Ο Oscar Piastri ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Ουγγαρίας κερδίζοντας τον παρθενικό του αγώνα, έπειτα από ένα «μεξικάνικο σίριαλ» εντός της McLaren.
Το Grand Prix Ουγγαρίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 ήταν ένας αγώνας στον οποίο η McLaren κυριάρχησε απόλυτα, με τους οδηγούς της να κάνουν το 1-2, καθώς ο Oscar Piastri πανηγύρισε την πρώτη του νίκη σε GP (έχει κερδίσει σε ένα Σπριντ) και ο Lando Norris πήρε τη δεύτερη θέση.
Η βρετανική ομάδα όμως «χάλασε» αυτήν τη νίκη με τις στρατηγικές της επιλογές και τον τρόπο που χειρίστηκε την αλλαγή θέσεων των οδηγών της στο τέλος. Την 3η θέση πήρε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, έπειτα από θεαματική μάχη -και σύγκρουση- με τον Max Verstappen.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας και της νίκης του Hamilton πατώντας play στο παρακάτω βίντεο.
Ο ΑΓΩΝΑΣ
Τα 19 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid του Χανγκαρόρινγ (o Gasly ξεκίνησε από το pit lane) κάτω από το δυνατό καλοκαιρινό ήλιο και με υψηλές σχετικά θερμοκρασίες στον αέρα και στην πίστα. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Oscar Piastri ξεκίνησε πολύ καλά και βρέθηκε αμέσως δίπλα στον poleman Lando Norris. Δίπλα τους όμως βρέθηκε και ο Max Verstappen και έτσι τρία μονοθέσια προσπάθησαν να στρίψουν μαζί στην πρώτη στροφή.
Ο Verstappen βρισκόταν στην εξωτερική και αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας στην περιοχή διαφυγής. Επιστρέφοντας στην πίστα βρέθηκε στη 2η θέση, πίσω από τον Πιάστρι και μπροστά από τον Norris. Τρομερή εκκίνηση έκανε ο Lewis Hamilton, που βρέθηκε ακριβώς πίσω από τους πρωτοπόρους. Ο Norris και η McLaren διαμαρτυρήθηκαν και η Red Bull, σωστά, έδωσε εντολή στον Verstappen να επιβραδύνει και να δώσει πίσω τη 2η θέση στον Norris. Στο μεταξύ όμως ο Piastri είχε απομακρυνθεί στα 2,5 δευτερόλεπτα στην πρώτη θέση.
Πιο πίσω, ο sainz έκανε κακή εκκίνηση και βρέθηκε πίσω από τους Leclerc και Alonso στην 7η θέση. Σχετικά γρήγορα πέρασε τον συμπατριώτη του και ανέβηκε 6ος, πίσω από τον Leclerc, έχοντας χάσει όμως δύο θέσεις από την αρχική του θέση στο grid.
Ήδη από τον 8ο γύρο του αγώνα οι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν στο pitlane για να κάνουν την πρώτη -από τις δύο που αναμένονταν για αυτόν τον αγώνα- αλλαγή ελαστικών. Οι πρώτοι που σταμάτησαν ήταν όσοι ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά. Οι πρωτοπόροι έμειναν ακόμα λίγους γύρους στην πίστα, καθώς το χρονικό σημείο του pit stop είεχε πολύ μεγάλη στρατηγική σημασία.
Ο πρώτος που «τράβηξε τη σκανδάλη» ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε με σκληρά. Ο Hamilton βρισκόταν πίσω από τον Φερστάπεν και προσπαθούσε να κάνει το undercut. Αμέσως μετά τον Βρετανό μπήκε στα pit ο Λάντο Νόρις, ο οποίος παρότι το pit stop της McLaren ήταν σχετικά αργό, επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον συμπατριώτη του.
Επόμενος στα pit ήταν ο Piastri, ο οποίος με άνεση διατηρήθηκε μπροστά από τον Norris. Ο Αυτστραλός όταν επέστρεψε στην πίστα βρισκόταν στην 4η θέση, πίσω από τους Verstappen, Leclerc και Sainz που ακολουθούσαν λίγο διαφορετική στρατηγική και δεν είχαν σταματήσει ακόμα.
Ο Verstappen και ο Sainz μπήκαν στον 22ο γύρο και επίσης άλλαξαν τη μεσαία γόμα με σκληρή. Ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα αρκετά πίσω από τον Hamilton, περίπου 7 δευτερόλεπτα, και ο Sainz ακόμα πιο πίσω, στη 10η θέση, πίσω από τους Tsunoda, Russell και Perez. Η πρώτη θέση έμεινε για δύο γύρους στα χέρια του Leclerc, ο οποίος όμως μπήκε στον 24ο γύρο για το δικό του pit stop και η τάξη επανήλθε. Ο Leclercεπέστρεψε στην πίστα στην 5η θέση, πίσω από τον Verstappen.
Μετά το πρώτο pit stop ο Oscar Piastri βρέθηκε ξανά στην πρώτη θέση και με τη διαφορά του από τον Norris να μεγαλώνει γύρο με το γύρο, αφού ξεκίνησε από τα 2,5 δευτερόλεπτα και περίπου 10 γύρους αργότερα είχε ξεπεράσει τα 4”. Ο νεαρός Αυστραλός οδηγούσε γρήγορα και αλάνθαστα, βλέποντας μπροστά του την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ο Νόρις από την άλλη περίμενε το δεύτερο pit stop για να δει αν και πώς θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από τη 2η θέση.
Πιο πίσω, ο Hamilton κρατούσε την 3η θέση αλλά πλέον δεχόταν πίεση από τον Verstappen, ο οποίος μέσα σε λίγους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά και βρέθηκε πίσω του. Ακόμα πιο πίσω ο Leclerc έκανε μοναχικό αγώνα στην 5η θέση, αφού ούτε απειλούσε τον Verstappen ούτε ένιωθε απειλή από τον Sainz. Πολύ πίσω από τον Ισπανό οι δύο Aston Martin είχαν τη δική τους μάχη, ενώ τον τελευταίο βαθμό διεκδικούσαν οι Tsunoda και Perez.
Η μάχη του αγώνα δόθηκε όταν φτάσαμε στο μέσον του, ανάμεσα σε δύο πρωταθλητές. Ο Verstappen έφτασε πίσω από τον Hamilton και εξαπέλυσε την επίθεσή του, αλλά παρότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά και φαινόταν αρκετά ταχύτερος, δεν κατάφερνε να περάσει. Και όσο ο Φερστάπεν έμενε κολλημένος πίσω από τον Hamilton, ο Leclerc τους είχε φτάσει και τους δύο και η 3η θέση είχε πλέον τρεις διεκδικητές.
Στο ίδιο σημείο, ο Norris μέσα σε λίγους γύρους βρέθηκε από τα 4,5 στα 1,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Πιάστρι και από εκεί που δεν το περιμέναμε είχαμε μάχη για την πρωτιά. Ο Norris μάλιστα πήρε από τον ασύρματο την «άδεια» να επιτεθεί, αλλά δεν έδειχνε να μπορεί να μπει στο DRS.
Η μάχη των τριών για τη θέση στο βάθρο λύθηκε με διαφορετικό τρόπο, με τους Hamilton και LEclerc να μπαίνουν στα pit για δεύτερη φορά και τον Verstappen να μένει στην πίστα. Ο Hamilton έβαλε άλλη μία σκληρή γόμα ενώ ο Leclerc διαφοροποιήθηκε και έβαλε μαλακά ελαστικά, για να πάει με αυτά μέχρι το τέλος.
Ο Lando Norris μπήκε στα pit για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 46ο γύρο και έβαλε επίσης τη μεσαία γόμα. Ο Piastri μπήκε δύο γύρους αργότερα και όταν επέστρεψε στην πίστα είδε μπροστά του το διαχύτη του Norris. Ο Νόρις όμως πήρε εντολή από τη McLaren να δώσει πίσω την πρώτη θέση στον Piastri.
Τελευταίος από τους πρωτοπόρους μπήκε στα pit ο Max Verstappen, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα στην 5η θέση, πίσω από τους Hamilton και Leclerc. Ο Ολλανδός όμως είχε κατά 10 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά και στους 20 γύρους που απέμεναν η μάχη για το βάθρο ήταν ανοιχτή.
Η στρατηγική της McLaren έφερε την ίδια την ομάδα και τους οδηγούς της σε μια πολύ δύσκολη θέση. Ο Norris βρισκόταν στην πρώτη θέση του αγώνα και διατηρούσε τη διαφορά πάνω από τα 3 δευτερόλεπτα από τον Piastri. Ταυτόχρονα, είχε εντολή να δώσει πίσω τη θέση, όταν ο Αυστραλός φτάσει πίσω του. Ο Norris, φυσικά, δεν είχε καμία διάθεση να το κάνει και ο τρόπος να το αποφύγει ήταν να απομακρύνεται διαρκώς από τον Piastri.
Πιο πίσω όμως είχαμε πραγματικές μάχες. Ο Verstappen μέσα σε λίγους γύρους έφτασε τον Leclerc και προσπαθούσε να περάσει, με τον οδηγό της Ferrari να παίζει καλή άμυνα και να τον κρατάει πίσω του. Αυτό βοηθούσε σημαντικά τον Hamilton, ο οποίος είχε την 3η θέση και μπορούσε να την διατηρήσει, όσο ο Leclerc κρατούσε πίσω του τον Verstappen. Ο Ολλανδός όμως πέρασε τον Leclerc και ξεχύθηκε στο κυνήγι του Hamilton.
Στην κορυφή του αγώνα, ο Norris δεχόταν από τον ασύρματο όλων των ειδών τα μηνύματα για να επιβραδύνει και να επιτρέψει στον Piastri να πλησιάσει. Ο Βρετανός όμως έδειχνε να τα αγνοεί. Είχε μπροστά του την προοπτική της δεύτερης νίκης της καριέρας του και όλα του τα ένστικτα ως οδηγός αγώνων έρχονταν σε ευθεία αντίθεση με τις εντολές που δεχόταν.
Η μάχη του βάθρου εξελίχθηκε σε μια διαμάχη τροχό με τροχό ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen. Ο Ολλανδός προσπάθησε αρκετές φορές να προσπεράσει χωρίς επιτυχία. Αυτό επέτεινε τον εκνευρισμό του και η επαφή ήταν πια αναπόφευκτη. Ο Verstappen μπλόκαρε τους τροχού τους κατά την προσπάθεια της προσπέρασης και υπήρξε επαφή ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, που έστειλε τη Red Bull για λίγο στον αέρα και εκτός πίστας. Ευτυχώς δεν είχε μεγάλη ζημιά και ο Ολλανδός κατάφερε να επιστρέψει στον αγώνα, στην 5η θέση, πίσω από τον Leclerc.
Στο μεταξύ, ο άβολος διάλογος της McLaren με τους οδηγούς της στον ασύρματο συνεχιζόταν. Ο Norris δεχόταν διαρκώς εντολές να αφήσει τον Piastri να περάσει, κάτι που αποφάσισε να κάνει δύο γύρους πριν από τέλος του αγώνα. Έτσι, η McLaren έκανε το 1-2 με τον Piastri στην 1η θέση και τον Norris στη 2η. Ο Hamiltonπήρε την 3η θέση, και ακολούθησαν οι Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Russell, Tsunoda και Stroll.
Επόμενος αγώνας είναι το επόμενο Σαββατοκύριακο (26-28 Ιουλίου) το GP Βελγίου.
Αποτελέσματα GP Ουγγαρίας
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy