spot_img

H FIA έκανε εξωνυχιστικό έλεγχο στο μονοθέσιο της McLaren

Μετά τον αγώνα στο Μαϊάμι, η FIA πήρε το μονοθέσιο της McLaren και πραγματοποίησε μία σειρά από ελέγχους νομιμότητας έπειτα από παράπονα αντίπαλης ομάδας. 

Η FIA έδωσε και επισήμως την έγκρισή της στο περίφημο σύστημα φρένων της McLaren, το οποίο είχε προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον –ίσως και υποψίες– στους αντιπάλους της, κυρίως λόγω της εντυπωσιακής ικανότητας του μονοθεσίου να διαχειρίζεται τη θερμοκρασία των πίσω ελαστικών καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο grid της Formula 1.

Η τεχνική που χρησιμοποιεί η McLaren επικεντρώνεται στην ψύξη της εξωτερικής επιφάνειας των πίσω δισκόφρενων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η θερμοκρασία στο στεφάνι της ζάντας και κατ’ επέκταση στο ίδιο το ελαστικό. Αυτό επιτρέπει καλύτερη διαχείριση φθοράς και απόδοσης, ειδικά σε συνθήκες όπου άλλες ομάδες δυσκολεύονται να διατηρήσουν τη σταθερότητα του μονοθεσίου.

Η FIA, μετά από σειρά ελέγχων σε προηγούμενους αγώνες, προχώρησε σε έναν εκτεταμένο τεχνικό έλεγχο στο Μαϊάμι μετά τον αγώνα, όταν η McLaren σημείωσε το εντυπωσιακό 1-2. Όπως όλα δείχνουν, δεν εντοπίστηκε καμία παραβίαση των κανονισμών, και το σύστημα θεωρείται πλέον ένα έξυπνο – αλλά απόλυτα νόμιμο – τεχνικό πλεονέκτημα.

Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, επαίνεσε δημόσια την τεχνική ομάδα της McLaren για τη δουλειά που έγινε στον τομέα αυτό:

«Είναι αποτέλεσμα στοχευμένης δουλειάς. Επενδύσαμε σε λύσεις που βελτιώνουν την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά και καταφέραμε να κυριαρχήσουμε σε έναν τομέα που παραμένει σχεδόν “μαύρη μαγεία” στη Formula 1».

Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Μαϊάμι, της νίκη του Oscar Piastri, τη μάχη με τον Max Verstappen και το μπάχαλο της Ferrari

Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο Toto Wolff (Mercedes) αλλά και ο Christian Horner (Red Bull) δεν άφησαν καμία αιχμή για παρατυπία. Ο Wolff δήλωσε:

«Η McLaren έχει καταφέρει κάτι που κανείς άλλος δεν έχει. Δεν υπάρχει τίποτα ύποπτο· απλώς έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά».

Στο Grand Prix του Μαϊάμι, η διαχείριση των ελαστικών ήταν καθοριστική: η McLaren κυριάρχησε με χαρακτηριστική άνεση, καθώς ο George Russell με τη Mercedes τερμάτισε στην τρίτη θέση σχεδόν 40 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή Oscar Piastri. Στο δεύτερο μισό του stint με τα μεσαία ελαστικά, η διαφορά από τους ανταγωνιστές ήταν ακόμη πιο εμφανής.

Η McLaren δείχνει ότι έχει βρει έναν τομέα στον οποίο υπερέχει και, προς το παρόν, κανείς δεν έχει απάντηση. Με τη FIA να επιβεβαιώνει τη νομιμότητα της λύσης της, οι υπόλοιπες ομάδες θα πρέπει τώρα απλώς να αποδεχτούν ότι η McLaren έχει κάνει καλύτερη δουλειά και να κινηθούν δημιουργικά.

Όπως είπε ο και Wolff:

«Δεν πρέπει να κατηγορούμε όποιον τα καταφέρνει καλύτερα. Πρέπει απλώς να βελτιωθούμε. Αυτό είναι η F1».

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles