Στον πόλεμο ανάμεσα στις McLaren και Red Bull Racing η Mercedes-AMG F1 επέλεξε μέσω του Toto Wolff να πάρει επίσημα θέση.
Ο επικεφαλής της Mercedes στη Formula 1, Toto Wolff, εξέφρασε την πλήρη εμπιστοσύνη του στη McLaren, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς περί παραβίασης των κανονισμών σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών της ομάδας. H Red Bull Racing τους τελευταίους μήνες έχει αμφισβητήσει δημόσια τη νομιμότητα του μονοθεσίου της McLaren και στον τομέα της αεροδυναμικής και συγκεκριμένα εστιάζει στην ευκαμψία των αεροτομών της MCL39.
Οι δηλώσεις του Wolff ήρθαν μετά τη νίκη της McLaren στο Grand Prix του Μαϊάμι, όπου ο Oscar Piastri και ο Lando Norris κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις, αφήνοντας τον George Russell της Mercedes στην τρίτη θέση με διαφορά 37,644 δευτερολέπτων. Ο Wolff δήλωσε:
«Πιστεύω ότι η ομάδα γύρω από τον Zak Brown, τον Andrea Stella, τον Rob Marshall… είναι καλοί άνθρωποι με ακεραιότητα. Αν στο παρελθόν λέγαμε: “Ας δούμε αν υπάρχει κάτι στο όριο των κανονισμών”, τώρα δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αυτοί οι τύποι [η McLaren] παραμένουν εντός των κανονισμών. Είναι απλώς πολύ καλή εξέλιξη αυτού του αυτοκινήτου. Έχουν κατανοήσει πώς να διαχειρίζονται τα ελαστικά πολύ καλύτερα από όλους τους άλλους και, κατά τη γνώμη μου, είναι απολύτως νόμιμο».
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Μαϊάμι, της νίκη του Oscar Piastri, τη μάχη με τον Max Verstappen και το μπάχαλο της Ferrari.
Έμμεση κριτική προς τη Red Bull
Ο Wolff φάνηκε να απευθύνει έμμεση κριτική στον επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, λέγοντας:
«Επίσης, από την άποψη της διαχείρισης ομάδας, δεν πρέπει ποτέ… όταν κάποιος κάνει καλύτερη δουλειά από εσένα, να λέμε: ‘Κλέβουν’, γιατί αυτή δεν είναι η σωστή στάση. Πρέπει απλώς να γίνουμε καλύτεροι και τελικά να μην χάνουμε 30 ή 35 δευτερόλεπτα σε 57 γύρους».
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Zak Brown, απάντησε στις αιτιάσεις με χιούμορ, ονομάζοντας το παγούρι του «νερό ελαστικών» και δήλωσε:
«Το παγούρι ήταν ένα αστείο για ένα σοβαρό ζήτημα, το οποίο είναι ότι οι ομάδες ιστορικά έχουν κάνει κατηγορίες εναντίον άλλων ομάδων. Πιο πρόσφατα, μία ομάδα επικεντρώνεται σε αυτή τη στρατηγική περισσότερο από άλλες. Υπάρχει ένας σωστός τρόπος να διαμαρτυρηθείς για μια ομάδα στο τέλος του αγώνα, και πρέπει να το κάνεις επίσημα, να αποκαλύψεις από πού προέρχεται, να καταθέσεις κάποια χρήματα. Νομίζω ότι αυτή η διαδικασία θα πρέπει να επεκταθεί σε όλους».
Η πορεία της McLaren στη σεζόν 2025
Η McLaren έχει κυριαρχεί μετά από έξι Grand Prix στο φετινό πρωτάθλημα, κερδίζοντας τους πέντε από αυτά και ηγείται τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και κατασκευαστών. Η εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών έχει αναδειχθεί ως βασικό πλεονέκτημα της ομάδας, προκαλώντας υποψίες από ανταγωνιστές όπως η Red Bull.