Ο ταλαντούχος οδηγός αγώνων, Nico Mueller ανοίγει τη καρδιά του στον Στάθη Κοκκορόγιαννη και μιλάει για την άκρως επιτυχημένη καριέρα του μέχρι σήμερα.
Ο Nico έχει καταγωγή από τo Thun της Ελβετίας και στα 25 του χρόνια, έχει καταξιωθεί στον χάρτη του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού ως ένας αστέρας με πολύ μέλλον. Από τα χέρια του έχουν περάσει όλων των ειδών αγωνιστικά, από kart σε μονοθέσια, sportscars και πιο πρόσφατα RX αυτοκίνητα.
Ο Mueller ξεκίνησε να αγωνίζεται στα kart όταν έγινε 12 ετών και γρήγορα έγινε μεγάλο του πάθος. Μέχρι το 2007 είχε πολλές διακρίσεις με πιο σημαντική την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία Bridgestone Cup Switzerland KF3.
Το 2008 μεταπήδησε σε αγώνες μονοθεσίων στην Formula Renault 2.0, παίρνοντας συνολικά 10 νίκες και το πρωτάθλημα στην Ελβετική Formula Renault 2.0. To 2010 έκανε ακόμα ένα βήμα και πήγε στο GP3 με την Jenzer Motorsport όπου έμεινε για δύο χρόνια. Κατέκτησε 3 νίκες συνολικά στα δύο χρόνια παρουσίας το στον θεσμό, παίρνοντας την 3η και την 4η θέση στη βαθμολογία των οδηγών. Τα επόμενα δύο χρόνια το 2012 και το 2013 αγωνίστηκε στην Formula Renault 3.5 με την International Draco Racing παίρνοντας και εκεί δύο νίκες.
Το 2014 του δόθηκε η μεγάλη ευκαιρία και πλέον ως ένας νεαρός οδηγός με πολύ μέλλον μπροστά του, υπέγραψε να γίνει εργοστασιακός οδηγός της Audi. Η Γερμανική εταιρία του προσέφερε αγωνιστική θέση στο DTM και σε αγώνες αντοχής με το Audi R8 GT3. Δύο τεράστιες διακρίσεις ήρθαν για τον νεαρό Ελβετό, μιας και το 2015 ήταν ο νικητής στις 24H του Nurburgring, έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες, ενώ το 2016 πήρε τη νίκη στον αγώνα του DTM στο Norisring. Τέλος, το 2017 αγωνίστηκε στο RallyCross σε έναν και μοναδικό αγώνα στην Γαλλία.
-Πως ξεκίνησαν όλα; Πότε κατάλαβες πως το μέλλον του και η ζωή σου θα είναι στους αγώνες;
Οι πρώτες μου αγωνιστικές εμπειρίες στον χώρο του αθλητισμού ήταν όταν έκανα αγώνες mountain bike. Μετά από αυτό, όταν έγινα 12 ετών, ξεκίνησα να κάνω kart, όμως σαν χόμπι. Αγάπησα το σπορ και πραγματικά το απόλαυσα. Όταν δοκίμασα για πρώτη φορά μονοθέσιο τύπου Formula, τότε το πάθος μου έφτασε σε άλλο επίπεδο και ήξερα πως πρέπει να δουλέψω όσο πιο σκληρά μπορώ ώστε να γίνω ένας επαγγελματίας οδηγός αγώνων.
-Έχεις αγωνιστεί με τα πάντα σχεδόν, από μονοθέσια μέχρι και Sportscar. Πως θα περιέγραφες τους δύο αυτούς κόσμους; Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ των δύο τύπων αγώνων;
Λατρεύω κάθε είδους τύπο αγώνων και το να βρίσκω το όριο. Τα μονοθέσια είναι τα καλύτερα όσον αναφορά την απόδοση. Πιάνουν απίστευτες ταχύτητες στις στροφές και φυσικά κάνουν τρομερούς χρόνους. Τα Sportscar είναι πιο κοντά στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά και πάλι ταχύτατα. Σε αγώνες πέραν από μονοθέσια, μπορείς να έχεις επαφή ρόδα με ρόδα, πόρτα με πόρτα. Είναι κάτι που αρέσει στον κόσμο και στους θεατές.
-Πόσο πολύ έχεις αλλάξει ως άνθρωπος τα χρόνια που αγωνίζεσαι σε παγκόσμιο επίπεδο;
Οι αγώνες με έκαναν να μεγαλώσω αρκετά νωρίς και να ωριμάσω γρήγορα. Ήμουν πολύ ντροπαλό παιδί και έπρεπε να μάθω σύντομα πως αν θες να πετύχεις στη ζωή πρέπει να είσαι νοητικά δυνατός.
-Είσαι με την ομάδα της Audi Sport στο DTM από το 2014 και έχεις αγωνιστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Πως είναι η ζωή ενός εργοστασιακού οδηγού;
Είναι ένα παιδικό όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Νιώσω σαν το σπίτι μου στην οικογένεια της Audi και είμαι ευγνώμων που αγωνίζομαι μαζί τους σε ένα από τα πιο δύσκολα πρωταθλήματα του κόσμου, όπως φυσικά και σε αγώνες αντοχής (GT3).
-Ποια είναι η αγαπημένη σου στιγμή στην αγωνιστική σου καριέρα μέχρι στιγμής;
Δυσκολεύομαι να επιλέξω ανάμεσα σε τρεις ιδιαίτερες στιγμές. Η νίκη μου στο Μονακό στην Formula Renault 3.5 το 2013, η νίκη μου στις 24H του Nurburgring το 2015 και η πρώτη μου νίκη στο DTM στο Norisring το 2016. Όλες είναι μνήμες που δεν θα ξεχάσω ποτέ.
-Έχεις δοκιμάσει αγωνιστικό της LMP1. Αν όχι, θα ήθελες να το κάνεις;
Όχι, δεν έχω οδηγήσει ακόμα, αλλά σίγουρα θα ήθελα να κάνω μία δοκιμή εφόσον υπάρξει η κατάλληλη ευκαιρία.
-Έχεις κερδίσει τις 24H του Nurburgring. Θα ήθελες να αγωνιστείς τώρα στις 24H του Le Mans;
Φυσικά, εφόσον υπάρξει η κατάλληλη πρόταση με ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και lineup, θα ενδιαφερόμουν σίγουρα.
-Πως βλέπεις τον εαυτό σου σε 5 χρόνια από τώρα;
Ο στόχος μου μέχρι τότε είναι να γίνω πρωταθλητής στο DTM. Πέρα από αυτό, δεν έχω κάνει ιδιαίτερα πλάνα μέχρι στιγμής. Αλλά σίγουρα, θα ήθελα να αγωνίζομαι σε παγκόσμιο επίπεδο.
-Πήρες μέρος στον πρώτο σου αγώνα στο RallyCross λίγες ημέρες πριν. Πως ήταν το αυτοκίνητο και συνολικά η εμπειρία;
Τα αυτοκίνητα είναι άκρως εντυπωσιακά και διασκεδαστικά να οδηγείς. Παίρνεις συνέχεια δύναμη από τον κινητήρα και είσαι super απασχολημένος πίσω από το τιμόνι. Επίσης, οι αγώνες από μόνοι τους έχουν άπλετη δράση και σου δίνουν τεράστια δόση αδρεναλίνης.