Άρωμα… σκανδάλου στη Formula 1 καθώς η Red Bull Racing αποκάλυψε πως το μονοθέσιό της έχει σχεδιασμό που είναι εκτός κανονισμών.
Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η δράση στο Grand Prix ΗΠΑ, τον πρώτο αγώνα της Formula 1 μετά από διακοπή τριών εβδομάδων, το κλίμα είναι τεταμένο στα paddock του Τέξας. Για μία ακόμη φορά βρίσκεται στο προσκήνιο το θέμα της νομιμότητας ορισμένων μονοθεσίων, με μηχανολογικές επιλογές που δεν συνάδουν με τους τεχνικούς κανονισμούς.
Οι ομάδες υποπτεύονται σκάνδαλο
Σύμφωνα με το motorsport.com, ορισμένες ομάδες συναντήθηκαν με την FIA καθώς πιστεύουν πως ένα συγκεκριμένο μονοθέσιο διαθέτει ένα σχεδιασμό ο οποίος είναι εκτός κανονισμών. Δεν υπήρξε αναφορά σε ποια ομάδα ανήκει το μονοθέσιο αυτό αλλά για τον τομέα στον οποίο δημιουργήθηκε το ζήτημα. Οι ομάδες έχουν πρόσβαση στα σχέδια των μονοθεσίων όλων των αντιπάλων τους, καθώς τα αρχεία βρίσκονται σε servers της FIA.
Οι υποψίες που έχουν δημιουργηθεί είναι πως μια συγκεκριμένη ομάδα χρησιμοποιεί έναν έξυπνο τρόπο ώστε να αυξομειώνει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του Grand Prix. Το σημείο το οποίο είναι στο επίκεντρο είναι το εμπρός «bib» όπως ονομάζεται, το οποίο είναι ουσιαστικά η αρχή του δαπέδου στην οποία στηρίζεται το αεροδυναμικό εξάρτημα T-tray.
Τροποποιώντας την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος – σε χρονικό σημείο ανάμεσα στις κατατακτήριες και στον αγώνα – επιτυγχάνονται τεράστια κέρδη στην απόδοση. Αυτό είναι εκτός τεχνικών κανονισμών, μιας και απαγορεύεται ρητά στις ομάδες να κάνουν αλλαγές στα μονοθέσιά τους (σ.σ. πέραν της εμπρός αεροτομής) ενώ βρίσκονται υπό καθεστώς parc-ferme. Η παράνομη αλλαγή στο μονοθέσιο μπορεί να γίνει με πολύ εύκολο τρόπο στη θεωρία από μηχανικούς, καθώς ετοιμάζουν το μονοθέσιο την ημέρα του αγώνα για το εκάστοτε Grand Prix.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της νίκης του Lando Norris στο GP Σιγκαπούρης στο παρακάτω βίντεο.
Οι βεβαιώσεις της FIA και οι αλλαγές στους κανονισμούς
Η FIA έχει επίγνωση του θέματος και ενόψει του GP ΗΠΑ αποφάσισε να λάβει ορισμένα μέτρα. Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκαθάρισε πως μία τέτοια συσκευή είναι ξεκάθαρα εκτός κανονισμών, ωστόσο δεν έχει στοιχεία που να δείχνουν ότι μία ομάδα αλλάζει την απόσταση του μονοθεσίου της από το έδαφος.
Από τον αγώνα στο Τέξας όμως, θα κάνει ειδικούς ελέγχους στα μονοθέσια που θα εστιάζουν στο εμπρός μέρος των μονοθεσίων και στην απόστασή τους από το έδαφος.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομάδα του Automotonews να αναλύει τους λόγους που η Red Bull Racing δεν κυριαρχεί πλέον στη Formula 1.
Η παραδοχή της Red Bull
Έπειτα από έντονες υποψίες που ξεκίνησαν στον αγώνα της Σιγκαπούρης, οι ομάδες αποφάσισαν να λάβουν δράση στο Όστιν. Με το ζήτημα να παίρνει μεγάλες διαστάσεις, η Red Bull Racing προχώρησε σε μία ασυνήθιστη παραδοχή, πως η RB20 έχει σχεδιαστεί με το σύστημα αυξομείωσης της απόστασης του εδάφους στο T-tray.
Η Red Bull ωστόσο αρνήθηκε πως κάνει κάτι το οποίο είναι εκτός κανονισμών με το μονοθέσιό της. Εκπρόσωπος της αυστριακής ομάδας είπε.
«Μία τέτοια συσκευή υπάρχει στο μονοθέσιό μας, ωστόσο δεν μπορεί να τη χειριστεί κάποιος όταν το μονοθέσιό είναι πλήρως συναρμολογημένο. Σε μία από τις πολλές συζητήσεις που κάνουμε με την FIA το θέμα τέθηκε υπό συζήτηση και συμφωνήσαμε σε ένα πλάνο για το πώς θα προχωρήσουμε».
Σε δεύτερο χρόνο η FIA επιβεβαίωσε πως δεν υπήρξε καμία ύποπτη δραστηριότητα με το μονοθέσιο των «ταύρων» σε κάποιο από τα προηγούμενα Grand Prix. Από τον αγώνα στο Τέξας θα υπάρξουν πιο αυστηροί έλεγχοι ώστε να διασφαλιστεί πως καμία ομάδα δεν ενεργεί εκτός των τεχνικών κανονισμών.
Δείτε την ομάδα του Automotonews να αναλύει πώς μπορούν οι αγώνες της Formula 1 να γίνουν ακόμη πιο συναρπαστικοί.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy