H F1 διανύει μια πολύ ιδιαίτερη περίοδο οικονομικά, καθώς οι πρόσφατες αποτυχίες της στο εμπορικό κομμάτι έχουν στοιχίσει υπερβολικά.
Η Liberty Media προχώρησε τον Ιανουάριο του 2017 στην αγορά των μετοχών της F1 έναντι του ποσού των 4.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την CVC. Η αλλαγή ιδιοκτησίας έβαλε τέλος στη δυναστεία του Bernie Ecclestone και η εποχή των Αμερικανών ξεκίνησε. Όμως, στον ενάμιση χρόνο στην λειτουργία του σπορ, η Liberty έχει δει δύο μεγάλους χορηγούς να αποχωρούν από την F1 και η ίδια έχει αποτύχει να υπογράψει ένα μεγάλο όνομα που θα δώσει επιπλέον έσοδα στο σπορ και θα γεμίσει τις πίστες με τις διαφημιστικές της πινακίδες. Επιπλέον, το συνολικό κόστος της F1 αυξήθηκε μέσα στο 2017 κατά 47 εκατ. δολάρια ενώ τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12 εκατ. δολάρια. Αυτό έφερε μείωση στις απολαβές των ομάδων στο τέλος της σεζόν, κάτι που οι ίδιες δεν πήραν με καθόλου καλό μάτι.
Η FiA επιτρέπει στην Liberty την προσθήκη ακόμα 4 αγώνων από τους 21 που έχουμε τη φετινή χρονιά, όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν υπογράψει κανένα νέο GP τουλάχιστον για το 2019.
Στην εποχή Ecclestone, είδαμε την F1 να ανακαλύπτει νέους προορισμούς και να επεκτείνεται στις χώρες της ανατολής, φεύγοντας σιγά σιγά από την Ευρώπη. Η πολιτικές και τα παιχνίδια του δημιουργούσαν έναν αγώνα για τους διοργανωτές, με την χώρα που θα έκανε την καλύτερη πρόταση χρηματικά θα αποκτούσε και το προνόμιο να φιλοξενήσει GP της F1.
Μάλιστα, από το 2007 μέχρι και το 2017, ο μέσος όρος για το παράβολο διοργάνωσης GP αυξήθηκε κατά 38.8% στα 30.4 εκατ. δολάρια. Αυτόματα λοιπόν τα έσοδα ανέβαιναν για το σπορ, το οποίο ταυτόχρονα αποκτούσε περισσότερη αξία.
H Liberty από τη μεριά της, έχει ως στόχο την επιστροφή της F1 σε παραδοσιακούς σταθμούς στην Ευρώπη, με την Γερμανία και την Γαλλία να επιστρέφουν για το 2018. Επιπλέον, δεσμεύθηκε να μειώσει το παράβολο για πολλές χώρες, καθώς τα ποσά που έδιναν στην εποχή Ecclestone είναι πλέον απαγορευτικά.
To σχέδιο της Liberty Media τους τελευταίους μήνες, ήταν να κλείσει συμφωνία με την πόλη του Μαϊάμι ώστε να φιλοξενήσει GP το Φθινόπωρο του 2019. Μπορεί η συμφωνία να μην προέβλεπε κάποιο παράβολο από τους διοργανωτές, όμως η Liberty θα είχε την βοήθεια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη των Miami Dolphins (ομάδα NFL), Stephen Ross. Τα έξοδα για την ομαλή διεξαγωγή του GP είναι στα 40.9 εκατ. δολάρια, με τις δύο μεριές να μοιράζονται τα έξοδα. Η F1 μπορεί να έχει τεράστιες προοπτικές στις Ηνωμένες Πολιτείες, όμως ακόμα παραμένει σε δημοτικότητα πίσω και από το NASCAR αλλά και το Indycar.Επιπλέον η έλλειψη χορηγών αγώνα με αγώνα και το ταξίδι στο άγνωστο όσον αναφορά το πόσοι οπαδοί θα αγοράσουν εισιτήριο. Ενδέχεται λοιπόν τα έσοδα να είναι μείον και οι ομάδες να μην είναι καθόλου ευχαριστημένες από την εξέλιξη αυτή.
Όμως υπήρχε εναλλακτική και σχέδιο.
Από τη στιγμή που το σχέδιο για το Μαϊάμι έπαιρνε το πράσινο φως, η Liberty Media θα προχωρούσε στη συμφωνία για διεξαγωγή GP στο Βιετνάμ. Τα ενδεχόμενα έξοδα από την πρώτη πόλη, θα τα έπαιρναν και με το παραπάνω σε ένα πολύ μεγάλο deal αξίας αρκετών εκατομμυρίων που ταυτόχρονα θα έβαζε το σπορ σε νέους ορίζοντες.
Όμως, η αποτυχία του να κλείσει ένα νέο GP για την επόμενη χρονιά ή για τα επόμενα χρόνια και με το ενδεχόμενο τα καλεντάρι του 2019 να είναι μικρότερο από 21 αγώνες, έκανε την μετοχή της F1 να πέσει κατακόρυφα κατά 11.8%. Μέσα λοιπόν σε δύο εβδομάδες, η αξία του σπορ έπεσε κατά 1 δις δολάρια μόνο και μόνο από τα παραπάνω.
Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με τη μη υπογραφή συμφωνίας νέων χορηγών που θα φέρουν αύξηση στα έσοδα, θα κάνει σίγουρα τις ομάδες ακόμα πιο δυσαρεστημένες. Μόνο και μόνο η μείωση των εσόδων για δεύτερη σερί χρονιά σίγουρα δεν θα είναι υπέρ της Liberty με τις διαπραγματεύσεις για τη νέα συμφωνία Ομονοίας μετά το 2020 να γίνονται όλο και πιο έντονες.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η συνέχεια στα οικονομικά της F1 είναι πολύ ενδιαφέρουσα και το πόσο ή αν θα πέσει κι άλλο η μετοχή του σπορ.