spot_img

H Mercedes προβλέπει ταχύτητες 400 χλμ/ώρα με τα μονοθέσια του 2026

O επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε πως τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026, με τους νέους κινητήρες V6 hybrid, ενδέχεται να «αγγίξουν το όριο των 400 km/h».

Το 2026 θα σημάνει μια νέα εποχή για το σπορ, με ένα εντελώς διαφορετικό κανονιστικό πλαίσιο που θα αλλάξει ριζικά τα μονοθέσια.

Η FIA έχει ήδη παρουσιάσει τα βασικά στοιχεία του νέου πακέτου, με τον κινητήρα να λειτουργεί σε αναλογία 50-50 ανάμεσα σε θερμικό (ICE) και ηλεκτρικό (ERS) κομμάτι.

Παράλληλα, τα ελαστικά θα είναι μικρότερα, ενώ το ground effect –που επανήλθε το 2022– θα περιοριστεί σημαντικά. Αλλαγές θα γίνουν και σε εμπρός/πίσω αεροτομές, με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να είναι μικρότερα από τα σημερινά, που είναι τα πιο ογκώδη στην ιστορία της Formula 1.

Ο James Allison, τεχνικός διευθυντής της Mercedes, ανέλυσε με λεπτομέρειες τις διαφορές σε συνέντευξή του στο Auto Motor und Sport:

«Τα μονοθέσια θα έχουν επίπεδο πάτωμα με ένα “σκαλοπάτι” στη μέση. Δεν θα μπορείς να τα σφραγίσεις τόσο καλά στις πλευρές όπως τώρα, κάτι που δυσκολεύει τη δημιουργία χαμηλής πίεσης κάτω από το πάτωμα. Ο φαινόμενο Venturi θα είναι λιγότερο έντονο. Ωστόσο, τα μονοθέσια του 2026 δεν είναι καρμπόν αυτών που είχαμε πριν το 2022. Είναι κάτι ενδιάμεσο».

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ουγγαρίας. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο

Παρά το ότι δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί, τα νέα μονοθέσια έχουν ήδη διχάσει γνώμες. Μέχρι στιγμής, οι οδηγοί μιλούν με βάση τις δοκιμές που έχουν κάνει στους προσομοιωτές.

Ο Charles Leclerc ήταν από τους πρώτους που σχολίασαν, λέγοντας ότι «δεν είναι fan» της αίσθησης που του έδωσε η πρώτη δοκιμή. Αντίθετα, ο Alex Albon θεωρεί πως τα νέα μονοθέσια θα επιστρέψουν μεγαλύτερη ευθύνη στον οδηγό.

Ο Lewis Hamilton κράτησε πιο διπλωματική στάση:

«Ο χρόνος θα δείξει αν πρόκειται για βελτίωση, αλλά η ιδέα είναι συναρπαστική», είπε.

Ο Allison πάντως θεωρεί πως, σε αντίθεση με τις ανησυχίες, σε ορισμένα σημεία η οδήγηση θα γίνει πιο απλή:

«Η συμπεριφορά θα είναι πιο άνετη σε σχέση με τα τωρινά μονοθέσια. Θα υπάρχουν λιγότερες μεταβολές ισορροπίας ανάμεσα σε αργές και γρήγορες στροφές και ανάμεσα στην είσοδο και την έξοδο. Θα είναι πιο εύκολο να κρατήσεις το υποστροφή και την υπερστροφή εκεί που τα θέλεις».

Ωστόσο, ο χρόνος ανά γύρο αναμένεται να αυξηθεί λόγω της νέας γενιάς V6 hybrid.

Η κατανομή ισχύος θα είναι 575 ίπποι από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 475 από το ηλεκτρικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι στην ευθεία ίσως δούμε απώλειες ταχύτητας, καθώς οι οδηγοί θα χρειάζεται να διαχειρίζονται την ενέργεια.

Παρόλα αυτά, η υψηλή ηλεκτρική ισχύς θα προσφέρει πολύ ροπή, κάτι που εντυπωσίασε τον δοκιμαστή της Aston Martin, Felipe Drugovich:

«Στην έξοδο των στροφών το μονοθέσιο εκτοξεύεται τρελά. Νιώθεις σαν να κάθεσαι πάνω σε πύραυλο. Είναι τρομερά διασκεδαστικό γιατί λόγω της υψηλής ηλεκτρικής ισχύος έχεις πάντα δύναμη διαθέσιμη. Αλλά χρειάζεται συνήθεια το ότι στη μέση της ευθείας η δύναμη πέφτει ξαφνικά».

Παρά τις ανησυχίες για μεγαλύτερους χρόνους γύρου, ο Toto Wolff πιστεύει ότι η τελική ταχύτητα θα φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα:

«Όταν απελευθερωθεί όλη η ισχύς, θα αγγίξουμε το όριο των 400 km/h», υποστήριξε.

Η FIA έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι μέχρι το 2026 θα υπάρξουν διορθώσεις στο κανονιστικό πλαίσιο, ωστόσο οι πρώτες εικόνες και αναλύσεις έχουν ήδη ανοίξει τη συζήτηση και αυξάνουν το ενδιαφέρον για την πρεμιέρα της νέας εποχής της Formula 1.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles