Η συζήτηση περί επιστροφής της F1 σε κινητήρες V8 τα επόμενα χρόνια εντείνονται και η FIA μιλά για πρόοδο στις συζητήσεις με τις ομάδες.
Οι συζητήσεις για το μέλλον της Formula 1 συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον, και ο Mohammed Ben Sulayem, Πρόεδρος της FIA, βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Μιλώντας σε δημοσιογράφους του Fleet Street στο πρόσφατο Βρετανικό Grand Prix στο Σίλβερστον, ο Ben Sulayem επανέλαβε την υποστήριξή του για μια μετάβαση σε φθηνότερους κινητήρες V8 το συντομότερο δυνατό, πιθανώς ήδη από τη σεζόν του 2029. Παράλληλα, στάθμισε τις πιθανότητες εισόδου μιας 12ης ομάδας στο grid, με την Κίνα να αποτελεί πιθανό στόχο.
Η πολυπλοκότητα και το υπέρογκο κόστος των σημερινών μονάδων ισχύος της Formula 1 αποτελούν ένα διαχρονικό πρόβλημα, το οποίο ο Μπεν Σουλαγέμ επιθυμεί να αντιμετωπίσει. «Για εμάς, οι V8 θα επιστρέψουν», δήλωσε στο Reuters, εκφράζοντας αισιοδοξία για την υποστήριξη τόσο της Formula One Management (FOM) όσο και των ίδιων των ομάδων, οι οποίες, όπως ανέφερε, «συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος».
Η πρόταση για επιστροφή στους V8 κινητήρες, οι οποίοι θα είναι σημαντικά φθηνότεροι (με στόχο μείωση κόστους άνω του 50% σε όλους τους τομείς), έρχεται μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των φιλόδοξων μονάδων ισχύος του 2026. Ο Ben Sulayem τόνισε την ανάγκη για άμεση δράση, καθώς απαιτούνται περίπου τρία χρόνια για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας νέας φόρμουλας.
«Ο τρέχων κινητήρας δεν έχετε ιδέα πόσο περίπλοκος είναι – και είναι δαπανηρός. Η Έρευνα και Ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 εκατομμύρια έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση του GP M. Βρετανίας, έναν εκ των καλύτερων αγώνων στο 2025. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο
Οι προηγούμενες δηλώσεις του Ben Sulayem για V10 κινητήρες έχουν εξελιχθεί σε μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για V8, σε συνδυασμό με ένα πιο μετριοπαθές και φθηνότερο υβριδικό σύστημα. Αυτή η επιλογή θεωρείται πιο «σχετική με τα αυτοκίνητα παραγωγής» και ελαφρύτερη, κάτι που θα απαντούσε και στις εκκλήσεις για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1. Ωστόσο, η FIA επιμένει ότι οποιοσδήποτε μελλοντικός κανονισμός κινητήρων πρέπει να διατηρήσει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης και βιώσιμα καύσιμα.
Πέρα από το ζήτημα των κινητήρων, ο Mohammed Ben Sulayem αναφέρθηκε και στην πιθανότητα προσθήκης μιας 12ης ομάδας στο grid της Formula 1. Μετά την παρατεταμένη προσπάθεια για την είσοδο ενός αμερικανικού κατασκευαστή -της GM μέσω της της Cadillac- για το 2026, ο Πρόεδρος της FIA στρέφει τώρα το βλέμμα του στην Κίνα για μελλοντική συμμετοχή.
Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια επίσημη προσφορά αυτή τη στιγμή, ο Ben Sulayem ξεκαθάρισε ότι οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η νέα ομάδα είναι βιώσιμη και προσθέτει πραγματική αξία στη σειρά, χωρίς να διαταράσσει την ισορροπία των υφιστάμενων ομάδων.
«Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα γίνει απλώς για να γίνει. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη Formula 1».