Στο GP Άμπου Ντάμπι δεν είδαμε μόνο την ανάδειξη ενός παγκόσμιου πρωταθλητή αλλά και το τέλος μιας ιστορικής ομάδας της F1.
Ο τελευταίος αγώνας της Sauber στο Άμπου Ντάμπι σηματοδότησε το οριστικό κλείσιμο ενός κύκλου που διήρκεσε περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Από το 2026, η ομάδα θα μετασχηματιστεί πλήρως σε Audi F1, βάζοντας τέλος μια από τις πιο χαρακτηριστικές ανεξάρτητες πορείες στην ιστορία της Formula 1.
Η Sauber έπειτα από αρκετά χρόνια στους αγώνες αντοχής, εισήλθε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1993, κουβαλώντας το όραμα του Peter Sauber: μια μικρή, τεχνικά καλοδουλεμένη ομάδα που θα πάλευε απέναντι στους κατασκευαστές με μηχανική καθαρότητα και ρεαλισμό.
Σταδιακά, η εγκατάσταση στο Χίνβιλ εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά κέντρα της F1, δημιουργώντας τη φήμη μιας ομάδας οργανωμένης, σοβαρής, πειθαρχημένης – μιας ομάδας που δεν παρασύρθηκε ποτέ από υπερβολές.
Η Sauber υπήρξε διαχρονικά θερμοκοιτίδα οδηγών: Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Antonio Giovinazzi, Charles Leclerc – όλοι πέρασαν από μια ομάδα που επένδυε περισσότερο από τους πόρους της στην εξέλιξη ταλέντων. Πριν τη Formula 1, ο Michael Schumacher αγωνίστηκε για την ελβετική ομάδα όταν ήταν εργοστασιακή ομάδα της Mercedes στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων (WSCC).
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι και την ανάδειξη του Lando Norris ως πρωταθλητή με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Το 2012, με τον Perez και τον Kamui Kobayashi, η Sauber σημείωσε την πιο εντυπωσιακή της σεζόν, διεκδικώντας νίκες και γράφοντας μια από τις πιο ρομαντικές υπερβάσεις της σύγχρονης F1.
Η περίοδος 2006-2009 ως BMW Sauber έφερε την ομάδα μία ανάσα από τον απόλυτο στόχο. Η νίκη του Ρόμπερτ Κουμπίτσα στο Καναδά το 2008 και οι μάχες για τον τίτλο μέχρι τα μέσα της χρονιάς έδειξαν ότι το project είχε δυναμική.
Ωστόσο, η ξαφνική αποχώρηση της BMW κράτησε την ομάδα μακριά από τη μεγάλη ευκαιρία που φαινόταν να ωριμάζει.
Στην υβριδική εποχή, η Sauber πάλεψε με οικονομικά, τεχνικά και δομικά εμπόδια, αλλά επέστρεφε πάντα. Η ομάδα άλλαξε ιδιοκτησία, συνεργάστηκε στενά με τη Ferrari και αργότερα είχε ως χορηγό επωνυμίας την Alfa Romeo, διατηρώντας πάντα την υπόσταση μιας σταθερής, ρεαλιστικής δύναμης στο grid.
Πολλές φορές αποδείχθηκε ότι η Sauber δεν ήταν απλώς μια ομάδα επιβίωσης, αλλά ένας οργανισμός που ήξερε να μένει όρθιος όταν άλλοι εξαφανίζονταν.
Στο Άμπου Ντάμπι γράφτηκε ο επίλογος της Sauber ως ανεξάρτητης παρουσίας με τον Nico Hulkenberg να παίρνει 2 βαθμούς.. Δεν υπήρξαν φανταχτερά αποτελέσματα, ούτε ένας τελευταίος «χρυσός» γύρος. Αλλά υπήρχε κάτι πιο ουσιαστικό: η αναγνώριση για μια ομάδα που κράτησε ζωντανό το πνεύμα της ιδιωτικής F1 για περισσότερο από 30 χρόνια.
Από το 2026, το ίδιο εργοστάσιο, οι ίδιοι άνθρωποι, αλλά ένα νέο όνομα: Audi. Ολοκληρωτικός εργοστασιακός χαρακτήρας, νέοι πόροι, νέα φιλοσοφία, νέες απαιτήσεις.
Το τέλος της Sauber δεν είναι απλώς αλλαγή ονόματος. Είναι η λήξη της τελευταίας μεγάλης ανεξάρτητης διαδρομής στην Formula 1. Και ταυτόχρονα, η αρχή ενός πολύ μεγαλύτερου project που θα καθορίσει τη νέα εποχή της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.



