spot_img

H πρόταση για τους κινητήρες του 2021 απέτυχε από τώρα

Η πρόταση για τη νέα γενιά κινητήρων στην F1 από το 2021 απέτυχε πριν καν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων, με τις αντιδράσεις να είναι πολλές.

Η FiA και η Liberty Media προχώρησαν νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα σε μια ανακοίνωση για το που θα βασιστούν οι νέοι κινητήρες της F1 σε μερικά χρόνια. Μπορεί με μια πρώτη ματιά να μην φαίνονται μεγάλες διαφορές, όμως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Και σίγουρα, η πρόταση αυτή έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από τους κατασκευαστές.

Πρώτη ήταν η Mercedes που τέθηκε ενάντια στην πρόταση αυτή, με την Renault να ακολουθεί λίγες ώρες αργότερα. Τώρα, η Ferrari όχι μόνο είναι αντίθετη, αλλά απειλεί και να αποχωρήσει από το σπορ, κάτι που θα είναι σίγουρα μεγάλο πλήγμα.Μπορεί στο Maranello να μην θέλουν να χάσουν το τεράστιο χρηματικά μπόνους, αλλά ούτε στη πρόταση των FiA & Liberty συμφωνούν.

Εν συντομία, να πούμε πως η πρόταση για τους κινητήρες του 2021 προβλέπει αύξηση στο ανώτατο όριο στροφών του κινητήρα από τις 15.000 στις 18.000, κατάργηση του MGU-H, αύξηση της δύναμης του MGU-K, με την υβριδική δύναμη να είναι χειροκίνητη, μεγαλύτερη αλλά συγκεκριμένη διάσταση στο βάρους του turbo, όπως και στάνταρ Energy Store και Control Electronics. Επίσης, η τιμή της ροής καυσίμου θα αυξηθεί, όμως το ανώτατο όριο που μπορούν να καταναλώσουν συνολικά τα μονοθέσια, ενδέχεται να μείνει ίδιο. Με άλλα λόγια, Ferrari, Mercedes, Renault & Honda θα έχουν κατά ένα τεράστιο ποσοστό ίδιες μονάδες ισχύος, κάτι που θυμίζει περισσότερο NASCAR παρά Formula 1.

Τι σημαίνει αυτό;

Μπορεί να έχουμε ανώτατο όριο 18.000 στροφές, όμως οι κινητήρες δεν πρόκειται να ξεπερνούν τις 14.000, καθώς πρέπει να κάνουν οικονομία καυσίμου. Η απώλεια του MGU-H κοστίζει πάρα πολύ στη κατανάλωση, παρά το μεγάλο βάρος και κόστος που έχει, μιας και διαχειρίζεται ένα τεράστιο μέρος τς ενέργειας σε όλο το κινητήριο σύνολο, μαζί με το turbo. Αυτό σημαίνει πως τα μονοθέσια θα χρειαστούν περισσότερα καύσιμα απ’ότι τώρα. Δηλαδή μια τρύπα στο νερό. Και πριν πει κάποιος για V8, V10 ή κάτι άλλο, οι κατασκευαστές οι ίδιοι το αποκλείουν γιατί απλά δεν θέλουν να αλλάξουν τους V6.

Οι κινητήρες αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με τους σημερινούς και χρειάζονται εξέλιξη σχεδόν από το μηδέν, πράγμα που δεν θέλουν σε καμία περίπτωση οι κατασκευαστές. Με μια πρώτη ματιά, καταλαβαίνουμε πως η Liberty και η FiA δεν άκουσαν στο παραμικρό σε αυτά που έλεγαν οι κατασκευαστές στις συνεδρίες τους. Ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά.

Μπορεί να βλέπουμε τον αριθμό 18.000 στροφές, όμως αν ισχύσει αυτό, τα μονοθέσια δεν θα αγγίζουν τις 14.000, θα είναι πολύ πιο αργά και οι αγώνες θα καταστραφούν γιατί πρέπει να γίνεται συνεχής οικονομία καυσίμου.

Με λίγα λόγια, η πρόταση αυτή δεν πρόκειται να περάσει, γιατί αν γίνει αυτό θα δούμε αποχωρήσεις τουλάχιστον δύο κατασκευαστών από το σπορ, πράγμα που δεν θέλει κανείς.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles