Ο Charles Leclerc ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Μονακό κι έκανε επιτέλους το όνειρό του πραγματικότητα κερδίζοντας τον αγώνα της πατρίδας του.
Τα κατάφερε! Ο Charles Leclerc είναι με κάθε επισημότητα νικητής στο Grand Prix Μονακό της Formula 1. O Μονεγάσκος «έσπασε» την κατάρα εκκινώντας από την pole position, εκμεταλλεύτηκε την αλλαγή ελαστικών που έκανε λόγω της κόκκινης σημαίας και έφτασε στην πρώτη του φετινή νίκη.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Oscar Piastri με τη McLaren και στην τρίτη θέση ο Carlos Sainz, ο οποίος ολοκλήρωσε το 1-3 για τη Ferrari. Στην 6η θέση τερμάτισε τελικά ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Max Verstappen της Red Bull Racing.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του GP Εμίλια-Ρομάνια πατώντας play στο παρακάτω βίντεο.
Ο Αγώνας
Οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στο grid με τον ήλιο να λάμπει πάνω από τα κεφάλια τους και τους σφυγμούς τους στο μέγιστο, για την πιο κρίσιμη εκκίνηση της χρονιάς. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Charles Leclerc έκανε την ιδανική εκκίνηση και κράτησε με άνεση την πρωτοπορία. Πιο πίσω, ο Carlos Sainz προσπάθησε να διεκδικήσει τη 2η θέση αλλά ο Oscar Piastri με αποφασιστικότητα δεν του επέτρεψε να τον περάσει. Οι δύο τους είχαν μια μικρή επαφή, που ανάγκασε τον Sainz να βγει εκτός πίστας στην επόμενη στροφή, λόγω κλαταρίσματος.
Πιο πίσω όμως επικράτησε χάος. Ο Sergio Perez δέχτηκε ένα χτύπημα από πίσω από τον Kevin Magnussen, που τον έστειλε με μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες. Το μονοθέσιο της Red Bull διαλύθηκε και σε αυτήν την αναξέλεγτη πορεία πήρε μαζί του τις δύο Haas των Magnussen και Hulkenberg. Αυτό μάλιστα δεν ήταν το μοναδικό επεισόδιο, αφού λίγο πιο κάτω, λίγο πριν από την είσοδο του τούνελ οι δύο Alpine των Ocon και Gasly συγκρούστηκαν μεταξύ τους.
Η πίστα γέμισε με θραύσματα και η διεύθυνση του αγώνα δεν είχε άλλη επιλογή από τον διακόψει προσωρινά, βγάζοντας τις κόκκινες σημαίες. Έτσι, όλα τα μονοθέσια που συνέχιζαν τον αγώνα επέστρεψαν στο pit lane και περίμεναν την εντολή για την επανεκκίνηση.
Έπειτα από διακοπή περίπου 45 λεπτών, για να απομακρυνθούν τα κατεστραμμένα μονοθέσια και τα θραύσματα από την πίστα και να επισκευαστούν οι μπαριέρες, δόθηκε η εντολή στους οδηγούς να επιστρέψουν στην πίστα και να πάρουν για δεύτερη φορά τις θέσεις τους στο grid. Τυχερός ήταν ο Carlos Sainz, ο οποίος παρά το κλατάρισμα που τον είχε στείλει εκτός πίστας κατάφερε να επιστρέψει στο pit lane και να ξαναπάρει στην εκκίνηση την 3η θέση που είχε αρχικά. Οι οδηγοί που συνέχιζαν ήταν πλέον 16, αφού εκτός από τους Perez, Magnussen και Hulkenberg εγκατέλειψε και ο Esteban Ocon.
Όσοι είχαν ξεκινήσει με τα μεσαία ελαστικά, κυρίως οι Leclerc, Piastri, Sainz και Norris, έβαλαν τα σκληρά και με αυτά θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι το τέλος του αγώνα. Οι Russell, Verstappen και Hamilton πίσω τους είχαν ξεκινήσει με τα σκληρά και άλλαξαν σε μεσαία με τον ίδιο σκοπό, αλλά η αποστολή τους θα ήταν σαφώς δυσκολότερη.
Τη δεύτερη φορά που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Leclerc κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση από τον Piastri, ο οποίος αυτήν τη φορά δεν απειλήθηκε από τον Sainz. Δεν υπήρξαν επαφές και διακοπές και οι οδηγοί της πρώτης 10άδας διατήρησαν τις θέσεις τους. Έμεναν ακόμα 74 γύροι και δεν αναμενόταν να δούμε και πολλά pit stop.
Όπως συμβαίνει συνήθως στο Μονακό, οι οδηγοί βρήκαν το ρυθμό τους και έμειναν σε αυτόν, αφού ήξεραν ότι δεν μπορούν να προσπεράσουν ούτε να προσπεραστούν. Έτσι, έκαναν διαχείριση του ρυθμού, των αποστάσεων και των ελαστικών τους, παραμένοντας σε ετοιμότητα για πιθανές έκτακτες καταστάσεις.
Οι διαφορές ανάμεσα στους πρώτους τέσσερις, δηλαδή εναλλάξ τις δύο Ferrari και τις δύο McLaren, ήταν πολύ μικρές αλλά ο Russell στην 5η θέση είχε μείνει πάνω από 10 δευτερόλεπτα μακριά από το γκρουπ, κρατώντας πίσω του φυσικά τους Verstappen και Hamilton. Οι Tsunoda, Albon και Gasly έκλειναν τη 10άδα.
Οι γύροι περνούσαν και περνούσαν και οι ομάδες στρατηγικής έστυβαν τους εγκεφάλους τους για να βρουν τρόπους να κόψουν το γόρδιο δεσμό και να κερδίσουν θέσεις. Το ενδιαφέρον τους επικεντρωνόταν στις διαφορές και πού θα μπορούσαν να «χωθούν» έπειτα από ένα pit stop, στο οποίο θα έβαζαν μαλακά ελαστικά και θα είχαν το πλεονέκτημα σε ταχύτητα που θα τους έδιναν αυτά.
Αυτό που περιέγραφε καλύτερα την κατάσταση σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν ότι όσοι βρίσκονταν μπροστά και είχαν το πλεονέκτημα θέσης κινούνταν όσο πιο αργά μπορούσαν, για να εμποδίσουν όσους βρίσκονταν πίσω τους να βρουν «παράθυρο» για pit stop.
Η πρώτη κίνηση έγινε από την Aston Martin. Ο Alonso ήταν 12ος και καθυστέρησε όσους ήταν πίσω του για να δώσει στον Stroll, που βρισκόταν μπροστά του, τη δυνατότητα να κάνει ένα «δωρεάν» pit stop. Ο Καναδός το έκανε και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Ισπανό, με στόχο να κυνηγήσει τον Γκασλί που βρισκόταν στη 10η θέση και να διεκδικήσει τον ένα βαθμό.
Στο μεταξύ, η κατάσταση στις πρώτες θέσεις παρέμενε αμετάβλητη, με τον Leclerc να προηγείται και να δέχεται οδηγίες από την ομάδα του όχι να επιταχύνει αλλά να… επιβραδύνει. Ο Piastri δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο από το να ακολουθεί σε σταθερή απόσταση, όπως και ο Sainz . Όσο για τον Norris, έψαχνε μαζί με την ομάδα του την απόσταση από τον Russell για να δει αν θα μπορούσε να κάνει pit atop και να επιστρέψει μπροστά από τη Mercedes, κάτι που δεν ήταν εφικτό.
Η στρατηγική της Aston Martin πήγε περίπατο, όταν ο Stroll αναγάστηκε να επιστρέψει στα pit για άλλη μία αλλαγή ελαστικών, αφού έπειτα από κάποια επαφή με τις μπαριέρες είχε κλατάρισμα και ο αγώνας του καταστράφηκε ολοκληρωτικά, αφού έπεσε στην τελευταία θέση. Παρ’ όλα αυτά, έχοντας τα μαλακά ελαστικά, έκανε μερικές ωραίες προσπεράσεις.
Λίγο αργότερα ο Hamilton αποφάσισε να κάνει αυτός ένα pit stop και να προσπαθήσει να πιέσει τον Verstappen που βρισκόταν μπροστά του. Ο Βρετανός έβαλε ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας και επέστρεψε στην πίστα. Η κίνηση της Mercedes έφερε την άμεση αντίδραση της Red Bull, που φώναξε τον Φερστάπεν στον αμέσως επόμενο γύρο. Ο Ολλανδός έβαλε επίσης σκληρά ελαστικά και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Hamilton. Το πρόβλημα πλέον το είχε ο Ράσελ, ο οποίος σύντομα θα χρειαζόταν να αμυνθεί στις επιθέσεις των Verstappen και Hamilton.
Οι κινήσεις αυτές έδωσαν το σύνθημα και στους πρωτοπόρους να ανεβάσουν λίγο το ρυθμό τους, αφού ο Verstappen με φρέσκα ελαστικά, έστω και στην 6η θέση, δεν ήταν κάτι που μπορούσε να αγνοηθεί. Ο Verstappen από την άλλη, σύντομα έφτασε πίσω από τον Russell, με ένα μονοθέσιο που ήταν σαφώς πιο γρήγορο.
Το να φτάσεις όμως πίσω από κάποιον στο Μονακό είναι κάτι πολύ διαφορετικό από το να τον περάσεις, και ο Verstappen ξόδεψε αρκετούς γύρους κολλημένος στο διαχύτη της Mercedes του Russell, χωρίς να καταφέρνει να κερδίσει τη θέση. Ταυτόχρονα, είδε τον Hamilton να φτάνει πίσω του και να του δίνει άλλον έναν πονοκέφαλο.
Στους τελευταίους γύρους, ο Charles Leclerc δεν είχε κανένα πρόβλημα, άνοιξε τη διαφορά από τον Πιάστρι σε αρκετά δευτερόλεπτα και είδε πρώτος την καρό σημαία, κάτι που περίμενε πολλά χρόνια να συμβεί στον εντός έδρας αγώνα του. Ο Oscar Piastri τερμάτισε στη δεύτερη θέση, έχοντας δεχτεί αρκετή πίεση από τον Κάρλος Sainz στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, με τον Ισπανό να τερματίζει τελικά στην 3η θέση και να ανεβαίνει στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Norris, Russell, Verstappen, amilton Tsunoda, Albon και Gasly.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Καναδά σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 7-9 Ιουνίου.
Αποτελέσματα GP Μονακό
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy