Ο Johann Zarco ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Γαλλίας για το 2025 στο MotoGP σε πολύ δύσκολες συνθήκες βροχής στο Λε Μαν.
Το Grand Prix Γαλλίας, o 6ος αγώνας του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, ήταν με διαφορά και ο πιο επεισοδιακός μέχρι τώρα. Η βροχή που έπεσε λίγο πριν από την εκκίνηση προκάλεσε το απόλυτο χάος στη γαλλική πίστα και έφερε στην πρώτη θέση έναν τοπικό ήρωα: Ο Ζοάν Ζαρκό με την LCR Honda πήρε με μεγαλειώδη τρόπο τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο MotoGP, συνδυάζοντας ταχύτητα, εξυπνάδα και προσαρμοστικότητα σε πολύ δύσκολες συνθήκες.
Για πρώτη φορά στο Γαλλικό GP νίκησε Γάλλος αναβάτης μετά το 1954, κάτι που σημαίνει ότι ο Ζαρκό σταμάτησε μια αναμονή 71 ετών για τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες του που κατέκλυσαν το Λε Μαν.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Μαρκ Μάρκεθ με την εργοστασιακή μοτοσικλέτα της Ducati Lenovo και το βάθρο των νικητών σε αυτήν τη μάχη επιβίωσης συμπλήρωσε ο εντυπωσιακός ρούκι Φερμίν Αλντεγκέρ με την Ducati της Gresini. Ο Κουαρταραρό εγκατέλειψε και ο Μπανάια τερμάτισε εκτός βαθμών.
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Μαϊάμι, της νίκη του Oscar Piastri, τη μάχη με τον Max Verstappen και το μπάχαλο της Ferrari
Το ξεκίνημα του αγώνα στο Λε Μαν έγινε μέσα στο απόλυτο χάος, καθώς η βροχή που άρχισε να πέφτει λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση ανάγκασε όλους τους αναβάτες, που είχαν σλικ ελαστικά, να μπουν στα Pit στο τέλος του γύρου προθέρμανσης. Εκεί άλλαξαν μοτοσικλέτες και πήραν εκείνες που είχαν ελαστικά και ρυθμίσεις για βρεγμένη πίστα, ενώ η διεύθυνση του αγώνα είχε διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία.
Οι ανατροπές δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς στο γύρο προς την εκκίνηση, οι περισσότεροι αναβάτες είδαν ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να τρέξουν με σλικ ελαστικά. Έτσι, ξαναμπήκανε στα pit, αλλά θα έπρεπε να κάνουν διπλό long lap στον αγώνα, αφού σύμφωνα με τη διαδικασία, το pit lane είχε κλείσει.
Μέσα σε αυτούς ήταν οι Κουαρταραρό, Μαρκ και Άλεξ Μάρκεθ, μαζί με αρκετούς άλλους, ενώ ο Μπανάια και κάποιοι άλλοι πήγαν κανονικά στη γραμμή εκκίνησης και δεν είχαν ποινή. Το πλεονέκτημα του Μπανάια όμως εξανεμίστηκε όταν είχε σύγκρουση με μια άλλη μοτοσικλέτα στην εκκίνση, που οδήγησε σε πτώση.
Οι πρώτοι γύροι μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ήταν χαοτικοί, με τους αναβάτες να προσπαθούν να βρουν να «πατήματά» τους στη νωπή πίστα και να πρέπει να εκτίσουν και την ποινή του διπλού long lap. Ο Κουαρταραρό ξεκίνησε πολύ καλά και είχε φτιάξει διαφορά σχεδόν 2 δευτερολέπτων όταν άρχισε να εκτίει την ποινή.
Ο Γάλλος της Yamaha όμως δεν πρόλαβε να περάσει για δεύτερη φορά από το long lap καθώς η βροχή είχε ξανά δυναμώσει και σημείωσε πτώση στην τελευταία στροφή της πίστας.
Η βροχή ανάγκασε όλους τους αναβάτες που συνέχιζαν με σλικ ελαστικά να ξαναμπούν στα pit και να αλλάξουν για δεύτερη φορά μοτοσικλέτα, σε ένα από τα πιο χαοτικά ξεκινήματα αγώνα στην ιστορία του MotoGP.
Όταν τα πράγματα καταλάγιασαν, στην πρωτοπορία του αγώνα βρέθηκε ο Ζοάν Ζαρκό, μπροστά από τον Μιγκέλ Ολιβέιρα και με τους Μαρκ και Άλεξ Μάρκεθ να ακολουθούν. Ο Ζαρκό είχε ακολουθήσει έξυπνη στρατηγική και είχε ξεκινήσει τη δεύτερη φορά τον αγώνα με βρόχινα ελαστικά και έτσι δεν χρειάστηκε ούτε ποινή να εκτίσει ούτε να μπει για δεύτερη φορά για αλλαγή μοτοσικλέτας.
Με τους Γάλλους στις εξέδρες να δέχονται σκοτσέζικο ντους και να περνούν από την απογοήτευση για την εγκατάλειψη του Κουαρταραρό στον ενθουσιασμό για την πρώτη θέση του Ζαρκό, ο Γάλλος βρέθηκε στην κορυφή 8 δευτερολέπτων από τον Μαρκ Μάρκεθ, με 16 γύρους να απομένουν για το τέλος του αγώνα.
Ο Ζαρκό όμως αποδείχτηκε πολύ πιο ψύχραιμος από ότι οι συνθήκες έδειχναν να επιβάλλουν και όχι μόνο δεν κινδύνεψε από τους Μάρκεθ αλλά γύρο με το γύρο άνοιγε τη διαφορά. Ο Μαρκ στη 2η θέση έχανε έδαφος και ο Άλεξ ακολουθούσε τον αδελφό του από σταθερή απόσταση, με τις ΚΤΜ των Ακόστα και Βινιάλες να έρχονται πιο πίσω.
Ο Ολιβέιρα, που είχε βρεθεί δεύτερος κάποια στιγμή, έχανε τη μία θέση μετά την άλλη και είχε πέσει 7ος, πίσω και από τον Αλντεγκέρ. Λίγο αργότερα ο Πορτογάλος δεν κατάφερε να κρατηθεί στην πίστα και με μια πτώση στην τελευταία στροφή, εγκατέλειψε.
Μπαίνοντας στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, η βροχή άρχισε να δυναμώνει ξανά και αυτό είχε τα θύματά του. Ο Άλεξ Μάρκεθ πρόσθεσε το όνομά του στη λίστα των πτώσεων και έχασε την ευκαιρία για άλλο ένα βάθρο.
Η πτώση του Άλεξ Μάρκεθ έφερε στην 3η θέση τον Πέδρο Ακόστα, ο οποίος όμως ένιωθε έντονη την απειλή του Φερμίν Αλντεγκέρ. Η απειλή μετράπηκε σε εύκολη προσπέρασε και ο νεαρός Ισπανός της Gresini έβαλε πλώρη για το πρώτο του βάθρο.
Ο τερματισμός βρήκε τον Ζαρκό να παίρνει τη μεγαλύτερη νίκη της καριέρας του, μέσα στη χώρα του και μπροστά στους συμπατριώτες του, που τον ζητωκραύγασαν με όλη τους τη δύναμη. Ο Μαρκ Μάρκεθ τερμάτισε σε μια πολύτιμη 3η θέση για το πρωτάθλημα και ο Φερμίν Αλντεγκέρ εξασφάλισε την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Ακόστα, Βινιάλες, Νακαγκάμι, Φερνάντεθ, Ντι Τζιαναντόνιο, Σαλβαντόρι και Ογκούρα.
Ο επόμενος αγώνας έρχεται σε δύο εβδομάδες και θα είναι το GP Μ. Βρετανίας στο Σίλβερστον το 3ήμερο 23-25 Μαΐου.