spot_img

GP Εμίλια-Ρομάνια: Αγχωτική νίκη Verstappen μέσα στην Ίμολα

Ο Max Verstappen της Red Bull Racing ήταν ασταμάτητος στο GP Εμίλια-Ρομάνια και μετέτρεψε την έβδομη pole position του στο 2024 στην πέμπτη του φετινή νίκη.

Μπορεί να αγχώθηκε όμως τα κατάφερε. Ο Max Verstappen ήταν αυτός που ξεχώρισε στο GP Εμίλια-Ρομάνια και πήρε την πέμπτη του φετινή νίκη με μία θαυμάσια εμφάνιση. Ο Ολλανδός έπρεπε στους τελευταίους γύρους να αντέξει στην πίεση του Lando Norris, ο οποίος εξαφάνισε τη μεταξύ τους διαφορά.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έπρεπε να δουλέψει σκληρά, δεν άφησε τον Norris να πάρει DRS και πήρε πρώτος την καρό σημαία. Ο Norris τερμάτισε στη 2η θέση και έσωσε έναν αγώνα που στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν αρκετά νωχελικός. Στα αποτελέσματα η διαφορά του από τον Verstappen ηταν μόλις 0,7 δλ και αν είχε 1-2 γύρους ακόμη, θα μπορούσε να είχε επιτεθεί στον Ολλανδό.

Στην 3η θέση τερμάτισε ο Charles Leclerc της Scuderia Ferrari. O Μονεγάσκος έδωσε στην ιταλική ομάδα του βάθρο όμως δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τους δύο οδηγούς μπροστά του για τη νίκη. Στο τέλος ήταν μόλις 7 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή.

Ακούστε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την ανάλυση του GP Μαϊάμι και όλα όσα έγιναν στο τριήμερο. Ακούστε την με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Ο Αγώνας

Οι φόβοι για άστατο καιρό και βροχή την Κυριακή στην Ίμολα δεν επαληθεύτηκαν και τα 19 μονοθέσια (ο Alonso ξεκίνησε από το pit lane) πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση κάτω από το λαμπρό μεσογειακό ήλιο. Με την απόσταση μέχρι την πρώτη στροφή να είναι αρκετά μεγάλη, η εκκίνηση θα είχε μεγάλη σημασία και θα μπορούσε να διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες της νίκης.

Οι οδηγοί της πρώτης 10άδας ξεκίνησαν τον αγώνα με τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli ενώ ο Perez από την 11η θέση και οι Zhou και Sargeant στο τέλος του grid προτίμησαν τα σκληρά. Διαφορετική επιλογή είχαν κάνει και οι Gasly και Alonso, που ξεκίνησαν με τα μαλακά.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Max Verstappen ξεκίνησε πολύ καλά και δεν χρειάστηκε καν να αμυνθεί για να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή. Ο Norris είδε τον Leclerc να έχει φτάσει δίπλα του αλλά είχε την εσωτερική και έτσι διατήρησε τη 2η θέση, αφήνοντας τον οδηγό της Ferrari στην 3η θέση και τον Sainz στην 4η. Χαμένος της εκκίνησης ήταν ο Tsunoda, ο οποίος έπεσε στην 9η θέση, πίσω από τους Piasrti, Russell, Hamilton και Hulkenberg, ενώ ο Perez κέρδισε μία θέση και ανέβηκε στη 10η.

Με το που βρέθηκε στην πρώτη θέση, ο Max Verstappen προσπάθησε να κάνει το συνηθισμένο (για τον ίδιο) και να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας, κάτι που ο Norris δεν πρόθυμος να του επιτρέψει στους πρώτους γύρους. Ο Ολλανδός ωστόσο κατάφερνε να κρατά τη McLaren σε απόσταση άνω του ενός δευτερολέπτου και να μη δίνει DRS στον Βρετανό.

Ο Norris  με τη σειρά του είχε αποσπαστεί σε περίπου ίδια απόσταση από τον Leclerc, ο οποίος είχε κοντά του τον Sainz. Ο Ισπανός όμως κοίταζε περισσότερο πίσω του παρά μπροστά του, καθώς είχε τον Πιάστρι να τον πιέζει και να τον απειλεί με προσπέραση. Ο Αυστραλός είχε το πλεονέκτημα του DRS και ήταν έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία.

Οι πρώτες αλλαγές ελαστικών έγιναν προτού καν συμπληρωθούν οι πρώτοι 10 γύροι. Ο Alonso κατάλαβε αμέσως ότι τα μαλακά ελαστικά δεν τον βοηθούσαν ιδιαίτερα και τα άλλαξε με σκληρά, κάτι που έκαναν οι Albon, Gasly και Bottas λίγο αργότερα. Για τον Albon αυτή ήταν και η τελευταία αγωνιστική δραστηριότητα, καθώς ένας τροχός δεν ασφαλίστηκε σωστά και έτσι ο Ταϊλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Με την πάροδο των γύρων, ο Verstappen αργά αλλά σταθερά αύξανε τη διαφορά του από τον Norris , η οποία από το 1,5 δευτερόλεπτο ανέβηκε στα 2, στα 2,5, στα 3, έφτασε στα 3,5 και μετά στα 4, δίνοντας στον Ολλανδό τον «αέρα» που χρειαζόταν για να μπορέσει να διαχειριστεί καλύτερα τον αγώνα.

Αυτό μετέφερε το ενδιαφέρον στη μάχη για την 2η θέση, με τον Λεκλέρ να προσπαθεί, δέκατο με δέκατο, να πλησιάσει τον Νόρις, ο οποίος φαινόταν να δυσκολεύεται να διατηρήσει γρήγορο ρυθμό. Ο Λεκλέρ είχε ξεφύγει από τον Σάινθ, ο οποίος δεν είχε σταματήσει να παίζει άμυνα για να κρατήσει πίσω του τον Piastri.

Οι Tsunoda και Χούλκενμπεργκ επίσης μπήκαν στα pit πολύ νωρίς, κάτι που λειτούργησε σαφώς υπέρ του Ιάπωνα της RB, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Γερμανό της Haas. Αυτό άνοιξε την πίστα μπροστά από τον Perez, ο οποίος προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί αλλά δεν απέφυγε ένα μικρό λάθος και μια σύντομη εκδρομή στην αμμοπαγίδα, που τον έκανε να χάσει μεγάλο μέρος, αν όχι όλο, το χρόνο που κέρδισε.

Καθώς δεν είχαμε μάχες στην πίστα, αλλαγές θέσεων θα μπορούσαν να γίνουν μόνο στα pit stop, η χρονική στιγμή και η διάρκεια των οποίων θα καθόριζε πολλά. Την πρώτη κίνηση από τους πρωτοπόρους έκανε ο Norris στον 23ο γύρο, αλλά ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Perez, κάτι που σίγουρα δεν βοήθησε τη στρατηγική της McLaren να λειτουργήσει. Ο Norris όμως κατάφερε πολύ γρήγορα να προσπεράσει τον Μεξικανό και δεν έχασε πολύ χρόνο.

Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Piastri , ο οποίος έπρεπε να κάνει κάτι για να μπορέσει να βρεθεί μπροστά από τον Sainz. Οι Ferrari ακολουθούσαν άλλη στρατηγική, καθώς παρέμειναν στην πίστα, ακόμα και αφότου ο Max έκανε το δικό του pit stop, ένα γύρο μετά τον Πιάστρι. Βλέποντας όμως τον Νόρις να κινείται ταχύτατα με τα φρέσκα ελαστικά. Ο Leclerc μπήκε στα pit στον 26ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Perez και αρκετά πίσω από τον Norris.

Ο Leclerc πέρασε εύκολα τον Perez , αλλά ο Norris βρισκόταν ήδη πάνω από 4 δευτερόλεπτα μπροστά. Ίσως αυτό ήταν το σημείο που οι ελπίδες της Scuderia για κάτι καλύτερο από την 3η θέση εξανεμίστηκαν. Δύο γύρους μετά τον Leclerc μπήκε και ο Sainz , ο οποίος επέστρεψε στην πίστα πολύ πίσω από τον Πιάστρι. Όχι μόνο αυτό, αλλά ο Piastri ήταν τόσο γρήγορος την ώρα που είχε καθαρή πίστα, που βρέθηκε πίσω από τον Leclerc , με ενεργοποιημένο το DRS και απειλούσε ανοιχτά με μια προσπέραση που θα έμοιαζε με «μαχαιριά» στην καρδιά των tifosi. Η McLaren κέρδιζε τη Ferrari κατά κράτος και μάλιστα μέσα στην έδρα της, ενώ ο Φερστάπεν πήγαινε ολοταχώς για άλλη μία νίκη.

Μιλώντας για τον Verstappen, προφανώς δεν έκανε τη «βόλτα» που είχε συνηθίσει να κάνει σε προηγούμενους αγώνες, όπως φανέρωναν το πόσο πίεζε το μονοθέσιο της Red Bull και οι προειδοποιήσεις που πήρε από τους αγωνοδίκες για τα όρια της πίστας. Ωστόσο, βρισκόταν στην πρώτη θέση, η διαφορά του από τον Norris είχε ανέβει στα 6,5 δευτερόλεπτα και δεν έδειχνε να κινδυνεύει, ιδιαίτερα με δεδομένο ότι δεν θα γίνονταν άλλες στάσεις για ελαστικά.

Έτσι, το ενδιαφέρον στράφηκε πιο πίσω. Οι δύο Mercedes των Russell και Hamilton ακολουθούσαν από απόσταση τον Sainz, έχοντας δώσει μάχη με τον Perez, ο οποίος προσπαθούσε να κάνει την αντίθετη στρατηγική να δουλέψει. Ο Hamilton ειδικά είχε έναν δύσκολο αγώνα καθώς δεν είχε αποφύγει τα λάθη και βρισκόταν πολύ πίσω από τον Ράσελ.

Ο LEclerc στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα φάνηκε να ανεβάζει το ρυθμό του και άρχισε να πλησιάζει τον Norris . Αυτό αναπτέρωσε το ηθικό των χιλιάδων Ιταλών στις εξέδρες της Ίμολα, που ανυπομονούσαν να δουν μια Ferrari να κερδίζει θέσεις αντί να τις χάνει. Ο Λεκλέρ έφτασε σε ακτίνα DRS από τον Norris με 20 γύρους να απομένουν μέχρι το τέλος και άρχισε να σχεδιάζει την επίθεσή του.

Πιο πίσω, ο PErez έκανε το pit stop του και επέστρεψε στην πίστα στην 11η θέση. Έχοντας όμως φρέσκα μεσαία ελαστικά, πέρασε εύκολα τους Hulk και Tsunoda και ανέβηκε στην 8η θέση, πολύ πίσω, όμως -σχεδόν μισό λεπτό- από τον Hamilton . Προς το τέλος καρποφόρησαν και οι προσπάθειες του Stroll, ο οποίος με την Aston Martin πέρασε τον Hulkenbergκαι μπήκε στη βαθμολογούμενη 10άδα.

Στο μεταξύ, ο Leclerc  συνέχιζε να κάνει υπερπροσπάθεια, η οποία όμως δεν έφερνε αποτελέσματα και έτσι, όπως γίνεται πολύ συχνά, έφερνε λάθη. Ο Μονεγάσκος είχε πέσει εκτός ακτίνας DRS και στην προσπάθεια να πλησιάσει ξανά τον Norris είχε μια μικρή έξοδο και ένα πέρασμα από το γρασίδι, που τον έκανε να χάσει λίγο χρόνο και μαζί την ευκαιρία να απειλήσει σοβαρά τον Βρετανό.

Αφού απαλλάχθηκε από την πίεση του Leclerc, ο Norris άρχισε  να κοιτάζει ξανά μπροστά και αυτό που είδε ήταν ότι ο Φερστάπεν έχανε χρόνο ενώ ο ίδιος μπορούσε να ανεβάσει το ρυθμό του. Έτσι, η διαφορά που βρισκόταν στα 6 δευτερόλεπτα άρχισε να πέφτει και μάλιστα με ταχύ ρυθμό. Τα 6 δευτερόλεπτα έγιναν 4, τα 4 έγιναν 2 και ξαφνικά είχαμε μάχη για τη νίκη στους έξι τελευταίους γύρους του αγώνα.

Οι τελευταίοι γύροι ήταν μια επίδειξη ταλέντου και αποφασιστικότητας από δύο σπουδαίους οδηγούς. Οι Verstappen και Νόρις τα έδιναν όλα σε κάθε στροφή, ο Ολλανδός για προστατέψει την πρώτη θέση και ο Βρετανός για να τη διεκδικήσει. Στον τελευταίο γύρο ο Νόρις βρέθηκε πιο κοντά από ποτέ, στις παρυφές του DRS, αλλά τελικά ο Verstappen κατάφερε να παραμείνει πρώτος και να πάρει την καρό σημαία, μόλις 7 δεκάτων του δευτερολέπτου μπροστά από τον Norris.

Ο Leclerc τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο, αποτέλεσμα που που αντικειμενικά δεν είναι άσχημο αλλά απέχει πολύ από τις προσδοκίες των tifosi και ίσως της ίδιας της Ferrari. Ακολούθησαν οι Piastri, Sainz, Hamilton, Russell, Perez, Stroll και Tsunoda.

Επόμενος αγώνας είναι σε μία εβδομάδα το GP Μονακό, το 3ήμερο 24-26 Μαΐου.

Αποτελέσματα GP Εμίλια-Ρομάνια

No description available.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles