Το αγωνιστικό τριήμερο του GP Γαλλίας ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, με τις Mercedes και Red Bull να είναι έτοιμες να διεκδικήσουν τη νίκη.
Το Circuit Paul Ricard με τα περίφημα «run off areas» υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς σήμερα με καλό καιρό και υψηλές θερμοκρασίες. Ας δούμε τι έγινε στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.
FP1
Οι οδηγοί βγήκαν γρήγορα στην πίστα, θέλοντας να εκμεταλλευτούν κάθε λεπτό της μίας διαθέσιμης ώρας. Αρκετές ομάδες όπως η Aston Martin και η Red Bull έφεραν αναβαθμίσεις και χρησιμοποίησαν το πρώτο μέρος της διαδικασίας για να τις δοκιμάσουν. Πολύ νωρίς είχαμε την πρώτη έξοδο, με τον Mick Schumacher να έχει τετακέ με κρύα ελαστικά στον γύρο εξόδου στην στροφή 3. Μάλιστα, ακούμπησε ελαφρά τις μπαριέρες με την εμπρός αεροτομή του δημιουργώντας μια μικρή ζημιά. Η διαδικασία κυλούσε ομαλά με τους οδηγούς να γράφουν τους πρώτους χρόνους και τον Verstappen να παίρνει από νωρίς κεφάλι με τα σκληρά ελαστικά. Είκοσι λεπτά στη διαδικασία, ο Vettel είχε επίσης τετακέ στην Courbe du Beausset χτυπώντας με το πίσω μέρος τις μπαριέρες και καταστρέφοντας την πίσω αεροτομή του. Ευτυχώς για τον Γερμανό δεν υπήρξαν άλλες συνέπειες και επέστρεψε στην πίστα μετά από 20 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Η ιστορία του GP Γαλλίας στην F1
Στην κορυφή είχαμε επιστροφή στην κανονικότητα, με τις δύο Mercedes να γράφουν χρόνους κορυφής με την σκληρή γόμα. Ιδίως ο Valtteri Bottas εμφανίστηκε πολύ δυνατός. Μια έξοδος όμως στη στροφή 2 που τον ανάγκασε να περάσει πάνω από τα sausage kerbs, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή του. Αυτό δεν τον απέτρεψε όμως να γράψει τον ταχύτερο χρόνο στη μέση της διαδικασίας, αυτή τη φορά με μαλακή γόμα. Μάλιστα ήταν αρκετά ταχύτερος τόσο από τον Verstappen όσο και τον Hamilton. Ταυτόχρονα, ο Carlos Sainz είχε επίσης ένα τετακέ στην στροφή 2, καταστρέφοντας εντελώς το σετ ελαστικών που είχε. Το πρωί ήταν δύσκολο για την Ferrari, με τους οδηγούς της να μην μπορούν να σημειώσουν χρόνο ικανό για τη δεκάδα, αλλά δυσκολεύτηκαν και με το ρυθμό αγώνα.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Γαλλίας.
Φτάνοντας στο τέλος της διαδικασίας, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν προσομοίωση κατατακτηρίων. Εντυπωσιακές ήταν οι δύο Alpine, με τον Alonso να κατακτά την 5η θέση εν τέλει και τον Ocon την 7η. Αντίθετα η Aston Martin έδειχνε εντελώς χαμένη σε αντίθεση με το Μπακού και περιορίστηκε μόλις στις θέσεις 14 και 15, ενώ η McLaren επίσης δεν έδειχνε τόσο δυνατή όσο θα περίμενε κανείς. Οι δύο AlphaTauri έκαναν χρόνους δεκάδας, πιστοποιώντας και πάλι ότι είναι υπολογίσιμη δύναμη στο midfield.
Στην κορυφή, οι οδηγοί των Red Bull και Mercedes έκαναν προσομοίωση αγώνα, με τον Bottas να έχει πολύ δυνατό ρυθμό και τον Verstappen να παραπονιέται για το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του.
Έτσι έπεσε η καρό σημαία, με τις δύο Mercedes να είναι στο 1-2 και τις δύο Red Bull να ακολουθούν.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Ιουνίου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – LE MANS SPECIAL
FP2
Ο καλός καιρός συνεχίστηκε και στο FP2. Αρχικά οι ομάδες βγήκαν για προσομοίωση κατατακτηρίων, με μέση γόμα. Ο Bottas ήταν και πάλι ταχύτερος μετά από 15 λεπτά όπου όλοι είχαν ολοκληρώσει το πρώτο loop. Μάλιστα ο Φινλανδός ήταν 4 ολόκληρα δέκατα ταχύτερος από τον Lewis Hamilton. Το μεγάλο θέμα και στο FP2 ήταν τα sausage kerbs στη στροφή 2, με πολλές ομάδες να επικοινωνούν με τον Michael Massi εκφράζοντας τα παράπονά τους για την ύπαρξή τους. Αρκετοί οδηγοί, μεταξύ αυτών Bottas και Verstappen είχαν εξόδους εκεί, προκαλώντας ζημιές στα μονοθέσια τους. Έτσι οι ομάδες ζητούσαν την απομάκρυνσή τους, με τον Massi να δείχνει μάλλον ανεπηρέαστος από τα σχόλιά τους.
Στη μισή ώρα οι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν στην πίστα με τη μαλακή γόμα για μια δεύτερη προσπάθεια για γρήγορο γύρο. Πρώτος ο Hamilton, ο οποίος δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον χρόνο του teammate του με τη μέση γόμα. Μάλιστα ο Βρετανός δήλωσε πως κάτι δεν του αρέσει στο μονοθέσιο. Τελικά ο Max Verstappen κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο μόλις για 8 χιλιοστά από τον Φινλανδό. Αντίθετα, ο Sergio Perez έδειχνε να δυσκολεύεται το απόγευμα, σημειώνοντας μόλις τον 12ο χρόνο και μη έχοντας ικανοποιητικό race pace.
H Alpine συνέχισε να εντυπωσιάζει, με τον Fernando Alonso να γράφει τον 4ο χρόνο στο FP2 και έχοντας εξαιρετικό race pace, μόλις λίγα δέκατα χειρότερο του Hamilton. Η διαδικασία κύλησε καλύτερα για την Ferrari, με τον Charles Leclerc να γράφει έναν ανταγωνιστικό χρόνο στην πέμπτη θέση και να έχει επίσης ένα καλό race pace με τη σκληρή γόμα, κοντά στους Perez και Hamilton. Από την άλλη η McLaren δεν έδειχνε να πατάει καλά, ενώ και η Aston Martin συνέχισε να μην δείχνει ανταγωνιστική, καταλαμβάνοντας τις θέσεις 15 και 16 και έχοντας έως και 2 δευτερόλεπτα αργότερο race pace.
Για τους πρωτοπόρους τα πράγματα δεν άλλαξαν πολύ, με τον Bottas να παρουσιάζεται ταχύς σε ρυθμό αγώνα και τον Verstappen να είναι λίγο αργότερός του. Έκπληξη αποτέλεσε ο Hamilton ο οποίος κατά μέσο όρο ήταν 7 δέκατα πιο αργός από τον συναθλητή του στη Mercedes.
Στο τέλος της διαδικασίας κανείς δεν αποπειράθηκε για ταχύτερο γύρο, αφήνοντας έτσι τον Max Verstappen στην κορυφή των χρόνων του FP2, με τις δύο Mercedes να ακολουθούν κατα πόδας. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο ταχύτερος γύρος του Valterri Bottas σημειώθηκε με την μέση γόμα, που σημαίνει πως σίγουρα ο Φινλανδός έχει κι άλλα να δώσει.
Συνέχεια αύριο, Σάββατο, με το FP3 στη 13:00 το μεσημέρι και τις κατατακτήριες δοκιμές στις 16:00.