Μετά από ένα καταστροφικό 2020, η Ferrari δηλώνει πως έχει καλύψει στο μισό τη διαφορά από τις κορυφαίες ομάδες της Formula 1 σε ό,τι αφορά τον έναν γύρο.
Η ιταλική ομάδα την περσινή σεζόν είχε τη χειρότερη απόδοση των τελευταίων 40 ετών, τερματίζοντας στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Παρ’όλα αυτά, το 2021 έχει ξεκινήσει πολύ καλύτερα, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Αν πάρουμε το μέσο όρο της περασμένης σεζόν (2020), ήμασταν 1,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον ταχύτερο γύρο (pole position). Τη φετινή σεζόν, η αντίστοιχη διαφορά είναι στα 0,7 δευτερόλεπτα.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.
Η Ferrari ήταν παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο πιο αργή στην πλειοψηφία των αγώνων του 2020, με τη διαφορά να αγγίζει -και να ξεπερνάει- τα 2 δευτερόλεπτα σε ορισμένες πίστες. Φέτος μετράει ήδη δύο pole position, ενώ η χειρότερή της απόδοση ήταν στον τελευταίο αγώνα (GP Ουγγαρίας), όπου βρέθηκε 1,4 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή. Ο Binotto παραδέχεται ότι ακόμα και η φετινή μέση απόσταση από την κορυφή είναι σημαντική.
Τα επτά δέκατα διαφορά που έχουμε από τις Mercedes και Red Bull είναι και πάλι μεγάλη απόσταση, το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό. Ακόμα και έτσι, νομίζω πως μειώσαμε στο μισό την απόσταση από την κορυφή. Αυτό είναι ενθαρρυντικό, γιατί κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η Ferrari αναμένεται να έχει αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος στη συνέχεια της σεζόν, στοχεύοντας στην περαιτέρω μείωση αυτής της διαφοράς. Σύμφωνα, όμως, με τον Binotto, η ομάδα πρέπει να κερδίσει χρόνο και από άλλους τομείς.
Αυτά τα επτά δέκατα δεν προέρχονται μόνο από ένα τομέα της απόδοσης του μονοθεσίου. Είναι άθροισμα πολλών παραγόντων, κυρίως της αεροδυναμικής, της μονάδας ισχύος, γενικά όλων των συστημάτων του μονοθεσίου. Το σημαντικότερο ζήτημα είναι πως δεν υστερούμε μόνο σ’ ένα τομέα. Κάτι τέτοιο θα ήταν χειρότερο, γιατί θα χρειαζόταν τεράστια ανάκαμψη σ’ αυτό το κομμάτι. Ξέρουμε πως κάτι τέτοιο είναι πολύ πιο δύσκολο να συμβεί.
Στη συνέχεια, ο Binotto υπενθύμισε και τη μεγάλη ανάκαμψη της ομάδας σχετικά με τους χρόνους των pit stops.
Πάντα πίστευα πως ένας καλός χρόνος για pit stop είναι κάτω από τρία δευτερόλεπτα. Η μέτρηση αφορά το χρόνο που είναι ακινητοποιημένο το μονοθέσιο. Ένα τέτοιο pit stop το αποκαλούμε “πράσινο”. Μπορεί να νομίζει κάποιος ότι είναι μεγάλο το νούμερο, όμως πάντα τονίζω ότι σε μία στρατηγική είναι απαραίτητη η σταθερότητα, όχι μόνο η ταχύτητα. Αυτό το λέω γιατί πολλές φορές αν έχεις ένα πρόβλημα μπορεί το pit stop να διαρκέσει μέχρι και 6 δευτερόλεπτα. Αυτές οι καταστάσεις είναι οι πιο δύσκολες και μπορεί να καταστρέψουν τον αγώνα ενός οδηγού. Μέχρι τώρα το 2021, το 84% των pit stop μας είναι κάτω από 3 δευτερόλεπτα, πέρσι ήταν μόνο το 48%. Για άλλη μία φορά φαίνεται πως έχουμε βελτίωση, ακόμα και με τους μηχανικούς και το πλήρωμα των pit stop. Συγκριτικά με πέρυσι, ήμασταν στην 8η θέση ενώ φέτος είμαστε δεύτεροι, αναφορικά με τους χρόνους των pit stop. Συμπερασματικά, φαίνεται η συνολική μας βελτίωση από πέρυσι, μέσα από τους αριθμούς, η κατεύθυνση που έχουμε είναι ενθαρρυντική.
Η βελτίωση της Ferrari την έφερε φέτος στην τρίτη θέση στα μισά της σεζόν και ισοβαθμεί με τη McLaren, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Binotto δηλώνει πως αυτό δείχνει τη σημαντική πρόοδο που έχει πραγματοποιήσει η ομάδα.
Έχουμε συγκεντρώσει έως τώρα στους πρώτους 11 αγώνες 163 πόντους, ενώ πέρυσι με ίδιους αγώνες είχαμε 80 πόντους. Επομένως, έχουμε 83 πόντους παραπάνω, δηλαδή κάτι παραπάνω από διπλάσια συγκομιδή. Το 2020, ολοκληρώσαμε τη σεζόν με 131 πόντους. Έχουμε μαζέψει, λοιπόν, ήδη περισσότερους πόντους από την προηγούμενη σεζόν. Αυτό δείχνει πως υπάρχει ξεκάθαρη βελτίωση στην ομάδα.
Ανεξάρτητα από τη βελτίωση, το κοινό της Ferrari δεν αρκείται σε αυτή καθώς η διαφορά παραμένει μεγάλη από τις κορυφαίες ομάδες. Θέλει διακαώς την επιστροφή στην κορυφή, μετρώντας ήδη 12 χρόνια από το τελευταίο πρωτάθλημα.
Δείτε το GP Βελγίου για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.