Η McLaren βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρόκληση στη σεζόν του 2025 στη Formula 1, καθώς το νέο της μονοθέσιο, η MCL39, φαίνεται να δυσκολεύει περισσότερο στην οδήγηση τον Lando Norris σε σχέση με τον ομόσταβλό του, Oscar Piastri.
Στο Grand Prix της Κίνας, η MCL39 έδειξε ότι διαθέτει υψηλή ταχύτητα, αλλά ταυτόχρονα είναι δύσκολο στην οδήγηση και απαιτεί απόλυτη ακρίβεια. Ο Norris δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί, καταλαμβάνοντας την 6η θέση στις κατατακτήριες σπριντ, την 8η θέση στον Αγώνα Σπριντ αγώνα και την 3η θέση στις κατατακτήριες του Σαββάτου, πριν καταφέρει να ανακάμψει και να τερματίσει 2ος στον αγώνα της Κυριακής.
Αντίθετα, ο Piastri είχε μια πιο σταθερή απόδοση, σημειώνοντας 3η, 2η και 1η θέση στις αντίστοιχες περιόδους. Αυτή η διαφορά στην απόδοση εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν το μονοθέσιο είναι καλύτερα προσαρμοσμένο στο οδηγικό στυλ του Αυστραλού.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, εξήγησε ότι η MCL39 παρουσιάζει χαρακτηριστικά που δυσκολεύουν τον Norris περισσότερο από τον Piastri, κυρίως λόγω του τρόπου που ο Βρετανός πιέζει το μονοθέσιο στα όριά του:
«Υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες: η συμπεριφορά των ελαστικών στην πίστα και η γενικότερη ισορροπία του μονοθεσίου. Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν τον τρόπο που ο Lando εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του αυτοκινήτου».
Σύμφωνα με τη McLaren, το μονοθέσιο παρουσιάζει προβλήματα υποστροφής, ιδιαίτερα στις στροφές 14 και 1-2 της Κίνας, όπου ο Norris δυσκολεύεται να διατηρήσει τον ιδανικό ρυθμό.
Ακούστε την εκπομπή μας για τηv F1 με την ανάλυση του GP Κίνας με τη νίκη του Oscar Piastri και τους λόγους που αποκλείστηκαν οι οδηγοί της Ferrari στο παρακάτω βίντεο.
Κατά τη διάρκεια του Αγώνα Σπριντ, μια κακή εκκίνηση κόστισε στον Norris τρεις θέσεις, ενώ στη συνέχεια δεν μπόρεσε να ανακάμψει εύκολα λόγω της φθοράς των ελαστικών και της επίδρασης του βρώμικου αέρα από τα προπορευόμενα μονοθέσια.
Από την άλλη, ο Piastri φάνηκε να διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά του, κάτι που του έδωσε πλεονέκτημα στη διατήρηση της απόδοσής του σε μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα.
Ο Stella αναγνώρισε ότι η ομάδα πρέπει να δουλέψει περισσότερο στη σταθερότητα του μονοθεσίου, ειδικά για τις μεγάλες αποστάσεις, καθώς ο Norris αντιμετώπισε έντονη φθορά ελαστικών, κάτι που περιόρισε την ταχύτητά του στους τελευταίους γύρους.
Η ομάδα ήδη επεξεργάζεται βελτιώσεις που θα κάνουν το μονοθέσιο πιο ευέλικτο και λιγότερο απαιτητικό, προκειμένου να βοηθήσουν τον Νόρις να βρει τον ρυθμό του και να αγωνιστεί επί ίσοις όροις με τον Piastri.
Η συνέχεια της σεζόν θα δείξει αν η McLaren θα καταφέρει να εξισορροπήσει τις διαφορές και να δώσει και στους δύο οδηγούς ένα μονοθέσιο ικανό να παλέψει για νίκες.