spot_img

O λόγος που βλέπουμε ολοένα και λιγότερους βρόχινους αγώνες

Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της F1 με τους βρόχινους αγώνες είναι τεράστιο και έχει επηρεάσει αρνητικά την εικόνα του σπορ.

Η Formula 1 βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στις βρόχινες συνθήκες, καθώς τα σύγχρονα μονοθέσια παράγουν τεράστια ποσά νερού και περιορίζουν την ορατότητα σε επικίνδυνο βαθμό.

Αυτό τόνισε ο Stephen Knowles, επικεφαλής κανονισμών της Red Bull Racing, λίγες μέρες μετά το χαοτικό ξεκίνημα στο Grand Prix Βελγίου, όπου ο αγώνας καθυστέρησε κατά 80 λεπτά λόγω έντονης βροχόπτωσης.

Μιλώντας στο Inside Track Podcast, ο Stephen Knowles εξήγησε τους λόγους πίσω από το πρόβλημα διεξαγωγής αγώνων υπό βροχή:

«Με τα σημερινά μονοθέσια έχουμε μεγάλο θέμα ορατότητας. Σηκώνουν τεράστιες ποσότητες νερού, επειδή είναι πολύ μεγάλα και παράγουν ισχυρότατη κάθετη δύναμη από το πάτωμα, που ρουφάει το νερό και το εκτοξεύει στον αέρα. Έχουμε πραγματικό πρόβλημα και νομίζω ότι δύσκολα θα μπορούσε να αλλάξει κάτι δραματικά. Ίσως να ξεκινούσαμε λίγο νωρίτερα χρονικά τον αγώνα, αλλά δεν νομίζω πως θα άλλαζε ουσιαστικά η εικόνα».

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ουγγαρίας. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο

Η FIA έχει προσπαθήσει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο, δοκιμάζοντας καλύμματα τροχών (mudguards) με στόχο τον περιορισμό της εκτόξευσης νερού. Ωστόσο, τα πειράματα απέτυχαν, καθώς η κύρια πηγή που παράγει το σπρέι νερού αποδείχθηκε ότι είναι ο πίσω διαχύτης.

Ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε στο Motorsport.com:

«Ξέραμε από την αρχή ότι υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες για την ομίχλη: το νερό που σηκώνει ο διαχύτης και αυτό που βγαίνει από τους τροχούς. Δοκιμάσαμε πλήρη καλύμματα τροχών, ακόμα και πέρα από το πρακτικό, για να δούμε το μέγιστο που μπορούμε να πετύχουμε. Το τεστ στο Σίλβερστον πέρυσι ήταν πολύ αδύναμο και μικρό, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να δουλέψει. Με τις νέες δοκιμές καταλάβαμε ότι τα καλύμματα έχουν κάποια επίδραση, αλλά όχι αρκετή ώστε να αποτελούν λύση. Επομένως, επιστρέφουμε στο μηδέν».

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως το project έχει παγώσει:

«Ας πούμε ότι απαντήσαμε σε κάποια ερωτήματα και ξέρουμε πού βρισκόμαστε. Αλλά δεν νομίζω ότι συνεχίζεται ως πρόγραμμα προς το παρόν. Τώρα πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους για να προστατεύσουμε τους αγώνες από ακυρώσεις».

Η μεγάλη καθυστέρηση στο Σπα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Οι Max Verstappen και Lewis Hamilton επέκριναν την απόφαση, θεωρώντας πως ο αγώνας έπρεπε να είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Από την άλλη, ο Charles Leclerc της Ferrari υπερασπίστηκε τη διεύθυνση αγώνα, λέγοντας ότι η ασφάλεια πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα.

Η ελπίδα είναι ότι οι κανονισμοί του 2026 θα βελτιώσουν την κατάσταση, καθώς τα νέα μονοθέσια θα έχουν μικρότερους διαχύτες, μικρότερη εξάρτηση από το ground effect και πιο στενά ελαστικά, περιορίζοντας έτσι την ποσότητα νερού που εκτοξεύεται στην ατμόσφαιρα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles