spot_img

GP Ιταλίας FP2 Κυριαρχία Ferrari με τον Vettel στη κορυφή

O Sebastian Vettel ήταν ο κυρίαρχος στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Ιταλίας, με την Ferrari να κάνει το 1-2 την Παρασκευή.

Η ιταλική ομάδα διατηρεί και στην Monza το πλεονέκτημά της έναντι των δύο Mercedes και στο FP2 είδαμε τα πρώτα δείγματα ταχύτητας. Λόγω μικρής φθοράς και λίγων δεδομένων από τη πρώτη περίοδο, οι ομάδες έπρεπε να πιέσουν για να πάρουν το μέγιστο από τα μονοθέσια τους και να δουν που βρίσκονται. Ο Vettel ήταν αυτός που έλαμψε, καθώς με το 1:21.105 στην super-soft γόμα πήρε την 1η θέση στη διαδικασία και έδειξε πως είναι και σε αυτό τον αγώνα το φαβορί για τη pole position αύριο. Η Ferrari έκανε το 1-2, με τον Raikkonen να τον ακολουθεί 0.270s μακριά, σε ένα ιδανικό τελείωμα στην ημέρα για την Scuderia. O Lewis Hamilton ολοκλήρωσε στην 3η θέση της κατάταξης και ήταν μόλις 0.287s μακριά και σίγουρα αύριο δεν θα το βάλει κάτω στη μάχη της pole position.

Ο Valtteri Bottas έμεινε στην 4η θέση σε μια μέτρια εμφάνιση, μπροστά από τις δύο Red Bull που ήταν 1 δευερόλεπτο μακριά. Best of the Rest της ημέρας ήταν οι δύο RP Force India, μπροστά από τον Charles Leclerc με την Sauber και τον Nico Hulkenberg με την Renault. Άκρως θετική ημέρα για την Williams, όπου δείχνει να είναι σε μάχη με την Toro Rosso, ενώ άσχημη ήταν η ημέρα για την McLaren. Οι δύο MCL-33 μπορεί να ήταν 0.8s μακριά από την 7η θέση, όμως ολοκλήρωσαν στο 18 και 19.

Τρομερό ατύχημα είχε ο Marcus Ericsson στην αρχή της διαδικασίας, όταν το DRS του δυσλειτούργησε και έφυγε με 300 χλμ/ώρα στον τοίχο και έκανε τούμπες στον αέρα. Ευτυχώς όμως είναι καλά στην υγεία του.

To FP2

Οι συνθήκες ήταν πολύ διαφορετκές σε σχέση με τη πρώτη περίοδο, καθώς η πίστα ήταν στεγνή και παρά τη συννεφιά για την ώρα δεν υπήρχε πρόβλεψη για βροχή.

Τα μονοθέσια έκαναν αμέσως την εμφάνιση τους στη πίστα, καθώς έπρεπε οι ομάδες να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τη συνέχεια του τριημέρου. Οι δύο Sauber ήταν τα πρώτα μονοθέσια που μπήκαν στη πίστα και ακολουθούσαν οι δύο Renault και οι δύο McLaren.

Όμως, πριν καλά καλά συμπληρώσουμε 5 λεπτά στη διαδικασία, είχαμε ένα τρομακτικό ατύχημα. Ο Ericsson στη στροφή 1, όταν πάτησε το φρένο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, χτύπησε στις μπαριέρες και το μονοθέσιο του έκανε τρεις τούμπες και κατέληξε διαλυμένο εκτός πίστας. Ευτυχώς ο οδηγός ήταν καλά στην υγεία του και δεν έπαθε κάτι. Όπως φάνηκε από τα replay, το DRS δεν έκλεισε κατά την επιβράδυνση, κάτι που άφησε το πίσω μέρος με μηδαμινή αεροδυναμική αντίσταση και ότι ακολούθησε ήταν ιστορία.

Όπως ήταν λογικό βγήκε η κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια επέστρεψαν στα pit για να καθαριστεί η πίστα. Συνολικά, πέρασαν 20 λεπτά μέχρι να ανάψει και πάλι το πράσινο φως.

Όταν είχαμε και πάλι δράση για τα επόμενα 68 λεπτά, όσοι σχεδόν βγήκαν στη πίστα για να γράψουν χρονομετρημένη προσπάθεια. Η πλειοψηφία μπήκε με την soft γόμα, ενώ μόνο στην Ferrari είδαμε διαφορετική στρατηγική, με τον Vettel να είναι στην super-soft γόμα. Όλοι πίεσαν από το πρώτο λεπτό, καθώς έπρεπε να πάρουν τα πιο σημαντικά δεδομένα για την ώρα και να δοκιμάσουν τη ταχύτητα τους ενόψει της συνέχειας. Το πρόγραμμα του FP2 περιλάμβανε όλη τη δουλειά που θα είχαν κανονικά στο FP1, με την κατανόηση των ελαστικών, διαδικασία προσομοίωσης κατατακτηρίων αλλά και αγώνα.

Έπειτα από τους πρώτους γρήγορους γύρους, ο Vettel είχε τη πρωτοπορία με χρόνο στο 1:21.716, με τον Raikkonen να έχει το 1-2 για την Ferrari και να είναι μόλις 0.157s πίσω του, παρά τη πιο αργή γόμα. Ο Hamilton ήταν στη 3η θέση όντας 0.222s μακριά από τη κορυφή, ενώ ο Bottas ήταν 0.8s από τον Vettel, με τη διαφορά να είναι τεράστια. Ο Verstappen ήταν 1.1s μακριά, ενώ ανάμεσα στις δύο Red Bull ήταν ο Grosjean. Οι δύο RP Force India ήταν στη 10άδα, ενώ ο Sainz κοντά τους επίσης. Οι δύο Toro Rosso είχαν καλή ταχύτητα λίγο εκτός, αλλά κοντά μεταξύ τους, ενώ αρκετά πίσω ήταν ο Vandoorne καθώς περιμέναμε τον Alonso να γράψει επίσης χρόνο. O Ισπανός έκανε δύο γύρους στη πίστα και επέστρεψε στο γκαράζ, όντας ο μοναδικός πέραν των δύο Sauber που δεν είχε πάρει κατάταξη.

Έπειτα από μερικά λεπτά ησυχίας, είδαμε τον Vettel να βγαίνει στη πίστα με νέο σετ της super-soft γόμας, ώστε να κάνει τη δεύτερη προσομοίωση κατατακτηρίων νωρίς και να μπει νωρίς σε πρόγραμμα αγώνα. Ο Γερμανός έκανε λάθος στη τελευταία στροφή και δεν μπόρεσε να βελτιώσει. Λίγο πιο πίσω, ακολουθούσαν και οι υπόλοιποι.

Ο Bottas δεν κατάφερε να ξεπεράσει κάποιον από τους τρεις πρώτους, ενώ ο Riakkonen δεν κατάφερε να βελτιώσει. Ο Vettel στον δεύτερο γύρο ρου μπήκε στο ίδιο δέκατο με τον ταχύτερο γύρο του, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να κατεβάσει. Ο Hamilton από την άλλη, ήταν ταχύτερος μέχρι το δεύτερο κομμάτι, όμως στο τρίτο έχασε πολύ χρόνο και έμεινε στην 2η θέση για 0.138s.

Οι δύο Ferrari πίεσαν και βελτίωσαν τον ταχύτερο γύρο, με τον Vettel αρχικά να γράφει το 1:21.467 και ο Raikkonen πήγε ακόμα ταχύτερα στο 1:21.375 για να ανέβει εκείνος στη κορυφή. Ο Hamilton δεν είχε γράψει καθαρό χρόνο και κατάφερε να ανέβει στην 2η θέση 0.017s από τον Φινλανδό.

Η Ferrari είχε γεμίσει με αρκετά καύσιμα όπως φαινόταν τα μονοθέσια της και ο Vettel ήταν σε έναν ακόμα γρήγορο γύρο. Όμως στη Parabolica έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και το έστειλε εκτός πίστας. Ευτυχώς για τον ίδιο μόλις που είχε ακουμπήσει στα προστατευτικά ελαστικά και κατάφερε ταυτόχρονα να επιστρέψει στο γκαράζ της ομάδας του. Στην Mercedes είχαν ήδη επιστρέψει στο γκαράζ και ετοιμαζόντουσαν για τησυνέχεια, με την Red Bull να είναι στο καθιερωμένο 5 και 6. Ένα δέκατο διαφοράς είχαν οι δύο RP Force India με τον Hulkenberg, ενώ 0.8s πιο πίσω ήταν ο Alonso στην 18η θέση.

Στην Sauber έλυσα το πρόβλημα στο DRS του Leclerc, με τον Μονεγάσκο να γράφει αμέσως τον 14ο χρόνο στη διαδικασία, ενώ ο Alonso βελτίωνε συνεχώς αλλά παρέμενε στην 18η θέση. Η διαφορά της soft από την super-soft γόμα φαίνεται πως ήταν περίπου στο μισό δευτερόλεπτο μετά τους χρόνους που είδαμε.

Σε εκείνο το σημείο, για τα τελευταία 25 λεπτά θα βλέπαμε προσομοιώσεις αγώνα, με τις ομάδες να επικεντρώνονται στα ελαστικά, στη κατανάλως καυσίμου και φυσικά στη συλλογή δεδομένων για τη βελτίωση της απόδοσης το Σάββατο.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τον Leclerc να είναι ο μόνος που βελτίωσε, με την Ferrari να ολοκληρώνει την Παρασκευή στο 1-2 και την Mercedes να κυνηγάει.

Αποτελέσματα FP2

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles