spot_img

H ανάλυση της μάχης Verstappen-Norris στην Αυστρία

Οι Lando Norris και Max Verstappen ήταν οι αρνητικοί πρωταγωνιστές του GP της Formula 1 στην Αυστρία, λόγω της μεταξύ τους επαφής.

Στον 64ο από τους 71 γύρους του Grand Prix Αυστρίας είδαμε το συμβάν το οποίο καθόρισε την έκβαση του αγώνα. Οι Max Verstappen και Lando Norris συγκρούστηκαν στη στροφή 3 του Red Bull Ring έπειτα από μία σκληρή μονομαχία που κράτησε 10 γύρους.

Οι δύο οδηγοί πάλευαν για τη νίκη, όμως η μάχη τους έληξε άδοξα. Ο Ολλανδός δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων καθώς κρίθηκε υπαίτιος και τερμάτισε στην 5η θέση ενώ ο Βρετανός της McLaren Racing εγκατέλειψε, χάνοντας έδαφος στο πρωτάθλημα οδηγών.

Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί από τη στιγμή της επαφής τους. Από τη μεριά του ο Norris πιστεύει πως ο Verstappen δεν τον σεβάστηκε και οδήγησε αντιαθλητικά, ενώ ο Ολλανδός υπερασπίστηκε τις τακτικές του.

Πώς ακριβώς εξελίχθηκε η μάχη τους και γιατί ο Verstappen φέρει ευθύνη για τη σύγκρουσή τους; Πάμε να δούμε αναλυτικά το πώς εξελίχθηκε η μάχη τους.

Μην χάσετε την ανάλυση του GP Αυστρίας στην εκπομπή μας για τη Formula 1, Slipstream, απόψε Τρίτη 2 Ιουλίου στις 21:00. H εκπομπή θα μεταδοσθεί εδώ.

Οι συνεχόμενες παραβάσεις του Φερστάπεν.

Στον 55ο γύρο του αγώνα ο Norris είχε μπει στο DRS του Φερστάπεν και έκανε την πρώτη του επίθεση στη στροφή 3. Ο Βρετανός έκανε κίνηση στην εσωτερική, όμως ο Verstappen άλλαξε γραμμή κατά το φρενάρισμα για να αμυνθεί. Αυτό έκανε έξαλλο τον Νόρις, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε ευθύς αμέσως.

Στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού η κίνηση του Verstappen «moving under braking» τη στιγμή που αντίπαλος οδηγός κάνει κίνηση για προσπέρασμα είναι παράνομη γιατί είναι επικίνδυνη. Με άλλα λόγια, μεταξύ των οδηγών θεωρείται «βρώμικη» κίνηση. Στο παρελθόν έχουμε δει να τιμωρούνται με ποινές τέτοιες κινήσεις στη Formula 1, ωστόσο στο Grand Prix Αυστρίας οι αγωνοδίκες δεν εξέτασαν την περίπτωση αυτή.

To Άρθρο 33.4 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1 αναφέρει: «Σε κανένα χρονικό σημείο δεν πρέπει ένα μονοθέσιο να κινείται αχρείαστα αργά, απρόβλεπτα ή με τρόπο ο οποίος μπορεί να κριθεί δυνητικά επικίνδυνος για άλλους οδηγούς ή ανθρώπους». Αυτός ο κανόνας έχει χαρακτηριστεί ως «ο κανονισμός του Verstappen», καθώς θεσπίστηκε έπειτα από σοβαρά παράπονα ομάδων και συναθλητών του για την οδήγησή του στο παρελθόν, παρόμοια με αυτή της Αυστρίας.

Θυμίζουμε πως με βάση τον παραπάνω κανονισμό ο Fernando Alonso στο GP Αυστραλίας δέχθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων δίχως να έχει επαφή με τον George Russell, ούτε οι δυο τους να δώσουν μάχη.

H αλλαγή κατεύθυνσης κατά το φρενάρισμα (moving under braking) σε μάχη μεταξύ δύο οδηγών ήταν, είναι και θα είναι επικίνδυνη, λόγω της μεγάλης διαφοράς ταχύτητας των μονοθεσίων. Ο Norris στον 55ο γύρο άλλαξε γραμμή τη στιγμή που ο Verstappen επέλεξε να τον κλείσει, κάτι το οποίο θα μπορούσε να έχει άσχημες συνέπειες όπως αποσταθεροποίηση του μονοθεσίου ή μπλοκάρισμα τροχών. Όταν ένα μονοθέσιο βρεθεί ξαφνικά πίσω από ένα άλλο σε πολύ μικρή απόσταση κατά το φρενάρισμα χάνει κατακόρυφα αεροδυναμική απόδοση.

Στον 59ο γύρο ο Norris επιχειρεί και πάλι προσπέρασμα στη στροφή 3. Αυτή τη φορά πηγαίνει πιο «βαθιά» στα φρένα, στην εσωτερική της RB20, και βγαίνει εκτός πίστας. Από τη μετάδοση φαίνεται πως ο Βρετανός δεν έκρινε σωστά το σημείο φρεναρίσματος, όμως η… δύναμη των ριπλέι λέει μια διαφορετική ιστορία.

Ο Norris πατάει αργά το φρένο όμως ο Verstappen, που τον βλέπει από τον καθρέφτη, κάνει για δεύτερη φορά κίνηση με το τιμόνι προς τα δεξιά κατά το φρενάρισμα. Ο οδηγός της McLaren αντέδρασε στην κίνηση αυτή αλλάζοντας πορεία στο μονοθέσιο και μπλόκαρε τον εμπρός δεξί τροχό του πατώντας και στο ακάθαρτο μέρος της πίστας. Οι αγωνοδίκες για δεύτερη φορά δεν επέλεξαν να κάνουν έρευνα για την κίνηση του Verstappen.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #147 για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Ισπανίας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Προσπέρασμα εκτός πίστας

Στον 63ο γύρο του αγώνα ο Norris  κάνει και πάλι επίθεση από την εσωτερική στη στροφή 3. Αυτή τη φορά ο Verstappen έχει αφήσει την «πόρτα» ανοικτή» και το μόνο που έχει να κάνει είναι να σκεφτεί το πώς θα ανακτήσει τη θέση του.

Ο Norris έχει πάει ξανά «βαθιά» αλλά έχει πάρει την εσωτερική του Verstappen και τη στιγμή που τα δύο μονοθέσια ξεκινάνε να στρίβουν, το μονοθέσιο της McLaren είναι ελάχιστα μπροστά από αυτό της Red Bull.

Στην έξοδο της στροφής 3, ο Norris μένει εντός ορίων πίστας. Ο Verstappenεπιλέγει να βγει εκτός ορίων και επιστρέφει μπροστά από τον αντίπαλό του, παρά το γεγονός πως στην είσοδο της στροφής δεν ήταν πρώτος. Οι αγωνοδίκες στην προκειμένη περίπτωση επέλεξαν και πάλι να μην παρέμβουν.

Θυμίζουμε πως στον εναρκτήριο γύρο του αγώνα, ο Lewis Hamilton προσπέρασε τον Carlos Sainz επιλέγοντας να βγει εκτός πίστας στην έξοδο της στροφής 1. Το μονοθέσιό του στην είσοδο της στροφής ήταν πίσω από αυτό της Ferrari και οι αγωνοδίκες θα του έδιναν ποινή αν δεν έπαιρνε εντολή από τη Mercedes να παραχωρήσει τη θέση στον Ισπανό.

O 64ος γύρος

Η στροφή 3 αποδείχθηκε μοιραία στο φετινό Grand Prix Αυστρίας, όπως είχε γίνει και πίσω στο 2016 ανάμεσα στους Nico Rosberg και Lewis Hamilton.

Ο Verstappen αυτή τη φορά επέλεξε να μείνει στο μέσον της πίστας. Ο Norris θέλοντας να πάρει μια διαφορετική γραμμή πάει από την εξωτερική. Τη στιγμή που το κάνει υπάρχει χώρος για ένα μονοθέσιο αλλά ο Verstappen κινείται και πάλι κατά το φρενάρισμα και προκαλεί την επαφή με τον αντίπαλό του. Τόσο από το onboard του Νόρις όσο και από το πανοραμικό πλάνο που είναι διαθέσιμο, φαίνεται καθαρά η κίνηση του Φερστάπεν, όπως επίσης και γιατί το «moving under braking» είναι επικίνδυνο.

Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων καθώς έκριναν πως η κίνηση του Verstappen προς τα αριστερά, ενώ άλλο μονοθέσιο βρίσκεται παράλληλα με το δικό του, είναι αυτή που προκαλεί την επαφή. Επιπλέον δέχθηκε 2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια.

 

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Πηγή: gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles