Η Ferrari ομάδα έθεσε στη δημοσιότητα το συνολικό κόστος από τις ζημιές που υπέστησαν τα μονοθέσιά της, στο πρώτο μισό του φετινού πρωταθλήματος της F1.
Η φετινή σεζόν της Ferrari μπορεί αγωνιστικά να είναι πολύ καλύτερη από αυτήν του 2020, όμως δεν σημαίνει πως όλα είναι ρόδινα. Στην εποχή του Budget Cap, οι ομάδες δεν θέλουν το παραμικρό έξτρα κόστος, από όπου κι αν προέρχεται.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 12 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Την ώρα που η Ferrari ασκεί πίεση ώστε να αποζημιώνονται οι ομάδες για τις ζημιές που προκύπτουν από τους αγώνες, ο Mattia Binotto αποκαλύπτει το χρηματικό ποσό που ξόδεψαν για επισκευές στους πρώτους 11 αγώνες της σεζόν.
Αν ρίξουμε μια ματιά στα ατυχήματα που είχαμε ως τώρα και μετρήσουμε τις ζημιές που προκλήθηκαν, αυτές είναι αξίας τουλάχιστον 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το νούμερο αυτό δείχνει το πόσο μας επηρεάζουν αυτές σε οικονομικό επίπεδο, ενώ αφορά μόνο το πρώτο μισό της σεζόν. Περιλαμβάνει κάθε είδους ατύχημα που σχετίζεται με τα μονοθέσιά μας, είτε αφορούν επαφές με άλλους οδηγούς είτε όχι. Έχουμε κατά νου ότι μπορούν να προκύψουν κι άλλες συγκρούσεις για τους οδηγούς μας, εφόσον οι αγώνες “κρύβουν” εκπλήξεις. Επομένως, σκεφτόμαστε πολύ προσεκτικά τη διαχείριση του budget της ομάδας.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.
Οι δύο οδηγοί της ιταλικής ομάδας έχουν έως τώρα τρία σημαντικά ατυχήματα. Ο Charles Leclerc μετράει δύο ατυχήματα (κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό και GP Ουγγαρίας), ενώ ο Carlos Sainz ένα (κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας). Πέρα από αυτά τα τρία συμβάντα, οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας είχαν και άλλες πολύ μικρότερες συγκρούσεις, με ελάχιστο κόστος για επισκευές.
Μετά το τέλος του GP Ουγγαρίας, ο Binotto έθεσε ως πρόταση το να μην αφαιρείται από το budget των ομάδων το ποσό επισκευών από ατυχήματα που δεν ευθύνονται οι οδηγοί τους. Στη συνέχεια, βέβαια, παραδέχτηκε πως η δημιουργία τέτοιων εξαιρέσεων στους οικονομικούς κανονισμούς είναι πολύ περίπλοκη διαδικασία.
Προφανώς έχουν ξεκινήσει συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε κάποια ατυχήματα υπάρχει ξεκάθαρη ευθύνη για έναν οδηγό. Όμως, αν ένας οδηγός υπέστη ζημιά χωρίς να ευθύνεται, δε θα ήταν λογικό να εξαιρεθεί το κόστος της επισκευής της από το budget της ομάδας του? Νομίζω πως είναι σημαντικό επιχείρημα. Ο λόγος που αναφέρθηκα στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ είναι για να παρουσιάσω την επιβάρυνση που έχουν οι ζημιές στο budget κάθε ομάδας. Μήπως, λοιπόν, θα έπρεπε να σκεφτούμε ένα διαφορετικό πλαίσιο κανονισμών για τέτοιες περιπτώσεις; Πέραν της αξίας μιας τέτοιας απόφασης, καταλαβαίνω πως δεν υπάρχει ξεκάθαρη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα. Παρ’ όλα αυτά, είμαι βέβαιος πως θα συζητηθεί τις επόμενες εβδομάδες μεταξύ FIA, Formula 1 και ομάδων και θα υπάρξει προσπάθεια για μία μελλοντική λύση.
Τα χρήματα που ξόδεψε ως τώρα η Ferrari για επισκευές ισοδυναμούν με κάτι παραπάνω από το 2% του ποσού που μπορεί να ξοδέψει η ομάδα φέτος. Tο όριο του budget για τις ομάδες τέθηκε φέτος, για πρώτη φορά, στα 145 εκατομμύρια δολάρια. Το 2022 θα πέσει στα 140 και το 2023 στα 135 εκατομμύρια δολάρια.
Δείτε το GP Βελγίου για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.