spot_img

GP Μ. Βρετανίας: Ιστορική νίκη Hamilton σε έναν επικό αγώνα

Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Μ. Βρετανίας επιστρέφοντας στις νίκες μετά το 2021 σε μία συγκινητική εμφάνιση στον εντός έδρας αγώνα του.

Σε έναν επικό αγώνα γεμάτο ανατροπές και συγκινήσεις, ο Lewis Hamilton φρόντισε να μας εκπλήξει όλους με μία μαγική εμφάνιση κερδίζοντας το GP Μ. Βρετανίας του 2024. Ο 39χρονος Βρετανός εκκίνησε από τη 2η θέση, όμως έκανε τον τέλειο αγώνα, πίεσε όταν έπρεπε και έφτασε στη νίκη νούμερο 104 στην καριέρα του.

Ο Hamilton πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή νίκη της Mercedes, που είναι ταυτόχρονα η 9η για τον ίδιο στη βρετανική πίστα και 104η στην καριέρα του. Ο Max Verstappen με τη Red Bull Racingήταν ο πραγματικά κερδισμένος του αγώνα, τερματίζοντας στη 2η θέση έχοντας έξυπνη στρατηγική και το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο στο Σίλβερστον.

Τρίτο στον αγώνα ήταν ο Lando Norris της McLaren Racing, o οποίος είναι ο μεγάλος χαμένος του τριημέρου.

Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Αυστρίας και τη μάχη Max Verstappen-Lando Norris. Πατήστε κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Ο Αγώνας

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις στην εκκίνηση με την πίστα του Σίλβερστον να είναι στεγνή αλλά η βροχή απειλούσε σοβαρά να ξανακάνει την εμφάνισή της κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τη μεσαία γόμα των ελαστικών της Pirelli με μοναδικές εξαιρέσεις τους Bottas και Ocon, που είχαν τη μαλακή, και τον Perez, ο οποίος ξεκινούσε από το pit lane, που είχε τη σκληρή.

Τα προβλήματα ήρθαν από νωρίς, με τον Gasly να μπαίνει στα pit στο τέλος του γύρου προθέρμανσης και να εγκαταλείπει λόγω μηχανικού προβλήματος στο μονοθέσιο της Alpine. Οι υπόλοιποι 18 ξεκίνησαν κανονικά και οι δύο Mercedes διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Russell να στρίβει πρώτος, μπροστά από τον Hamilton.

Πιο πίσω, ο Norris προσπάθησε να επιτεθεί στον Hamilton αλλά πάτησε εκτός πίστας, έχασε ταχύτητα και έδωσε στον Φερστάπεν την ευκαιρία να τον περάσει για την 3η θέση. Ο Piastri ακολουθούσε στην 5η θέση, μπροστά από Sainzκαι Stroll , ενώ ο Leclercκέρδισε πολλές θέσεις και παρότι ξεκίνησε 11ος βρισκόταν στην 8η θέση. Αρκετές θέσεις έχασε ο Hulkenberg, που έμεινε 9ος, και ο Alonso έκλεινε τη 10άδα.

Ο Russell κατάφερε να ανοίξει τη διαφορά από τον Hamilton σε πάνω από 1 δευτερόλεπτο και δεν κινδύνευε από το DRS, ενώ περίπου σε ίδια απόσταση ακολουθούσε ο Verstappen. Ο Norris αντίθετα πίεζε τον Ολλανδό και έμενε μέσα στο DRS, χωρίς όμως να προσπαθεί ενεργά να περάσει. Πιο επιθετικός από όλους έδειχνε ο Leclerc στην 8η θέση, που πίεζε ασφυκτικά τον Stroll. Ο Μονεγάσκος χρειάστηκε αρκετούς γύρους αλλά τελικά πέρασε τον Καναδό και ανέβηκε 7ος.

Όταν άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες, οι χρόνοι δεν έπεφταν ακόμα αλλά ο Norris είχε φτάσει τον Verstappen. Ο Βρετανός της McLaren ήταν σαφώς ταχύτερος σε εκείνο το σημείο, πέρασε σχετικά εύκολα τον Ολλανδό και ξεχύθηκε στο κυνήγι των Mercedes, αν και βρισκόταν πια σχεδόν 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Λίγους γύρους αργότερα και ο Piastri πέρασε τον Φερστάπεν και τον έριξε στην 5η θέση.

Η βροχή σταδιακά δυνάμωνε και ο Hamilton βρέθηκε στο στοιχείο του. Στη μειωμένη πρόσφυση ο Βρετανός πολυπρωταθλητής έφτασε αμέσως τον Russell και τον πέρασε σχετικά εύκολα, για να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα. Στον επόμενο γύρο οι δύο Mercedes βγήκαν για λίγο εκτός πίστας, κάτι που έδωσε στον Νόρις την ευκαιρία να βρεθει ακριβώς πίσω τους.

Οι McLaren έδειχναν πολύ πιο γρήγορες σε αυτές τις συνθήκες και ο Norris πέρασε διαδοχικά τους Russell και Hamilton για να πάρει αυτός την πρωτοπορία του αγώνα. Το ίδιο έκανε αμέσως μετά και ο Piastri, και έτσι μέσα σε λίγους γύρους οι McLaren από το 4-5 βρέθηκαν στο 1-2.

Κάποιοι οδηγοί επέλεξαν να μπουν στα Pit για ενδιάμεσα ελαστικά αλλά η ένταση της βροχής μειώθηκε και η πίστα δεν ήταν αρκετά βρεγμένη για να δικαιολογεί αυτήν την επιλογή. Οι οδηγοί αυτοί ήταν οι Leclerc, Perez, Ocon και Zhouκαι έπεσαν στις τελευταίες θέσεις, χωρίς να ελπίζουν σε γρήγορη ανάκαμψη. Άλλη μία λανθασμένη στρατηγική κίνηση από τη Ferrari.

Αφού η βροχή ηρέμησε για λίγο, όπως και ο αγώνας, ύστερα από λίγο επέστρεψε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση και διάρκεια. Επομένως, η πιο σημαντική απόφαση για όλους ήταν η χρονική στιγμή που θα έμπαιναν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Την πρώτη κίνηση την έκαναν ο Verstappen και ο Sainz στον 27ο γύρο, ενώ στον επόμενο ακολούθησαν ο Norris και οι δύο McLaren. Ο Piastri έμεινε στην πίστα άλλον ένα γύρο, κάτι που αποδείχτηκε καταστροφικό για τον Αυστραλό, που έπεσε από τη δεύτερη θέση στην 6η.

Μετά από αυτήν τη φρενίτιδα, ο Norris βρέθηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Hamilton και με τον Verstappen στην 3η θέση. Ο Russell ήταν 4ος, μπροστά από τους Sainz και Piastri, και πιο πίσω σε μεγάλη απόσταση ακολουθούσαν οι Hulkenberg, Stroll, Alonso Και Tsunoda.

Κι ενώ τα πράγματα ηρέμησαν και οι οδηγοί διατηρούσαν το ρυθμό τους για τους επόμενους γύρους, το αναπάντεχο συνέβη στη Mercedes. Ο Russell έλαβε εντολή στον ασύρματο να επιστρέψει στα pit και να εγκαταλείψει, καθώς οι μηχανικοί της ομάδας εντόπισαν μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιό του. Αυτό ανέβασε όλους τους οδηγούς από την 4η θέση και κάτω κατά μία, με τον Sainz να είναι ο κερδισμένος.

Η βροχή ήρθε και πέρασε και τώρα οι ομάδες έπρεπε να κάνουν την αντίστροφη επιλογή: πότε θα καλέσουν τους οδηγούς τους για να βγάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά και να βάλουν σλικ. Ήταν μια δύσκολη επιλογή, καθώς μπορεί ο ήλιος να είχε ξαναβγει, ωστόσο η πίστα ήταν αρκετά βρεγμένη σε κάποια σημεία ενώ η στεγνή γραμμή είχε εμφανιστεί σε άλλα.

Ο Hamilton, ο Verstappen και ο Piastri μπήκαν στον 39ο γύρο ενώ ο Norris k o Sainz παρέμειναν στην πίστα για άλλον ένα γύρο. Ο Hamilton έβαλε μαλακά ελαστικά, ο Verstappen σκληρά και ο Piastri μεσαία. Η σωστή επιλογή ήταν αυτή της Mercedes και του Hamilton, καθώς όταν ο Norris ολοκλήρωσε το pit stop του επέστρεψε στην πίστα, κι αυτός με μαλακά ελαστικά, πάνω από 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον συμπατριώτη του.

Απέμεναν 10 γύροι και ο αγώνας εξελίχθηκε σε ένα σπριντ μέχρι τον τερματισμό. Ο Hamilton από την πρώτη θέση έδειχνε να έχει τον έλεγχο της διαφοράς, ενώ οι Norris και Verstappen προσπαθούσαν να τον πλησιάσουν. Η πίστα πια είχε στεγνώσει σχεδόν εντελώς και οι τρεις τους τα έδιναν όλα.

Η επιλογή των σκληρών ελαστικών που έκανε η Red Bull για τον Verstappen αποδείχτηκε επίσης πολύ σωστή, καθώς ο Ολλανδός δεν αντιμετώπισε προβλήματα φθοράς και πλησίαζε διαρκώς τον Norris . Ο Verstappen έφτασε πίσω από τον οδηγό της McLaren 4 γύρους πριν από το τέλος και κατάφερε σχετικά εύκολα να τον περάσει και να πάρει τη δεύτερη θέση ένα γύρο αργότερα.

Μετά τον Norris , ο Verstappen έβαλε στο στόχαστρο τον Hamilton και τη νίκη, που βρίσκονταν περίπου 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά του. Δεν υπήρχε όμως αρκετός χρόνος για να τον απειλήσει και o Lewis Hamilton πανηγύρισε την πρώτη νίκη του έπειτα από τρία χρόνια, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό τους στις 104. Ο Verstappenτερμάτισε στη δεύτερη θέση και ο Norris συμπλήρωσε το βάθρο με την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Piastri, Sainz, Hulkenberg, Strol, Alonso, Albon και Tsunoda

Έπειτα από ένα εξουθενωτικό tripple header, με τρεις αγώνες σε τρία διαδοχικά Σαββατοκύριακα, ο κόσμος της F1 θα έχει ένα καλοδεχούμενο διάλειμμα μίας εβδομάδας, με τον επόμενο αγώνα να είναι το GP Ουγγαρίας το τριήμερο 19-21 Ιουλίου.

Αποτελέσματα GP Μ. Βρετανίας

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

 

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles