Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP της Μεγάλης Βρετανίας, με την Mercedes να κάνει το 1-2.
Ο Βρετανός στον εντός έδρας αγώνα του, ξεκίνησε φορτσάτος και θέλοντας να ξεχάσει τον τραγικό αγώνα της Αυστρίας, πήρε την 1η θέση με τον ταχύτερο χρόνο στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη πίστα του Silverstone. O οδηγός της Mercedes με την soft γόμα ελαστικών, έγραψε το 1:27.487 και έθεσε τον ρυθμό στο τριήμερο. Στην 2η θέση ακολούθησε ο Valtteri Bottas με την δεύτερη W09, ο οποίος ήταν 0.367s πιο αργός από τον teammate του, αλλά έβαλε δυνατές βάσεις για τη συνέχεια. Ο Sebastian Vettel με την Ferrari SF71-H ολοκλήρωσε στην 3η θέση με την αναβαθμισμένη Ferrari, αλλά ήταν λίγο παραπάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω από τα ασημί μονοθέσια.
Ακολούθησε ο Daniel Ricciardo με την Red Bull RB14, ενώ ο Kimi Raikkonen έκλεισε την πρώτη 5άδα του FP1. O Max Verstappen ήταν ο μόνος που δεν έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του με την soft γόμα, αλλά έμεινε πολύ κοντά στους υπόλοιπους. Δυστυχώς για τον ίδιο, αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό του στο τέλος της διαδικασίας, έπειτα από μηχανικό πρόβλημα, πιθανότατα στο κιβώτιο.
Best of the Rest ήταν ο Romain Grosjean, o οποίος έμεινε 1.8s πίσω από την κορυφή, αλλά είχε ατύχημα στην στροφή 1, έπειτα από πάτημα στο σαμαράκι που του απέτρεψε να απενεργοποιήσει το DRS. Ακολούθησαν οι οδηγοί της Force India, ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισε ο Lance Stroll για την εντυπωσιακή για την ώρα Williams.
Θετική εμφάνιση του Marcus Ericsson στην 11η θέση, ενώ αρνητική έκπληξη οι δύο Renault και οι δύο McLaren που βρέθηκαν στο πίσω μέρος του grid.
To FP1
Στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας δεν είδαμε ιδιαίτερη δράση, με λίγους οδηγούς να βγαίνουν για τα καθιερωμένα installation laps. Στα πρώτα 10 λεπτά δεν είχαμε χρονομετρημένη προσπάθεια, με τις ομάδες να παίενουν για την ώρα τον χρόνο τους.
Ο Hartley ήρθε για να σπάσει την σιγή, γράφοντας τον πρώτο επίσημο χρόνο του τριημέρου στο 1:35.079 με την soft γόμα ελαστικών. Ο teammate του έγραψε κι εκείνος χρόνο με τη σειρά του, όμως ταχύτερος όλων ήταν ο Verstappen στο 1:30.863 με την medium γόμα ελαστικών. Στη συνέχεια ο Ολλανδός βελτίωσε τον χρόνο του για να φτάσει στο 1:30.009.
Οι δύο Ferrari είχαν κάνει την εμφάνισή τους και είχαν ανέβει στις θέσεις 2 και 3, μέχρι να τους χωρίσει ο Ocon με την Force India, ενώ ο Verstappen είχε γράψει το 1:29.469. Λίγο πριν φτάσουμε όμως στο πρώτο ημίωρο, ο Vettel είχε πάρει τη πρωτοπορία στη διαδικασία με το 1:29.244, ενώ ο Bottas ανέβηκε στην 4η θέση.
Ο Hamilton ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:29 και με τη μέση γόμα επίσης έγραψε το 1:28.908 για να ανέβει στην κορυφή της κατάταξης. Ο Ricciardo ήταν ο μοναδικός με την σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ μόνο ο Alonso δεν είχε γράψει χρόνο έπειτα από 40 λεπτά στη διαδικασία. Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν επιστρέψει στο γκαράζ, διότι έπρεπε να παραδώσουν το σετ ελαστικών που χρησιμοποίησαν πίσω στην Pirelli.
Δεν πέρασε πολλή ώρα μέχρι να σπάσει ο χρόνος του Hamilton, με τον teammate του να κάνει το 1-2 για την Mercedes. Ο Bottas με φρέσκο σετ της soft γόμας ελαστικών έγραψε το 1:28.143, ενώ ο Βρετανός ακολούθησε λίγη ώρα αργότερα, όμως έμεινε στην 2η θέση, με 0.010s να χωρίζουν τους οδηγούς της Mercedes. Όμως είδαμε νέο ταχύτερο γύρο, με τον Bottas να γράφει το 1:27.854 και να ξεφεύγει κατά 0.299s από τον Hamilton. Οι δύο οδηγοί της Red Bull είχαν βρεθεί στις θέσεις 3 και 4, με τον Verstappen μπροστά από τον Ricciardo, ενώ ακόμα περιμέναμε τις δύο Ferrari.
O Grosjean είχε ανέβει στην 6η θέση, όμως στην αρχή του δεύτερου γύρου του, όπως πλησίαζε τη στροφή 1, βρήκε το μονοθέσιο σε σαμαράκι, αυτό του απέτρεψε να απενεργοποιήσει το DRS και ως αποτέλεσμα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Φτάνοντας στις μπαριέρες το εμπρός μέρος διαλύθηκε, με την εμπρός αριστερά ανάρτηση να έχει τη μεγαλύτερη ζημιά. Ως αποτέλεσμα, δεν βγήκε κόκκινη σημαία, αλλά Virtual Safety Car.
Όταν αποχώρησε το VSC, ο Ricciardo έκανε αμέσως γρήγορο χρόνο και ανέβηκε στην 2η θέση ανάμεσα από τις δύο W09. Όμως ο Hamilton ήταν αποφασισμένος να κάνει έναν καλό χρόνο και με το 1:27.487 ανέβηκε και πάλι στην 1η θέση.
Η Ferrari έβγαλε και τα δύο της μονοθέσια στη πίστα, επίσης με την soft γόμα, ώστε να δουν κατά πόσο οι αλλαγές στο set-up είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ο Vettel έγραψε τον 3ο ταχύτερο χρόνο, ο Raikkonen έμεινε στην 7η θέση αλλά στον επόμενο γύρο του είχε έξοδο ανάμεσα στις στροφές 6 και 7, έπειτα από υπερβολικό πάτημα στο εσωτερικό kerb. Μόνο ο Verstappen δεν είχε γράψει χρόνο με τη soft γόμα, ενώ είχαμε μπει στα τελευταία 15 λεπτά.
O Ολλανδός μπήκε στη πίστα, αλλά από την ομάδα επέλεξαν την medium γόμα ελαστικών, που τον κράτησε στην 6η θέση, όμως ήταν 0.838s πίσω από την 1η θέση. Ο Alonso έγραψε επιτέλους χρονομετρημένη προσπάθεια με την soft γόμα, όμως ήταν στην 19η θέση, με την McLaren να ακολουθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα στο FP1.
Ο Verstappen στα τελευταία λεπτά, είχε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο και σταμάτησε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και το VSC έκανε και πάλι την εμφάνισή του. Όμως τίποτα δεν απέτρεψε τον Hamilton να πάρει την 1η θέση, με τους Bottas και Vettel να ακολουθούν.
Αποτελέσματα FP1