spot_img

Καθησυχαστικός ο Τομπάζης παρά τα εφιαλτικά σενάρια για το 2026

Ο Διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, μίλησε για τις ανησυχίες των οδηγών και τα εφιαλτικά σενάρια ενόψει 2026.

Η Formula 1 προετοιμάζεται για τη μεγάλη τεχνική επανάσταση του 2026, με νέα υβριδικά σύνολα και εκτεταμένες αλλαγές στο σασί. Οι πρώτες δοκιμές σε προσομοιωτές έχουν προκαλέσει ανησυχία σε αρκετούς οδηγούς, που φοβούνται ότι ο χειρισμός της ενέργειας θα καταστήσει την F1 περισσότερο παιχνίδι διαχείρισης παρά καθαρό αγώνα. Όμως ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής μονοθεσίων της FIA, διαβεβαιώνει ότι οι κανονισμοί είναι ακόμη «ζωντανοί» και θα εξελιχθούν ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα σενάρια.

«Όταν έχεις μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικής ισχύος και μικρότερο θερμικό, ενώ η μπαταρία δεν μπορεί να αποδίδει ενέργεια σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, τότε η διαχείριση γίνεται πιο απαιτητική», παραδέχτηκε ο Τομπάζης. «Αυτό όμως είναι και μια ευκαιρία για τις εταιρείες να καινοτομήσουν σε μπαταρίες και ηλεκτρικά συστήματα. Θα δούμε πρόοδο σε αυτόν τον τομέα, αλλά αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες στη διαχείριση ενέργειας».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η FIA γνωρίζει από την πρώτη στιγμή τις προκλήσεις.

«Δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμα τους κανονισμούς. Εξελίσσονται συνεχώς και γνωρίζαμε εξαρχής ότι θα υπήρχαν ζητήματα να αντιμετωπιστούν. Αυτό που ισχύει σήμερα δεν θα είναι ακριβώς ίδιο στην αρχή της επόμενης χρονιάς. Θα υπάρξει σημαντική εξέλιξη».

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ουγγαρίας. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο

Οι μεγαλύτερες ανησυχίες προέρχονται από τον κίνδυνο τα μονοθέσια να «ξεμένουν» από ηλεκτρική ισχύ στη μέση του γύρου ή οι οδηγοί να αναγκάζονται να κατεβάζουν σχέσεις στις ευθείες για να αξιοποιούν την ενέργεια. Ο Τομπάζης ήταν κατηγορηματικός:

«Θα υπάρξουν νέες πρόνοιες ώστε να διαχειριζόμαστε καλύτερα την ενέργεια και να μην βλέπουμε τα μονοθέσια να κόβουν ταχύτητα στις ευθείες ή να κάνουν αφύσικα πράγματα. Δεν θέλουμε να σηκώνουν οι οδηγοί το πόδι από το γκάζι σε κάποιο σημείο απλά για να “παίξουν” με την ενέργεια. Όταν θέλουν να πάνε γρήγορα, θα πατάνε το γκάζι στο τέρμα».

Η FIA εξετάζει παραμέτρους όπως ο ρυθμός μείωσης ισχύος στις ευθείες, η επιτρεπόμενη ανάκτηση ενέργειας και η κατανομή της ανάλογα με την πίστα.

«Υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία μπορούμε να παρέμβουμε και το κάνουμε ήδη».

Απαντώντας στις ανησυχίες των οδηγών που μίλησαν δημοσίως, από τον Max Verstappen μέχρι τον Charles Leclerc, ο Τομπάζης σημείωσε

«Είναι σημαντικό να καταλάβουν ότι ο λόγος που οδηγούν στους προσομοιωτές είναι ακριβώς για να εντοπίσουμε αυτά τα προβλήματα και να τα λύσουμε. Δεν βλέπουν πάντα όλη την εξέλιξη των συζητήσεων, παίρνουν μόνο μια φωτογραφία της στιγμής. Αλλά η δουλειά τους μας βοηθά να βελτιώσουμε τους κανονισμούς».

Παρά τις πιθανές τροποποιήσεις σε θέματα διαχείρισης ενέργειας, η «καρδιά» των νέων κανονισμών δεν αλλάζει. «Η τεχνική προδιαγραφή των κινητήρων, το θερμικό και το ηλεκτρικό κομμάτι, έχουν “κλειδώσει”. Δεν αλλάζουν», υπογράμμισε ο Τομπάζης, εξηγώντας ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής σε αυτό το στάδιο θα οδηγούσε σε μεγάλες πολιτικές συγκρούσεις ανάμεσα σε κατασκευαστές.

Με λίγους μήνες να απομένουν πριν από την οριστικοποίηση του πλαισίου, η FIA συνεχίζει τον διάλογο με ομάδες, οδηγούς και κατασκευαστές. Ο Τομπάζης εμφανίζεται βέβαιος:

«Με τις βελτιώσεις που έρχονται, θα αποφύγουμε τα “αφύσικα” και θα κρατήσουμε την F1 εκεί που πρέπει: στην απόλυτη κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles