spot_img

GP ΗΠΑ: Άψογος Leclerc οδήγησε τη Ferrari στο 1-2

O Charles Leclerc έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα στο GP ΗΠΑ και επέστρεψε στις νίκες στη Formula 1 για λογαριασμό της Scuderia Ferrari.

Το Grand Prix ΗΠΑ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 αναμενόταν ως μια μονομαχία Norris-Verstappen στο Circuit of the Americas, αλλά εξελίχθηκε σε ένα αγωνιστικό ρεσιτάλ του Charles Leclerc και της Scuderia Ferrari. Ο Μονεγάσκος εκμεταλλεύτηκε την εκπληκτική του εκκίνηση για να περάσει μπροστά και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος, ενώ ο Carlos Sainz με ταχύτητα και στρατηγική τερμάτισε στη 2η θέση.

Η τρίτη θέση πήγε στον Max Verstappen της Red Bull, έπειτα από μια επική μάχη με τον Lando Norris της McLaren και την ποινή του Βρετανού.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της νίκης του Lando Norris στο GP Σιγκαπούρης στο παρακάτω βίντεο.

Το GP ΗΠΑ

Μέσα στην -τυπικά αμερικανική- πανηγυρική ατμόσφαιρα της πίστας του Όστιν, 19 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid και ένα, η Mercedes του George Russell, στην άκρη του pil lane. Ο καιρός ήταν ζεστός, όπως και το Σάββατο, και η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει με τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Norris και ο Verstappen έδωσαν τη μάχη τους αλλά ήταν τόσο απασχολημένοι μεταξύ τους που δεν είδαν καν τον Leclerc, ο οποίος με μια εκπληκτική εκκίνηση πέρασε τρία μονοθέσια για να βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα.

Ο χαμένος της εκκίνησης ήταν ο Norris, ο οποίος βρέθηκε στην 4η θέση, αφού τον πέρασαν οι Verstappen και Sainz. Ο Ισπανός της Ferrari μάλιστα ήταν ιδιαίτερα επιθετικός και αμέσως προσπάθησε να περάσει τον Ολλανδό, Δεν τα κατάφερε αρχικά και οι προσπάθειές του σταμάτησαν αναγκαστικά στον 3ο γύρο, όταν βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, λόγω της εξόδου του Hamilton  και την ακινητοποίηση της Mercedes στα χαλίκια. Ο Βρετανός είχε κάνει πολύ καλή εκκίνηση και είχε κερδίσει 6 θέσεις, αλλά ο αγώνας του ολοκληρώθηκε άδοξα.

Έπειτα από λίγους γύρους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, το μονοθέσιο του Hamilton απομακρύνθηκε και ο αγώνας ξαναξεκίνησε. Ο Leclerx έκανε αυτό που έπρεπε και διατήρησε την πρωτοπορία, με τον Φερστάπεν όμως να τον ακολουθεί από κοντά και τον Sainz επίσης να ακολουθεί τον Ολλανδό.

Κι ενώ ο Leclerc εύκολα σχετικά βγήκε από το DRS του Φερστάπεν, ο Σάινθ παρέμεινε το ίδιο απειλητικός όσο και πριν από το SC. Οι δύο McLaren των Norris και Piastriακολουθούσαν στις επόμενες θέσεις, μπροστά από τους Gasly, Magnussen, Tsunoda, Perez kai Hulkenberg.

Ο Leclerc στην πρωτοπορία του αγώνα έκανε αυτό που συνήθως έκανε ο Verstappen στους αντιπάλους του, δηλαδή επέβαλε έναν ανελέητο ρυθμό, τον οποίο ο Ολλανδός δεν έδειχνε να μπορεί να ακολουθήσει. Το καλό για τον Verstappen ήταν ότι ο Sainz σταμάτησε να τον κυνηγάει, με τον Ισπανό να αναφέρει στον ασύρματο ένα μικροπρόβλημα με τον κινητήρα και έντονη μυρωδιά καυσίμου στο κόκπιτ.

Σε όλο το grid δίνονταν μάχες και οι πιο θεαματικές ήταν εκείνες εκτός βαθμών, με κυριότερο παράδειγμα εκείνη για την 11η θέση ανάμεσα σε Lawson και Alonso, με τους δυο τους να συνεχίζουν την αντιπαλότητα που ξεκίνησε από το Σπριντ του Σαββάτου.

Ο Leclerc συνέχιζε να απομακρύνεται στην κορυφή και οι περισσότεροι είχαν εγκατασταθεί στο ρυθμό τους, με τις ομάδες να εξετάζουν τις στρατηγικές τους επιλογές για το επικείμενο pit stop. Το ερώτημα ήταν αν θα ρίσκαρε κάποιος με τη στρατηγική ενός pit stop.

Την πρώτη κίνηση από τους πρωτοπόρους έκανε ο Sainz στον 22ο γύρο, στην προσπάθεια της Ferrari να κάνει το undercut στον Verstappen και να φέρει τον Ισπανό μπροστά του. Η Red Bull όμως δεν απάντησε στην κίνηση της Ferrari και άφησε τον Ολλανδό στην πίστα.

Για αρκετούς γύρους μετά το pit stop του Sainz δεν υπήρξε κινητικότητα, με τον Φερστάπεν να μπαίνει στα pit στον 26ο γύρο και όπως αναμενόταν να επιστρέφει στην πίστα πίσω από τη Ferrari με το Νο 55. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Leclerc, ο οποίος με άνεση βρέθηκε μπροστά και από τους δύο.

Ο Norris έτσι βρέθηκε στην πρώτη θέση, με τον Piastri πίσω του, αφού οι McLaren δεν είχαν κάνει ακόμα το δικό τους pit stop, ακολουθώντας προφανώς διαφορετική στρατηγική από τους αντιπάλους τους. Όταν ο Norris έκανε την αλλαγή στη σκληρή γόμα, όπως όλοι οι υπόλοιποι, στον 32ο γύρο επέστρεψε πίσω από τον Verstappen, ελπίζοντας ότι με τα κατά 6 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά θα μπορούσε να καλύψει τη διαφορά των 6 δευτερολέπτων.

Κι ενώ ο Leclerc συνέχιζε να απολαμβάνει την πρωτοπορία, έχοντας πλέον πίσω του τον Sainz , ο Norris ξεκίνησε την προσπάθεια να πιάσει τον Verstappen. Ο Βρετανός της McLaren με διαδοχικούς γρήγορους γύρους μείωσε σύντομα τη διαφορά στο μισό και συνέχισε να πλησιάζει, την ώρα που ο Ολλανδός παραπονιόταν για τα ελαστικά του.

Ο Norris έφτασε πίσω από τον Verstappen ενώ απέμεναν 12 γύροι για το τέλος του αγώνα και ετοίμασε την επίθεσή του. Ο Verstappen  φυσικά δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και εκμεταλλευόμενος τα δυνατά σημεια της Red Bull κατάφερνε να κρατηθεί μπροστά, παρότι ήταν ξεκάθαρα πιο αργός.

Γύρο με το γύρο ο Norris πλησίαζε όλο και περισσότερο, αλλά η καλή άμυνα του Verstappen συνεχιζόταν. Όσο πλησιάζαμε προς το τέλος του αγώνα η προσπάθεια του Norris  γινόταν όλο και πιο δύσκολη και η αυτοπεποίθηση του Verstappen μεγάλωνε.

Ο Norris τελικά κατάφερε να περάσει, αν και βγαίνοντας εκτός πίστας, αφού στριμώχτηκε με τον Verstappen στην εξωτερική της στροφής. Ο Βρετανός δεν έδωσε πίσω τη θέση και σίγουρα το θέμα θα επίλυαν οι αγωνοδίκες.

Μακριά από τη μάχη του βάθρου -και του τίτλου- οι Ferrari έκαναν τον ιδανικό αγώνα και κρατούσαν με άνεση το 1-2. Ο Λεκλέρ δεν έκανε κανένα λάθος και είδε πρώτος την καρό σημαία για τρίτη φορά φέτος, με τον Σάινθ να τον συνοδεύει στη 2η θέση.

Ο Norris πέρασε τρίτος τη γραμμή του τερματισμού αλλά δεν την κράτησε, αφού πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί προσπέρασε εκτός πίστας. Έτσι, ο Verstappen πήρε την 3η θέση, και μαζί ένα τεράστιο πλεονέκτημα στη μάχη του τίτλου, με τον Norris  στην 4η. Ακολούθησαν οι Piastri, Russell, Perez, Hulkenberg, Lawson και Colapinto.

Η δράση δεν σταματά και ο κόσμος της Formula 1 θα ταξιδέψει λίγο νοτιότερα για τον επόμενο αγώνα στο Μεξικό το προσεχές Σαββατοκύριακο, 25-27 Οκτωβρίου.

Αποτελέσματα GP ΗΠΑ

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles