Η Mercedes έφερε στο GP Βελγίου την νέα και αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος, η οποία κρύβει ένα μυστικό όπλο για τους Γερμανούς.
Την φετινή σεζόν έχει γίνει μεγάλη κουβέντα όσον αναφορά την χρήση λαδιού ως καύσιμο του κινητήρα από τις ομάδες. Η FiA πιέζει και τους τρεις κατασκευαστές στον τομέα αυτό, παίρνοντας μέτρα.
Αρχικά, υπήρχε η φημολογία πως η Mercedes χρησιμοποιούσε λάδι κινητήρα ως καύσιμο, όμως όπως πάντα φημολογείται, αυτό ήταν τη προηγούμενη σεζόν. Φέτος, το θέμα ήρθε πάλι στο προσκήνιο, αλλά στο επίκεντρο φάνηκε να είναι η Ferrari και όχι οι πρωταθλητές.
Τον Ιούλιο λοιπόν αποφασίστηκε από την FiA, πως από το Ιταλικό GP, οι κινητήρες θα μπορούν να καταναλώνουν 0.9 λίτρα λαδιού ανά 100 χλμ. Όμως, σε αυτό υπήρχε ένα παράθυρο το οποίο εκμεταλλεύτηκε ένας κατασκευαστής.
Η ίδια η FiA όμως, είχε πει πως όποιος φέρει νέα μονάδα ισχύος πριν το Ιταλικό GP, μπορεί να καταναλώνει 1.2 λίτρα ανά 100 χλμ, έχοντας πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων. Αυτό ήταν που έκανε η Mercedes στο Spa, φέρνοντας νέα μονάδα για τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas πριν το προγραμματισμένο, ώστε να εκμεταλλευτεί αυτό το παράθυρο.
Η εξέλιξη αυτή δεν άρεσε καθόλου στην Ferrari, με τα ιταλικά ΜΜΕ να ξεκινούν πόλεμο έναντι του νέου κινητήρα των Γερμανών από την Παρασκευή μόλις. Μάλιστα, υπήρξε η φήμη πως οι δύο κατασκευαστές είχαν κάνει συμφωνία πίσω κάτω από το τραπέζι πως δεν πρόκειται να φέρουν νέες μονάδες ισχύος πριν την Monza. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, μιας και από την ίδια την Mercedes διαψεύσθηκε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το Spa, η Mercedes βρήκε 0.1s από τη νέα μονάδα ισχύος στο Spa, πράγμα που βοήθησε τον Lewis Hamilton σε μία άκρως σημαντική και ταυτόχρονα εντυπωσιακή νίκη.
Μένει να δούμε κατά πόσο το συγκεκριμένο θέμα θα είναι στο προσκήνιο μέχρι το τέλος της σεζόν, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως η επόμενη νέα μονάδα ισχύος θα επιφέρει ποινές στους Hamilton και Bottas. Εφόσον φυσικά έρθει.