν σε ρουλέτα τη διαδικασία και «ανακάτεψαν» τα αποτελέσματα, με δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στη μάχη του τίτλου. Και όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες καταστάσεις, Ο Max Verstappen θριάμβευσε, παίρνοντας την pole position. Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε έναν εξαιρετικό γύρο στο τέλος για να πάρει την pole από τον Carlos Sainz που βρισκόταν εκεί μέχρι τα τελευταία δευτερόλεπτα.
Ο Liam Lawson της Racing Bulls έκανε την έκπληξη και πήρε την 3η θέση. Πολύ πίσω οι διεκδικητές του τίτλου, με τον Lando Norris να βρίσκεται στην 7η θέση και τον Oscar Piastri στην 9η, ενώ ακόμα πιο πίσω βρέθηκαν οι Ferrari.
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ιταλιας με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Q1
Οι πιθανότητες να ολοκληρωθούν τα 18 λεπτά του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων χωρίς διακοπή ήταν πολύ λίγες και αυτό επιβεβαιώθηκε, όταν ο Alex Albon χτύπησε απρόσεκτα το εσωτερικό του τοίχου σε μια στροφή και έσπασε την εμπρός ανάρτηση της Williams. Η πρώτη κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνιση της, ενώ απέμεναν 11,5 λεπτά για το τέλος του Q1.
Δεν πέρασαν ούτε 5 λεπτά από την επανεκκίνηση της διαδικασίας για να βγει για δεύτερη φορά η κόκκινη σημαία. Αιτία αυτήν τη φορά ήταν η έξοδος του Hulk με τη Sauber. Ο Γερμανός έπεσε στην μπαριέρα και έσπασε την εμπρός πτέρυγα, αλλά κατάφερε να επιστρέψει οδηγώντας στο γκαράζ της ομάδας του, όσο οι άνθρωποι της πίστας μάζευαν τα θραύσματα.
Ο μοναδικός από τους 20 οδηγούς που δεν είχε χρόνο στον πίνακα όταν ξαναξεκίνησαν οι κατατακτήριες ήταν ο Κίμι Αντονέλι με τη Mercedes, καθώς ο προηγούμενος γύρους του ακυρώθηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Ο νεαρός Ιταλός κατάφερε τελικά να περάσει σχετικά εύκολα στο Q2, την ώρα που Ο Charles Leclerc έκανε τον καλύτερο χρόνο και ο Max Verstappen σταματούσε μόλις 9 χιλιοστά πίσω του. Η διαφορά τους όμως ήταν ότι το μονοθέσιο της Ferrari είχε μαλακά ελαστικά ενώ αυτό της Red Bull είχε μεσαία.
Στο τέλος βγήκε και τρίτη κόκκινη σημαία, όταν στα τελευταία δευτερόλεπτα ο Colapinto επίσης είχε έξοδο στην μπαριέρα. Μαζί με τον Αργεντινό και τον Albon, εκτός συνέχειας έμειναν οι Hulkenberg, Ocon και Gasly.
Q2
Οι κόκκινες σημαίες δεν σταμάτησαν να βγαίνουν ούτε στο δεύτερο σκέλος. Μόλις 3 λεπτά είχαν περάσει από την έναρξη και ήρθε η πρώτη διακοπή, από την έξοδο του Ollie Bearman, που άφησε το μονοθέσιο της Haas ακινητοποιημένο στην άκρη της πίστας.
Με 14 οδηγούς να συνεχίζουν πλέον, και κανένα χρόνο στον πίνακα, το Q2 συνεχίστηκε λίγα λεπτά αργότερα. Είχαμε όμως ήδη τέσσερις διακοπές και το να βρουν το ρυθμό τους αποτελούσε μια έξτρα πρόκληση. Οι οδηγοί της Ferrari φάνηκαν να επηρεάζονται αρκετά, με τον Leclerc και τον Hamilton κα κάνουν αρκετά λάθη. Και παρότι ο Leclerc κατάφερε στο τέλος να βρει έναν γρήγορο γύρο, αν και οδηγώντας στην κόψη του ξυραφιού, ο Hamilton έμεινε στη 12η θέση και δεν πέρασε στην τελική 10άδα. Έτσι, μαζί με τον Bearman και τον Hamilton, εκτός συνέχειας έμειναν οι Alonso, Bortoleto και Stroll.
Q3
Στο τρίτο σκέλος οι ασυνήθιστες στρατηγικές με τα ελαστικά συνεχίστηκαν, με τους περισσότερους οδηγούς της 10άδας να βγαίνουν στην πίστα με τη μεσαία γόμα της Pirelli. Ταυτόχρονα, τα γκρίζα σύννεφα είχαν αρχίσει να μαζεύονται πάνω από την πίστα και έπεφταν οι πρώτες σταγόνες της βροχής, ενώ οι δυνατές ριπές του ανέμου συνεχίζονταν. Έτσι, η διακοπή με κόκκινη σημαία, για 5η φορά σήμερα, δεν ήταν έκπληξη, όταν ο Charles Leclerc «καρφώθηκε» στην μπαριέρα. Πολύ κακή ημέρα για τη Ferrari και για τον Μονεγάσκο, του οποίου το σερί από pole στο Μπακού (είχε πάρει τις προηγούμενες τέσσερις) διακόπηκε.
Τη στιγμή της διακοπής μόνο τρεις οδηγοί είχαν πάρει χρόνο. Ταχύτερος ήταν ο Carlos Sainz με τη Williams, και ακολουθούσε το δίδυμο της Racing Bulls, με τον Liam Lawson στη 2η θέση και τον Isack Hadjar στην 3η.
Όταν το Q3 συνεχίστηκε λίγα λεπτά αργότερα, η πίστα αποδείχτηκε αρκετά στεγνή για να μπορέσουν οι 9 οδηγοί που συνέχιζαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Δεν τα κατάφεραν όμως, καθώς η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της για 6η φορά, ενώ ο Φερστάπεν βρισκόταν σε έναν πολύ γρήγορο γύρο και ετοιμαζόταν να ανέβει στην κορυφή. Υπάιτιος αυτήν τη φορά ήταν ο Oscar Piastri, ο οποίος είχε έξοδο. Το μονοθέσιο της McLaren έμεινε ακινητοποιημένο στις μπαριέρες και ο Αυστραλός θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την 9η θέση.
Απέμεναν μόνο 3:41 στο ρολόι και η κατάσταση πλέον ήταν οριακή. Όσοι συνεχιζαν θα είχαν ευκαιρία για μόνο έναν γρήγορο γύρο, ενώ κι αυτό δεν ήταν καθόλου βέβαιο, καθώς άλλη μία διακοπή δεν θα το επέτρεπε. Με τη δυσκολία να έχει φτάσει στο μέγιστο βαθμό, ο μοναδικός που κατάφερε να ξεπεράσει το χρόνο του Sainz ήταν ο Max Verstappen, ο οποίος πήρε την 6η φετινή του pole position. Ο Ισπανός της Williams θα βρίσκεται στη 2η θέση της εκκίνησης, ενώ 3ος ανέβηκε ο εντυπωσιακός Lawson, που βελτίωσε το χρόνο του στο τέλος. Ακολούθησαν οι Antonelli, Russell και Tsunoda, με τον Νόρις να μένει στην 7η μόλις θέση και τον Hadjar στην 8η, μπροστά από τους Piastri και Leclerc.
O αγώνας της Κυριακής στους δρόμους του Μπακού θα εκκινήσει στις 14:00 ώρα Ελλάδας.